65 Reacties

3 jaar geleden

Oh wat schrikken zeg.. Geen ervaring mee maar ik denk dat je voorlopig moet blijven.. 3 cm ontsluiting in deze fase is best veel. Succes!! 🥰

3 jaar geleden

Ze gaan kijken of je verder een ontsluiting gaat krijgen en of je vliesen gaan breken of niet je word in de gaten gehouden en daar van uit gaan ze een plan bedenken of je mag naar huis toe met 3cm ontsluiting want hoe veel weken ben je

3 jaar geleden

Succes ik lees mee !!

3 jaar geleden

Reactie op Natasja Rijnbergen

Ze gaan kijken of je verder een ontsluiting gaat krijgen en of je vliesen ...
Ben 34+ 4 dagen.....

3 jaar geleden

Mijn vorige zwangerschap bevallen met 34+3. Kreeg bij 34+2 ineens weeën en 2,5 cm ontsluiting. Zo lang het niet verder oploopt de ontsluiting en geen weeën activiteit, zal je het mogelijk wel langer kunnen rekken.

3 jaar geleden

Mischien een hele stomme vraag maar ontsluiting kunnen ze alleen inwendig zien toch?

3 jaar geleden

Reactie op Zuhal24

Mischien een hele stomme vraag maar ontsluiting kunnen ze alleen inwendig z ...
Ja klopt, hebben inwendig onderzoek gedaan en ze kon het hoofdje voelen. Maar verder geen weeen..... alles rustig tot nu toe.

3 jaar geleden

Ik loop al een maand rond met 4 cm onsluiting bij sommige gaat het opeens heel snel en bij de andere duurt het even ben nu 35 weken en 4 dagen zwanger

3 jaar geleden

Reactie op Katharina87

Mijn vorige zwangerschap bevallen met 34+3. Kreeg bij 34+2 ineens weeën en ...
Idd geen weeen...... 🤷🏻‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Zuhal24

Mischien een hele stomme vraag maar ontsluiting kunnen ze alleen inwendig z ...
Bij mij dachten ze dat mn vliezen gebroken waren met 24 weken. Toen hebben ze per echo gekeken en gekeken naar de baarmoedermond. Volgens die gynaecoloog had ik ontsluiting. In het andere ziekenhuis bleek er niks aan de hand te zijn (gelukkig)

3 jaar geleden

Reactie op Queeniiliisaa

Ik loop al een maand rond met 4 cm onsluiting bij sommige gaat het opeens h ...
Wist nooit dat dat kon. 1e kindje?

3 jaar geleden

Ja klopt, hebben inwendig onderzoek gedaan en ze kon het hoofdje voelen. Ma ...
Heel veel succes!! ❤

3 jaar geleden

Op zich is 3cm ontsluiting niet erg. Zolang je vliezen heel zijn is je baby goed beschermt. Vraag medisch personeel zo min mogelijk vaginaal onderzoek te doen en om anders steriele handschoenen te dragen, zo verklein je de kans dat er onbedoelt bacterien ingebracht worden. Zit ook zelf (of je partner) alleen met schone handen aan je vagina. Zolang je geen weeen hebt is het beste advies rust nemen. Wachten op je lichaam is echt de beste optie, zeker als je nog geen 37 weken bent. Het is niet ongebruikelijk dat je al voor je zelf door hebt dat je gaat bevallen ontsluiting hebt, alleen de meeste van ons komen dit nooit te weten omdat we het simpel weg niet merken en vaak pas iemand laten voelen als we het idee hebben aan het bevallen te zijn. Maak je niet druk en neem rust :) zolang jij en je baby het goed doen (goede hartslag en jij voelt je goed - geen koorts) hoef je absoluut nog niet na te denken over ingrijpen. Als je het personeel wat je te woord staat verwarrend vind moet je echt doorvragen, het gaat over jouw lijf en kindje. En onthoud dat zolang jij en de baby buiten levensgevaar zijn je alle recht hebt om onderzoeken en ingrijpen te weigeren, ookal is een handeling onderdeel van het protocol in het ziekenhuis.

3 jaar geleden

Bij mij dachten ze dat mn vliezen gebroken waren met 24 weken. Toen hebben ...
Dat is schrikken, ja gelukkig

3 jaar geleden

Omdat er bij mij ook sprake is van mogelijke vroeggeboorte, heb ik daar eerder over gesproken met mijn gynaecoloog. Zij zei toen dat een bevalling niet meer wordt tegengehouden na 34 weken. Een kindje heeft dan 'normale' overlevingskansen. Jammer dat ze zo vaag zijn zeg. Super spannende situatie die om duidelijkheid vraagt!! Ik duim dat je baby nog even blijft zitten. Elke dag is toch mooi meegenomen ;) en elke week al helemaal! Liefs

3 jaar geleden

Wist nooit dat dat kon. 1e kindje?
Nee 2e en de 3e ben zwanger van een 2 ling

3 jaar geleden

Oh en bij mijn vorige zwangerschap (ook risico op vroeggeboorte) wilden ze het liefst geen inwendig onderzoek doen. Om de boel ook niet verder op gang te brengen... maar snap dat je ook wil weten hoe je ervoor staat qua ontsluiting.

3 jaar geleden

Reactie op Goudklompje

Omdat er bij mij ook sprake is van mogelijke vroeggeboorte, heb ik daar eer ...
Klopt ze gaan mijn bevalling niet meer remmen mocht het door zetten.... ben alleen super onzeker nu wat me te wachten staat 😬 toch een raar idee als ik eventueel word ontslagen uit het ziekenhuis met ontsluiting. Misschien ook omdat het me 1e kindje is.

3 jaar geleden

Geen ervaring maar ook zwanger van mijn 1e...ik lees en leef met je mee! Sterkte ♥️

3 jaar geleden

Jeetje wat spannend hè zo'n mededeling! Goed dat ze je even in de gaten houden, omdat het vandaag allemaal ineens samenvalt, de ontsluiting/slijmprop/bloedverlies. Heb het zelf gehad bij onze zoon. Heb van week 32.4 tot 39.3 rondgelopen met 3,5 cm ontsluiting. Mijn vliezen waren niet gebroken en ik had ook geen weeën. Heb toen even in het ziekenhuis gelegen, zodat ze konden zien of het door zou zetten, toen dat niet bleek, mocht ik lekker naar huis.