14 Reacties

5 jaar geleden

De who raad aan om pas op 6 m vast voedsel te geven

5 jaar geleden

Ik doe dit in het groentepotje verwerken. Handige recepten staan op www.smikkels.nl

5 jaar geleden

Ik heb dit samen met de groentehap gedaan. Samen gekookt en samen in de blender, zo voeg je bij 6 maanden ook vlees erbij.. ons zoontje vindt het allemaal heerlijk!

5 jaar geleden

Ik voeg het toe aan de groentehap. 2/3 groente 1/3 aardappelproduct

5 jaar geleden

Onze dochter eet met de pot... even afhankelijk welke groente... neem ik een klein beetje zonder toevoeging voor haar met een klein beetje rijst/pasta of aardappel wat we maar op dat moment eten. Soms zelf met wat gehakt er bij of ei (bij bijvoorbeeld de spinazie) en dat dan aangelengd met een beetje flesvoeding. Ik maak dan zoveel dat ik er 3 porties uit kan halen. 1 voor direct en 2 voor in de vriezer...

5 jaar geleden

Hoeveel krijgt jullie kindje ongeveer? Tegen mij was gezegd een kleine aardappel

5 jaar geleden

Onze zoontje van 5,5 maand eet ook al groente en aardappelen. Ik heb zo’n Philips 2 in 1 babyvoeding-maker. Ene kant stomen, draai je hem om kan je alles blenden. Met aardappel, soms beetje voeding (melk) er nog bij om het aan te lengen. Maak vaak voor een aantal dagen hapjes en gooi ik het in de vriezer.

5 jaar geleden

Reactie op CheyennneeP

Hoeveel krijgt jullie kindje ongeveer? Tegen mij was gezegd een kleine aard ...
Ons zoontje eet nu zo’n 200 gram groente/aardappel. 2/3 groente, 1/3 aardappel ongeveer.

5 jaar geleden

Ik twijfel om ook al aardappels oid toe te voegen aan de groente en de porties wat groter te maken. Dacht dat dit pas vanaf 6 maanden de bedoeling was 😅 Volgende week 6 maanden en eet alles vanaf de eerste hap met smaak op! Ik maak zoveel mogelijk vers en hij eet de hoeveelheid van een 3/4 potje ongeveer (fruit en groente). Maar nu is hij al een paar nachten aan het spoken en wil weer een fles willen tussen 3-4uur.

5 jaar geleden

Reactie op MaykeLDN

Ik doe dit in het groentepotje verwerken. Handige recepten staan op www.smi ...
Fijne link, bedankt ,zie dat je vlees pas vanaf 8 maanden mag geven en pasta vanaf 6..

5 jaar geleden

Zo lastig, al die verschillende adviezen wat goed zou zijn voor je kindje.. na vier kinderen is mijn ervaring dat je gewoon moet kijken naar je kindje wat hij aan kan. Begin bijvoorbeeld met: Groentensoep met aardappel en doe dit in de blender, eerst twee dagjes proberen en kijken of hij geen krampjes krijgt. Onze kids vonden dit allemaal heerlijk en je hebt direct alle vitamientjes. Gekookte aardappel met een klein beetje boter en kookvocht of melk, prakken (zodat hij ook aan kleine stukjes went) of weer in de blender. En kinderyoghurt vind ik ook een ideaal hapje voor tussendoor.

5 jaar geleden

Pasta en rijst heb ik de ervaring mee dat het iets lastiger verteerbaar is dan aardappel bijv. Ik zou je aanraden te beginnen met aardappel. Kun je inderdaad ook prima toevoegen aan groenten, wordt het net even wat lekkerder van voor je zoontje, niet zo'n sterke groente smaak ;)

5 jaar geleden

Nog niet, ventje is bijna 6 maanden maar zijn groente en fruit gaan nog niet goed, dus nog geen aardappel, pasta en brood

5 jaar geleden

Wij zijn het langzaam gaan aanbieden met de groentehap. Eerst 3 dagen aardappel (1e dag 1 theelepel, 2e dag 2 theelepels en dag 3 een volle eetlepel) daarna rijst 3 dagen daarna 3 dagen pasta op dezelfde manier. Nu mengen we het gewoon door groentenhapje savonds en het gaat top.