23 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben afgelopen maandag naar de verloskundige geweest voor controle en dit was gewoon in de praktijk, alleen geen partner erbij. Overigens bij de 20wekenecho bij de Star mocht ook geen partner mee. Ik was maandag 22+2 en de volgende afspraak is ook in haar praktijk. Normaal zou dit over 4 weken zijn maar dat kwam niet uit met bloedprikken na week 27 maar verder merk ik geen veranderingen. Ik mag ook gewoon bellen als ik wil langskomen voor extra controle dmv hartje horen. Ik begrijp de teleurstelling overigens wel hoor. Het is toch even de extra check die je hebt.

4 jaar geleden

Ik heb inpricipe de 21e weer een controle en de 17e heb ik een groeiecho ivm tweelingzwangerschap. Heb nog niet gehoord dat de 21e mijn controle telefonisch is. Dus ga er vanuit dat ik gewoon langs mag komen. Het blijft inderdaad vervelend deze situatie. Wij hebben zelf een Angel sound aangeschaft om zo toch af en toe naar de hartjes te luisteren 😍

4 jaar geleden

Reactie op Twins2020

Ik heb inpricipe de 21e weer een controle en de 17e heb ik een groeiecho iv ...
Oh dat is een goede tip de Angel Sound, werkt dat goed??

4 jaar geleden

Ik ben afgelopen maandag naar de verloskundige geweest voor controle en dit ...
Wat fijn dat jij gewoon mag langskomen! Iedere praktijk zal er wel anders mee om gaan. Bij ons mag je alleen langskomen als er echt medische redenen zijn en tja die heb ik wat dat betreft gelukkig niet. Maar zou wel graag willen langskomen :-)

4 jaar geleden

Reactie op lisa1234

Oh dat is een goede tip de Angel Sound, werkt dat goed??
Ik vind hem heel goed werken. Het is soms even zoeken, maar je kan de hartslag echt heel duidelijk horen (als ze er goed voor liggen). Maar de schopjes die ik regelmatig voel stellen mij ook wel gerust 😊!

4 jaar geleden

Bij mij zijn ook alle afspraken telefonisch. Pas bij 27 weken weer een afspraak op de praktijk. En dat zal echt alleen de fysieke controles zijn, eventuele vragen moet ik een dag van te voren telefonisch stellen.

4 jaar geleden

Ik heb met 24 weken helemaal geen controle. Ga pas weer met 28 weken weer. Met 20 weken de laatste controle gehad. Ik moet hun bellen als ik ergens mee zit.

4 jaar geleden

Ik loop onder controle bij het ziekenhuis en moet gewoon elke keer komen laatste keer 20 weken echo en word binnen nu en 2 weken weer opgeroepen voor een nieuwe afspraak. Denk dat het ziekenhuis andere regels heeft dan een gewone praktijk ook met oog op medisch want dat is het meestel als je daar onder controle staat.

4 jaar geleden

Ik heb gisteren gewoon nog mijn 24wk controle gehad. Vragen stellen is bij ons wel enkel telefonisch, maar heb dus wel even haar hartje mogen horen. Wat vervelend dat je controle niet doorgaat!

4 jaar geleden

Bij mij zijn ook alle controles geannuleerd tot 28 weken :-( Vind dat een slechte zaak want dingen als bloeddruk worden nu ook niet gecontroleerd. Ik heb de placenta aan de voorkant dus ik kan mijn baby ook nog lang niet voelen. Kan dus zelf niet in de gaten houden of het allemaal goed gaat :-(

4 jaar geleden

Ik had 3 maart mijn laatste controle live en sindsdien 1x telefonisch de verloskundige gesproken, volgende afspraak eind april wordt ook telefonisch. Ik kan ook de baby nog niet voelen (nu 19.5 week), maar gelukkig gaat de 20 weken echo wel door. Maar daar wordt trouwens niet naar de bloeddruk gekeken.

4 jaar geleden

Ik ben met 15 weken op controle gedaan. Met 19 weken de 20-weken echo. En de volgende afspraak staat pas met 27 weken. Als er wat is, moet ik zelf bellen.

4 jaar geleden

Ik ben medisch dus onder controle bij de gynaecoloog in het ziekenhuis. Maar ook mijn afspraak aanstaande donderdag met 24 weken is telefonisch. Vind het eigenlijk niet eens erg. Vermijd nu liever het ziekenhuis. De 20 weken echo zag er goed uit en de kleine man is erg actief. Dus maak mij totaal geen zorgen.

4 jaar geleden

Ik heb ook met 24 weken m’n controle telefonisch, ben nu 20+4. Het is inderdaad balen en helemaal dat je niet naar het hartje kan luisteren. Ben wel blij dat ik het al goed voel en mn buik ook al zie bewegen als de baby schopt. Toch fijn gevoel. Maar ja, het is niet anders. Snap dat ze de hoeveelheid contacten willen beperken.

4 jaar geleden

Hier gaat de 24 weken controle nog wel door. Incl urine inleveren, bloeddruk en hartje luisteren...

4 jaar geleden

Mijne gaat door. Moet weliswaar alleen komen, maar gelukkig gaat t door.

4 jaar geleden

Mijne was ook telefonisch. Heb nu pas 4 mei weer en dan zou ik ook een pret echo krijgen. Hopen dat het door kan gaan maar heb er een hard hoofd in

4 jaar geleden

24 weken indd telefonisch gehad en over 3 weken wel een 'echte' afspraak.

4 jaar geleden

Ik heb gewoon een afspraak gehad bij de verloskundige

4 jaar geleden

Ik heb het vrijdag even nagevraagd, maar ik heb mijn 24 weken controle wel gewoon in het ziekenhuis (ben medisch ivm tweeling). Dus ben heel benieuwd! Meestal moet ik dan ook meteen weer nieuwe afspraken inplannen (controle en echo)