113 Reacties

3 jaar geleden

https://www.24baby.nl/zwanger/wat-regelen/baby-uitzetlijst/ Deze gebruik ik samen met de lijst die ik van de kraamzorg heb gehad. De 2 lijsten komen goed overeen.

3 jaar geleden

Eerlijk is de lijst van prenetal het meest accuraat voor mijn gevoel. Mijn zus is het er mee eens. Die heeft nu 3 kids. Enkel moet je de kledingstuks keer 2 doen om een rustige week door te komen zonder te haasten naar de winkel. Niet teveel kopen aan het begin je weet zijn of haar maat niet. 44 55 of 56...

3 jaar geleden

Ik zou echt niet te veel kopen want vaak zijn ze er snel door de kleren heen de meeste hebben maar een maandje de kleren aan. En sommige maa e 2 weken en sommige wat langer. En ik zou van de rest ook niet te veel kopen vaak krijg je ook nog van alles van mensen om je heen. Ik denk dat je aan 12 hydrofiele en 6 of 8 washandjes wel genoeg heb je was toch steeds. Maar denk dat iedereen voor zich is.🙊

3 jaar geleden

Bij babydump, Babypark, baby&tiener, etc. kun je vaak ook een lijstje pakken!

3 jaar geleden

Ik heb de uitzet lijst van 24baby erbij gepakt als richtlijn en daar zelf nog wat dingen aan toegevoegd (of afgehaald wat ik niet ga aanschaffen). Verder heb ik ook rond gevraagd aan mama's wat hun tips en voorkeuren waren en daar dan zelf een beetje inschatting van gemaakt voor mezelf. Maar ik begrijp je gevoel, er komt zoveel op je af. Gaandeweg leer je wel waar je alles voor nodig hebt. Veel research doen en navragen aan andere heeft mij goed geholpen. Ben zelf zwanger van de eerste dus ik lees even met je mee, mss haal ik er nog wat uit. Je komt er pas achter wat je echt fijn vind/gebruikt als je kleintje er eenmaal is.😘

3 jaar geleden

Indd..en op internet staat ook een babyuitzet lijst..kan je uitprinten en afvinken. Ik heb zelf de uitzetlijst van de prenatal die vind ik zelf super handig.

3 jaar geleden

Ik gebruik de uitzet lijst van prenatal echt een aanrader

3 jaar geleden

Hoi hoi, Wat een boel moet je hebben he. Het overzicht is zo kwijt. Rompertjes stuk of 8.. ik koop altijd die van Hema, dus hebben 50-56 en zijn stretch, dus kan je langer mee doen. Pyjamas hoef je niet. De eerste tijd dragen ze alleen kleding en daar slapen ze ook in. Kleertjes zo'n 5 setjes 56.. mocht blijken dat je toch kleiner nodig hebt, kan je dat snel nog ergens bestellen. Of jij en je partner moeten nu al weten dat het een kleine baby wordt. Hoeslaken en laken allebei 2. Deken 1, zou dan niet voor een hele dikke gevoerde gegaan zoals bijv. De winterdeken koeka. Want als ze wat groter zijn kan het zijn dat ze een slaapzak aan krijgen en dan is het met zo'n dikke deken veel te heet. Monddoekjes, zou ik badstof doen, voelt zachter voor de baby, ik heb er 12. Hydrofiele luiers om af te drogen 15. Paar leuke voor in bed tegen het spugen 5. Washandjes 6. Grote swaddles, prettig om overdag in te wikkelen/als kleedje, maar kan je bijvoorbeeld ook wikkeldeken voor gebruiken. Ik heb nu zelf voor de 3e keer een wikkeldeken bij Baloons.nl besteld. Kan je zelf samenstellen en ook een grote variant nemen, heerlijk vind ik m!

3 jaar geleden

Ik heb de uitzetlijsten van consumentenbond, prenatal en 24 baby naast elkaar gelegd en hier uiteindelijk 1 lijst van gemaakt. Best handig. Het is superleuk om in de winkels te shoppen, maar zorgt ook voor een overdaad aan producten. Daarom heb ik alles online besteld. Heb alles compleet behalve kleertjes en speelgoed/knuffels. Vaak krijg je toch veel van kraamvisite en mijn kind blijkt (met 25weken zwanger al groter dan normaal ) dus ik wacht met kopen van kleertjes tot een paar weken voor de bevalling.

3 jaar geleden

Het is heel persoonlijk. Zelf streep ik 75% van de babylijsten af, gebruik ik toch niet. Ik zou namelijk niet weten wat ik moet met een babybad, baby haarborstel, vit D&K, tepelzalf en billenzalf, etc. Maar dat is ook omdat wij al kinderen hebben en ervaren hebben wat we wel/niet gebruiken. Hydrofiele luiers gebruik ik wel veel, 12-16 is prima om mee te starten. Een stuk of 5 a 6 setjes kleding is wel fijn, zeker als je baby alles onder spuugt en een uur laten een spuitluier heeft 🤣 Pyjama komt later pas, in het begin slapen ze in kleding. Voor een wikkeldoek kun je ook 2 hydrofiele luiers gebruiken. Van de kraamzorg krijg je vaak een lijstje, en dan heb je nog tijd genoeg.

3 jaar geleden

Ik heb de uitzet lijst gebruikt van onze kraamzorg en van 24baby. Omdat het ons eerste kindje is schaf ik gewoon alles aan. Dan zie ik later wel of ik het wel of niet gebruik, maar is het in elk geval in huis. Hydrofiele luiers en hydrofiele washandjes heb ik wel meer dan op de lijsten staat. Ik lees en hoor van veel mama's dat je die al snel te kort komt ;-) Succes!

3 jaar geleden

Wat mij tot nu toe aardig heeft geholpen (ik moet nog bevallen, dus het moet nog maar blijken of ik het juiste in huis heb), is het kijken van Youtube filmpjes. Genoeg vloggers die een commode tour doen of vertellen over wat zij als handige producten ervaren!

3 jaar geleden

Reactie op Momtobe26

Ik heb de uitzet lijst gebruikt van onze kraamzorg en van 24baby. Omdat het ...
Ik heb 10 hydrofiele washandjes en 20 hydrofiele luiers. Vind het zelf een fijner gevoel dat ik in elk geval voor straks genoeg heb en niet in de stress hoef te zitten dat er nog wat in de was zit.

3 jaar geleden

Koop niet te veel, je hebt veel niet nodig en ze groeien er heel snel uit. Hydrofiele luiers zijn wel echt super handig voor alles

3 jaar geleden

Heb al 2 volwassen dochters en nu is mijn vrouw 26 weken zwanger. Van de babytijd met mijn meiden heb ik o.a. geleerd dat ik heeeel veel deed met hydrofiel luiers en washandjes. Afdrogen, als onderlegger onder hoofdje in bedjes en kinderwagen, altijd paar in luiertas voor onderweg, bij verschonen, om ze beetje mee schoon te poetsen, als licht zomerdekentje of beschutting tegen zon, spuugdoek, (had ook hele stapel kleine badstof spuugdoekjes trouwens). Nu hebben maxi-cosy's babyverkleiner, maar destijds nog niet. Dus moest van fysio maakte rolletjes van hydrofieldoeken maken om eerste maanden de te grote maxicosi op te vullen. En ook om ze in zijligging in bed beetje te steunen gebruikte ik opgerolde luier. Kortom, heb wel drie keer een verpakking bijgehaald toen🤣 Heb nu dus weer een hele stapel gekocht. Bij de wibra heb je simpele witte 5 voor 4.95. En daarnaast nog wat 'leuke' passend bij het beddengoed. En heb ze jarenlang voor van alles en nog wat gebruikt. Veel is ook afhankelijk van je eigen situatie en wat je kindje prettig vindt. Destijds veel plezier gehad van een wipstoeltje. Nu hebben we katten, en vind ik het een fijn idee als het kindje wat hoger van de grond zit, en hebben we een tripp trap met New born zitje gekocht. Gezellig mee aan tafel vanaf het begin! Mijn ene dochter vond een badje heerlijk, de andere vond het vreselijk, maar genoot wel van de tummy tub. En wastte ze gewoon ook vaak ipv badje. Daar vond ik een waskom toen heel handig voor. Hebben ze nu alledrie in huis. (Lang leve marktplaats😁) Allemaal dingen die niet perse nodig zijn en heel persoonlijk van wat jij en straks je kindje prettig vinden. Wat kleding betreft, de eerste maatjes zijn ze heel snel uit. Had 2 9-ponders, maat 50 konden ze niet eens aan. Maar een kleintje start misschien wel in 44. Heb wat basics in 50 En vooral 56 in huis. Mocht tegen de tijd van bevallen blijken dat het een kleintje is, halen we wel wat bij. Eerste 3 maanden zijn overslagrompers echt heel fijn. Gewone Rompers met lange mouwen vond ik eerst maanden (En later ook nog) echt een drama om aan te trekken. Kleding met capuchon was eerste 6 maanden ook onhandig. Ligt niet lekker voor ze. Pyama'tjes ben ik ook pas vanaf maand of 6 gaan gebruiken. Lakentjes en dekentjes ook alleen eerste maanden gebruikt (eigenlijk alleen in wieg) daarna al snel slaapzakjes. Dus daar zou ik niet teveel geld aan uit geven. Heel veel shop-plezier!

3 jaar geleden

Rompers: rekbare eventueel overslagrompers, met een stuk of 10 kom je een heel eind en hoef je niet elke dag te wassen. Pyjama’s: in de eerste maten nooit gebruikt, kleertjes zijn zo zacht en omkleden alleen maar extra belastend omdat de baby bijna de hele dag slaapt. Kleertjes: een stuk of 8 setjes minimaal. Sokjes idem. Lakens, hoeslakens minimaal 3 a 4 (1 in de was, 1 op bed, 1 droogtes en 1 in de kast). Dekens: een in het ledikant, 1 in de wieg, 1 in de kinderwagen. Eventueel een voor de maxicosi (voetenzak kan ook of omslagdoek). Ik had zelf 3 grote hydrofiele doeken, 3 badcapes, 3 omslagdoeken (1 over de box/bank, 1 in plaats van jas in kinderwagen, 1 in luiertas of reserve). Hydrofiele doeken; 1 in ledikant, 1 in wieg, 1 in reiswieg, 1 in luiertas, 1 in box, 1 bij Voedingskussen en nog 1 op de commode en nog een aantal reserve. Spuugdoekjes minimaal 10.

3 jaar geleden

Ik heb qua lakens, hoeslakens, badcapes van alles 3 1 in gebruik, 1 in de was en 1 in de kast mocht je nou een enorme spuugbaby hebben is het zo bijgehaald. Hydrofiele doeken en washandjes beiden 6

3 jaar geleden

Als je al die lijstjes op internet ook ziet wordt je gek - dat had ik in ieder geval. Mijn ervaren vriendinnen heb ik om hulp gevraagd en ik kwam (basics) op: -Lakens ledikant x 3 -Dekens ledikant x 2 (heb er 3) -Hoeslaken ledikant x 3 -Hydrofiel (alle maten) nooit genoeg! -Rompers 6 x maat 50 -shirtjes en broekjes maat 50 x6 -flesjes x 3 (3 merken om te zien welke je baby "pakt) -fopspenen van 2 merken -luiers nooit genoeg! -babydoekjes nooit genoeg! Hoop dat je eruit komt

3 jaar geleden

Reactie op Co_fay

Ik heb qua lakens, hoeslakens, badcapes van alles 3 1 in gebruik, 1 in de ...
6 hydrofiele doeken is niet zoveel? bedoel als je ze gebruikt om af te drogen na het in bad doen en ook als hoofdluier in bed/wagen dan ben je daar zo doorheen 😊

3 jaar geleden

Dit is wat ik op mijn lijstje heb staan. Beetje een gemiddelde wat diverse lijstjes hebben aangegeven. Het wordt onze eerste dus geen idee of het klopt uiteindelijk. Maar dit is waar ik mee wil beginnen.