19 Reacties
5 jaar geleden
Tussen 7:00 en 8:00 180+6
9:30 fruit + diksap
10:00/11:00 slapen
12:00 brood + thee
14:00 slapen
15:00 180+6
17:00 warm eten
Soms een slaapje om 18:30
19:30 pyjamapapje
Het slapen wisselt. Hangt er vanaf hoelaat ze 's ochtends wakker is.
Om 7 uur wakker is 10 uur slapen. Om 8 uur wakker is 11 uur slapen. Het slaapje van 2 uur veranderd dan ook naar na de fles van 3 uur. En dan slaapt ze half 7 niet meer.
5 jaar geleden
6.15 wakker
6 30 180 + 6 + granen (pap)
8.00 slapen
10.00 fruit
11.30 fles 180 + 6
12.00 slapen
14.00 1/2 boterham
15.30 fles 120 + 4
16.00 slapen
17.00 groente
18.45 fles 180 + 6
19.00 slapen
5 jaar geleden
Hoi hoi ik lees je verhaal nu net mijn kleintje is ook vaak om 6 uur half 7 wakker. Die van mij ligt vaak dan te spelen in bed en dan halen we hem rond 7 uur eruit kwart voor 7. Hij krijgt dan als hij aangekleed is een flesje en een half boterhammetje en dan gaat de dag beginnen.
9 -10 fruit
10 uur slapen tot 1130 ongeveer
1130-1200 boterham
1300 flesje 180 cc
1400 tot 1600 slapen
Als hij wakker is een koekje en wat water
1730 warm eten
1900 fles 210 +rijstebloem
Mijn mannetje is nu 7 maanden en red dit qua slaapjes rond 7 uur is hij dan moe en ligt hij weer heerlijk te slapen. Waar loop jij precies tegen Aan tegen het humeurig in de ochtend of dat hij vroeg wakker is ?
5 jaar geleden
Reactie op Fancy
Hoi hoi ik lees je verhaal nu net mijn kleintje is ook vaak om 6 uur half ...
Probleem bij ons is, is dat als hij een kwartier wakker ligt hij dan ook echt begint te huilen. Blijkbaar wilt hij er dan uit, maar is dus de ochtend chagrijnig en de rest vd dag dan eigenlijk ook omdat hij te vroeg wakker was en door de dag heen vermoeid blijft.
5 jaar geleden
Hi, ik ben absoluut geen slaapexpert haha maar heb er de laatste tijd veel info over opgezocht en dan lees ik dat het helpt als je baby vroeger naar bed gaat. 'Slapen doet slapen'. Ons kindje ging eerst om 19u naar bed sliep soms pas 20/30min later. Dat heb ik aangepast. Hij slaapt nu rond 18u en hij slaapt nu tot 6/6.30 en eerst tot 5! Als ik hem daarna bij ons in bed leg - vinden we wel fijn zo'n knus momentje, slaapt hij tot 7.30. En eerst lukte dat niet en was hij om 5u klaar wakker. Misschien helpt dat?
5 jaar geleden
Onze dochter is meestal tussen 5 en 6 wakker, dan krijgt ze in ons bed flesje (210+7) en vaak slaapt ze erna nog 45 minuten. Dan eruit, naar opvang of thuis. Als ze thuis is om 10:00 tweede fles, rond 12:00 fruit, 14:00 flesje, 18:00 flesje en groente. Tussen 14:00 en 18:00 af en toe een babychipje en oefenen met water uit gewone beker. Qua slaapjes is het echt elke dag wisselend overdag
5 jaar geleden
Ik heb geen tijden meer bij ons schema gezet want meneer wordt elke keer op een ander moment wakker. Het schema is meer een volgorde voor de dag. Ik doe het eerste dutje altijd 2 uur nadat hij wakker is geworden.
5 jaar geleden
Bij ons ook tot een paar weken geleden klokje rond van 19.30-7.30u, maar sinds een paar weken heeft mevrouw (7mnd) verzonnen dat ze elke 45min wakker moet worden vanaf 4u 's nachts om te jengelen. Ze heeft haar duimpje dus pakt het meestal goed op en gaat weer 45min slapen tot het volgende riedeltje. Met veel geluk haalt ze nu 6.30u, maar meestal 5.30u/6u. Ik haal haar uit bed, geef de fles en haal haar naar beneden. Vaak even samen spelen zodat ze extra moe wordt🤭. Vaak gaat ze dan om 8.30-9u toch nog een uurtje slapen. Schema is als volgt
6.30 fles 180
10 fruit
11.30 fles 210
14u halve boterham appelstroop
15.30u fles 150
17.30 groente
19u fles 240
5 jaar geleden
Ow ja, slapen doet ze verder op verzoek, maar is vanaf geboorte al moeizaam overdag. Met geluk dus om 9u 45 minuten en om 13u nog een keer. That's it.
5 jaar geleden
Die van ons 6,5 maanden werd ook steeds vroeger wakker en ook tussen 4 en 6 wakker.. niet huilen maar jengelen, brabbelen en dan de hele dag moe. Nu weer een klein nachtflesje ingevoerd... en 3x 45 min slaap overdag of 1x 45 en 1x90 min slaap overdag. Dus niet teveel slapen overdag. Sindsdien slaapt ze weer van 19 tot 7.15 🤓 nachtflesje is een stuk minder zwaar dan die gebroken nachten
5 jaar geleden
Die van ons 6,5 maanden werd ook steeds vroeger wakker en ook tussen 4 en 6 ...
Misschien dat we dat ook moeten proberen dan als hij wakker wordt rond 6.00. Hij laat hem vanzelf dan wel weer vallen.
Hoeveel geven jullie dan? 65? En het eerste flesje van de dag?
Wij maken dan papfles van 180(+6).
5 jaar geleden
Bij ons ook tot een paar weken geleden klokje rond van 19.30-7.30u, maar si ...
Wij kunnen hem helaas niet terug op bed leggen. Wel echt vermoeiend ook dat ze zoveel wakker wordt dan.
5 jaar geleden
Reactie op Mangoo
Hi, ik ben absoluut geen slaapexpert haha maar heb er de laatste tijd veel ...
Hebben idd ook al geprobeerd om zijn bedtijd te vervroegen. Maar zowel hij 19.30 als 18.30 wordt hij zelfde tijd wakker. Dus dat maakt niks uit. We zitten er nu dus maar tussenin.
5 jaar geleden
Probleem bij ons is, is dat als hij een kwartier wakker ligt hij dan ook ec ...
Heb je al geprobeerd om je kindje overdag minder te laten slapen... slaapt hij over dag veel ? Het kan zijn dat hij overdag teveel slaapt waardoor hij eerder wakker is.. maar het kan natuurlijk ook gewoon ritme van je kindje zijn. Bij ons werkt rijstebloem in de fles erg goed onze kleine man is nooit hongerig als hij wakker word en kan best even wachten.. misschien iets meer vulling nodig voor de nacht. Benieuwd of je er wat aan hebt ..
5 jaar geleden
Reactie op Fancy
Heb je al geprobeerd om je kindje overdag minder te laten slapen... slaap ...
Hij heeft sinds 2 weken een soort van nieuw ritme en is van 5x 45min naar 3 slaapjes gegaan. Meestal 3x 45, soms 1x 1.30. dus dat kan het niet zijn, want hij is daardoor zelfs behoorlijk humeurig.
Maar.... Misschien heb je ons raadsel wel opgelost. Hij kreeg tot nog niet zo lang geleden s avonds rijstebloem en s morgens normale fles. Nu krijgt hij s morgens een papfles (olvarit 6+) en s avonds normale fles.
S avonds dan ook maar een papfles geven ofzo?
Is dat niet veel?
5 jaar geleden
Wij hebben precies hetzelfde... eerst sliep ze altijd tot half 8 en laatste dagen is het 6u half 7.. en echt niet meer verder willen slapen.
Heel haar slaapritme is door e war waardoor ze ook echt chagrijnig is zo rond het einde van de middag..
Hier is het gekomen sinds ze haar namiddagslaap heeft laten vallen, maar die wil ze gewoon echt niet meer doen.. nou is er rond deze leeftijd volgens mij ook slaapregressie + bij onze dochter komt er een boventand door. Dus misschien is het een combinatie van 🤷♀️
Ik hoop in ieder geval dat het een tijdelijk iets is 🤣
5 jaar geleden
Misschien dat we dat ook moeten proberen dan als hij wakker wordt rond 6.00 ...
Ik geef ergens tussen 2 en 4 uur een flesje van 90+3 ... en als ze slecht gedronken heeft (ze was laatst verkouden) dan 120 +4. Eerste fles om 7.30 uur krijgt ze 180+6... ze laat altijd wel wat slokjes staan overdag. Dus ze komt denk ik net boven die 4x 180+6 (is in overleg met het cb trouwens)
5 jaar geleden
Reactie op LS24
Wij hebben precies hetzelfde... eerst sliep ze altijd tot half 8 en laatste ...
Hoop het ook zo voor jullie. Net zoals dat wij het hopen. Had idd ook gehoord dat ze tussen de 6 en 7 mnd regeldagen hebben. Dus misschien dat ook ja icm tandjes.
Laten we maar gewoon hopen dat het snel weer iets later wordt zodat ze wat vrolijker zijn.
5 jaar geleden
Ik geef ergens tussen 2 en 4 uur een flesje van 90+3 ... en als ze slecht g ...
Oke. Nee dat doen we dan maar niet. Onze man drinkt met gemak al zijn flessen leeg (2x 210+7 en 2x 180+6). Dus denk dat het dan acht teveel wordtm
Hebben vanavond wel weer pap erbij gedaan, maar hij heeft nu koorts, dus niet hele fles leeg gedronken. Dus het is even prima zo.