12 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook verkouden maar dat komt ook omdat mijn kinderen allebei verkouden zijn en we gaan vrijdag op vakantie...

3 jaar geleden

Ik ben vandaag 33 weken zwanger. Ik zit al sinds het begin van mijn zwangerschap met een verstopte neus/sinussen. Helaas al gevoelig aan voor de zwangerschap.. Tandjes bijten zegt de huisdokter constant.. Is enorm lastig, kan er van meespreken :p. Veel spoelen met fysiologisch water helpt wel :).

3 jaar geleden

Hier ook sinds 2 weken enorm verkouden, ben al best kortademig de laatste weken, nu helemaal... super vervelend! Nog 3 weken volhouden dan hoop ik dat de kleine er is

3 jaar geleden

Hier ook al tijden verkouden en dichte neus. Erg vermoeid maakt het me. Nu ben ik een beetje eigenwijs en heb ik dus gewoon neusspray in huis gehaald. Sowieso voor het slapen gaan dat ik het gebruik, dan maak ik tenminste een goede nacht. Maar als het overdag niet te doen is, spray ik ook gewoon.

3 jaar geleden

Reactie op Jaimy Weterings

Hier ook al tijden verkouden en dichte neus. Erg vermoeid maakt het me. Nu ...
Ik probeer met etherische olie op mijn slapen en onder mijn neus, maar dat helpt ook maar even en dan is ie weer dicht 馃様 snachts word ik zoveel wakker

3 jaar geleden

Reactie op Cynthia F

Ik probeer met etherische olie op mijn slapen en onder mijn neus, maar dat ...
Verlichting zoeken in andere dingen, kan natuurlijk ook. Kijk vooral wat voor jou werkt. Bij mijn verloskundigepraktijk zeiden ze, liever niet te vaak, alleen als het echt nodig is. Maar momenteel in het Erasmus MC onder begeleiding van de gynaecoloog, daar doen ze er helemaal niet moeilijk over.

3 jaar geleden

Ik heb regelmatig last van een dichte/verstopte neus, zwangerschapskwaal. Ook een tijdje verkouden geweest, aantal weken geleden. Ik heb nu Toco-Tholin (etherische olie) in huis (te koop bij bijv. Kruidvat) en breathe right strips (soms bij Kruidvat/Etos of anders online te koop). Die strips plak je conform instructies op je neus en dat scheelt echt enorm vind ik. Ik plak ze voor het slapengaan op. Wie weet helpt dit jullie ook.

3 jaar geleden

Reactie op Jaimy Weterings

Hier ook al tijden verkouden en dichte neus. Erg vermoeid maakt het me. Nu ...
Dit doe ik ook 馃檲 in het begin was ik zo ziek en door me mond ademen werd ik alleen maar misselijker dus toen af en toe neusspray gebruik. En nu tegen 't eind krijg ik weer last van verstopte neus vind nachtrust ook erg belangrijk dus ik het niet veel maar af en toe een spraytje lijkt me niet zoveel kwaad kunnen. Heb overigens wel de kinder variant gehaald van 0.5 mg die werkt bij mij ook voldoende.

3 jaar geleden

Ik gebruikt voor snachts een eucalyptus geursteen, ligt op halve meter van mij. Helpt heel goed

3 jaar geleden

Een vraagje voor degene die verkouden zijn. Moesten jullie geen corona test doen van jullie verloslundigepraktijk? En gaan de controles nog door?

3 jaar geleden

Reactie op Lientje29

Een vraagje voor degene die verkouden zijn. Moesten jullie geen corona test ...
Het advies is om je sowieso te laten testen met (milde) verkoudheidsklachten. Ik was van de week ook verkouden en voor de zekerheid laten testen gelukkig niks maar heb me wel een paar dagen beroerd gevoeld

3 jaar geleden

Reactie op Lientje29

Een vraagje voor degene die verkouden zijn. Moesten jullie geen corona test ...
Ik ben al vanaf de 1e dag injecties verkouden en dat ben ik nog steeds... heb de GGD hierover gebeld en hun zeiden dat ik me nergens druk om hoef te maken zolang het niet erger wordt en ik er geen andere klachten bij krijg... dit bij mijn verloskundige aangegeven en zij vinden het dan prima... maar dit kan natuurlijk verschillen per verloskundige