14 Reacties
6 jaar geleden
Hier ook veel getwijfeld over de wieg, wel of geen co-sleeper. Uiteindelijk op de co-sleeper/aanschuifbedje uitgekomen van Petite Amélie.
Niet te duur aangezien ze er maar even in liggen. En de voornaamste reden, de hoogte! Dit bedje past perfect aan onze boxspring. Was nogal zoeken naar een wiegje die op een hoogte van +/- 60 cm uit kwam..
Voor de rest, gewoon op je gevoel af gaan! 😃
6 jaar geleden
Reactie op Imre
Hier ook veel getwijfeld over de wieg, wel of geen co-sleeper. Uiteindelijk ...
Je bed moet toch op klossen? Dan wordt je bed +\- 80 cm hoog, voor de verloskundige/kraamhulp, dat werd ons verteld...
Wij hebben ook een Chicco co sleeper. Lelijk ding maar lijkt ons wel praktisch en ideaal, ook met het geven van borstvoeding in de nacht.
6 jaar geleden
Ik heb een wiegje van vroeger. Beneden heb ik die van mijn zus staan (heeft mijn zwager vroeger ingelegen). En bij ons op de kamer de wieg van mijn tante. Ik wou geen cosleeper, want dan heb ik 2 mannen dicht bij me liggen🙈. Mijn vriend ligt soms al te dicht tegen me aan waar ik s’nachts niet van hou🤣.
Dit wiegje hebben we boven en ook zoiets beneden🥰.

6 jaar geleden
Hier ook de Chicco Next2Me co-sleeper, idd prijzig voor relatief korte tijd dat je deze gebruikt (ik hoop iig 6 maanden zoals wordt aanbevolen), en hopelijk kunnen we hem ooit nog voor een tweede kindje gebruiken. Als het idd zo fijn en makkelijk is, oa met borstvoeding + baby’s (en daardoor ouders) schijnen beter te slapen als de baby bij de ouders op de kamer ligt, dan is het het geld dubbel en dwars waard haha!
Tip om de aanschaf evt te compenseren: qua ledikantje voor de babykamer hebben we gewoon een eenvoudig exemplaar van Ikea gekocht die je zelfs nog tot peuterbedje kan ombouwen, dus in theorie hebben we daar de eerstkomende jaren geen omkijken naar. Matrasje daarvoor ook van Ikea, 40 euro, komt er bij de Consumentenbond beter uit dan alle dure matrasjes zoals Aerosleep! (Ik heb overigens geen aandelen Ikea hoor, haha! Vind zeker qua bvb matrasje veiligheid het allerbelangrijkste en als dat dan ook nog hartstikke betaalbaar is is het mooi meegenomen! 😊)