27 Reacties

4 jaar geleden

Hoi hoi. Ik lees jouw verhaal en heb net precies hetzelfde meegemaakt bij de 20 weken echo. Ben ook geschrokken maar is me op het hart gedrukt dat ik mij geen zorgen hoef te maken. Heb jij de nipt test gedaan? Ik wel en daar is niets uitgekomen. Ik was ook alleen dus toen ik mijn vriend belde moest ik eerst alleen maar huilen hij schrok natuurlijk meteen. Maar het moest er even uit. Heb je al een afspraak staan ? Ben benieuwd hoe snel we terecht kunnen. Stertke!!

4 jaar geleden

Reactie op Deesje92

Hoi hoi. Ik lees jouw verhaal en heb net precies hetzelfde meegemaakt bij d ...
Hii, oh wat vervelend dat jij ook dit nieuws hebt gehad ! Ik heb geen nipt gedaan dus ik kan nog niet gerust zijn op dat het geen afwijking is, voor de rest was alles gelukkig wel oke ! Hopelijk is bij ons beiden alles helemaal in orde. Ik moet morgen komen bij het UMCG voor de GUO. Hopelijk kan je snel terecht maar volgens mij sowieso binnen 5 werkdagen ! Jij ook sterkte en laat je me ook weten hoe het af is gelopen ?

4 jaar geleden

Reactie op demilovesluna

Hii, oh wat vervelend dat jij ook dit nieuws hebt gehad ! Ik heb geen nipt ...
Dankjewel! Ik kan a.s. vrijdag terecht. Jij ook veel sterkte en succes morgen. Ik hoor ook graag van jou hoe het was 🙂

4 jaar geleden

Reactie op demilovesluna

Hii, oh wat vervelend dat jij ook dit nieuws hebt gehad ! Ik heb geen nipt ...
En weet je al iets??

4 jaar geleden

Reactie op Deesje92

En weet je al iets??
Update* Ze hebben ook op deze echo witte darmpjes gevonden. Ik heb bloed geprikt voor infectie onderzoek en mijn partner en ik hebben bloedgeprikt voor taaislijmziekte en ik heb de NIPT laten doen, Kon ook de vruchtwater punctie maar we hebben besloten de zwangerschap niet af te breken. Als er uit de NIPT geen bijzonderheden komen en uit het bloed weten we dus grotendeels zeker dat het een toevalsbevinding is. Geeft ons wel goeie hoop dat meer dan 80% niks blijkt te zijn. We willen het risico van een puntctie niet nemen dus we zullen ons meisje met open armen ontvangen. Voor nu zenuwslopend de bloedresultaten afwachten. Ze vonden ook nu geen hartafwijkingen of iets behalve de wittere darmpjes.

4 jaar geleden

Reactie op Deesje92

En weet je al iets??
Mischien heb je iets aan de informatiebrief ! Ter voorbereiding. Anders even screenshotten en inzoomen want volgens mij word hij hier heel klein

4 jaar geleden

Reactie op demilovesluna

Update* Ze hebben ook op deze echo witte darmpjes gevonden. Ik heb bloed ...
Ach wat vervelend, nog steeds die onzekerheid. Maar wel fijn dat alles gedubbelcheckt is en er verder niets is. Ik hoop met je mee dat de bloeduitslagen snel binnen zijn en alles goed is!! Dan kun je er dus eigenlijk wel vanuit gaan dat er niets is. Want jullie meisje groeit wel gewoon goed? Wij hebben de NIPT al gedaan met nevenbevindingen en die uitslag was goed. Dus down kunnen we eigenlijk al wegstrepen. Dankjewel voor de brief, het was wat wazig maar ik heb hem redelijk kunnen lezen. :-)

4 jaar geleden

Hier ook precies hetzelfde.... Alleen naar de echo moeten en dit nieuws krijgen is niet fijn. Wij hebben bij 12 weken de Nipt laten doen en die was goed. Volgende week uitgebreide echo (GUO) in het WKZ. Hoop zo dat alles goed is.

4 jaar geleden

Reactie op brendavanessen

Hier ook precies hetzelfde.... Alleen naar de echo moeten en dit nieuws kri ...
Spannend! Wij gaan morgen naar het WKZ. Blij dat ik nu niet alleen hoef. Veel sterkte alvast.

4 jaar geleden

Reactie op demilovesluna

Update* Ze hebben ook op deze echo witte darmpjes gevonden. Ik heb bloed ...
Er waren nog een klein beetje witte darmen te zien maar niet overduidelijk. Ik heb ook bloed geprikt ivm infectie. Wij konden niet gelijk bloed prikken voor CF daarvoor moesten we eerst allebei nog een soort gesprek doen. Konden jullie meteen prikken voor CF? Ik krijg bij 29 weken weer een echo om te kijken hoe het er dan voor staat.

4 jaar geleden

Reactie op Deesje92

Er waren nog een klein beetje witte darmen te zien maar niet overduidelijk. ...
Fijn dat het al een stuk minder was! Nu hopen op verder goed nieuws!

4 jaar geleden

Reactie op Deesje92

Er waren nog een klein beetje witte darmen te zien maar niet overduidelijk. ...
Klopt ik had bloedgeprikt tegen infecties en we moesten een andere dag weer komen voor CF prikken maar mijn vriend werkt fulltime 40 uur nog steeds door dus weer een dag vrij vragen was niet zo handig. Wij kregen een gesprek met een klinisch genetica telefonisch ivm het virus en zij heeft geregeld dat we direct weer terug konden naar het ziekenhuis voor beiden cf prikken en direct ook de NIPT. Wij willen geen vruchtwaterpunctie doen. Wat fijn dat bij jullie er niet overduidelijk witte darmen te zien waren ! Hopelijk zijn jou bloedresultaten goed ! Je had al de NIPT gedaan he dus dat is fijn dat die al oke was

4 jaar geleden

Reactie op demilovesluna

Klopt ik had bloedgeprikt tegen infecties en we moesten een andere dag weer ...
Oké ja ik wordt morgen gebeld door de arts met de uitslag van het bloed. Ik ga dan vragen of we toch bloed kunnen laten prikken voor CF. Want als we geen drager zijn en het bloed tegen infectie was goed. Dan is eigenlijk alles uitgesloten behalve een eventuele darmafsluiting(dat ze dan kunnen zien met 30 weken). Dus dan is het of niks of dat(zo heb ik het begrepen). En dat neemt al een heleboel zorgen weg. Wij gaan ook geen punctie doen. En nipt heb ik inderdaad al gehad.

4 jaar geleden

Reactie op demilovesluna

Klopt ik had bloedgeprikt tegen infecties en we moesten een andere dag weer ...
Wij gaan zo bloedprikken voor CF. We hadden net het gesprek met de genetica. Ik vond de kans dat wij allebei drager zijn nog best wel groot. Daar schrok ik wel van. Want als dat er dus uitkomt moeten we overwegen of we een punctie willen. En daar zijn we nog niet over uit😔

4 jaar geleden

Hier net gebelt door de genetica.. onze taaislijmziekte uitslag is goed. We zijn beiden geen drager.. hier is het nog wachten op de infectie uitslagen en de NIPT. Zo zenuwachtig hopelijk zijn die ook goed ! Succes dames houden we mekaar een beetje op de hoogte ?

4 jaar geleden

Reactie op demilovesluna

Hier net gebelt door de genetica.. onze taaislijmziekte uitslag is goed. We ...
Super fijn!!! Snap zo goed in welke spannende situatie je zit. Ik hoop dat de andere uitslagen ook goed zijn. Wij krijgen as week uitslag van CF. Bij mij was de bloeduitslag voor infecties trouwens goed. Ik houd je op de hoogte ;-)

4 jaar geleden

Laten we hopen dat we eind deze week alledrie goed nieuws hebben. Wij hebben afgelopen week GUO gehad, darmpjes waren nog steeds wat witter. Direct bloed laten prikken op infecties. Dat is het niet. S middags ook direct gesprek gehad met de geneticus. Bloed is donderdag met spoed naar VU Amsterdam gestuurd om te kijken of wij drager zijn van CF. Syndroom van Down is zo goed als uitgesloten door positieve Nipt. We wachten vol spanning het telefoontje over dragerschap CF af. Hopelijk worden we snel gerustgesteld.

4 jaar geleden

Hi dames, wij hebben inmiddels alle uitslagen binnen.. NIPT zijn geen afwijkingen gevonden, beiden geen drager voor taaislijmziekte en geen infecties.. wat het dan wel is zal denk ik haar groeiachterstand kunnen zijn gezien ze op de laagste lijn ligt (was met mijn zoon ook zo dus dat verhaal herken ik wel) ik duim voor jullie dat ook deze dingen goed zijn want er valt dan een hoop onrust van je af.. dan zou het idd de 80% toevalsbevinding kunnen zijn !

4 jaar geleden

Reactie op demilovesluna

Hi dames, wij hebben inmiddels alle uitslagen binnen.. NIPT zijn geen afwij ...
Wat fijn en goed te horen! Dat zijn alvast veel mogelijkheden die jullie kunnen wegstrepen. Dankje, ik wacht met spanning 😉

4 jaar geleden

Wat een fijn nieuws! Hopelijk kun je weer op je wolk kruipen en genieten!