Mijn grootste geheim….
even om kort mijn situatie te schetsen:
Ik heb een moeilijke jeugd gehad, ben jong moeder geworden (19). Ik heb samen met mijn huidige partner een zoon van 5.
Naief, snel samen wonen, snel zwanger geraakt.
Ik dacht toen die tijd dat ik volwassen was, dat ik hem leuk vond.
Nu een paar kaar later ben ik mentaal erg gegroeid. Ik kan nu toch echt wel zeggen dat ik volwassen ben in iedergeval veel volwassener dan 5 jaar geleden. Jammer genoeg dacht ik er toen anders over.
We wonen momenteel en een huurhuis, hij werkt 5 dagen in de week. En ik volg nu een bbl opleiding als IG.
We zijn nu zo’n 7 jaar samen maar ik begin mij steeds ongelukkiger te voelen binnen onze relatie. Hier even wat punten:
- Hij kan slecht communiceren.
- hij doet niks in huis.
- als hij thuis is gaat hij of graag maar een vriend of hij zit de HELE dag op zijn telefoon op tiktok.
- Hij raakt me niet meer aan.
- wij hebben andere normen en waarden
- Hij eet heel ongezond.
Al bij al heeft hij veder een goed karakter alleen wij passen niet meer bij elkaar. Toen ik jonger was zag ik de “red flags” niet. ( hij is zelf een stuk ouders als mij).
Ik had toen nog geen verantwoordelijkheid en het leven was gewoon fun…. Nu we samen een zoon hebben zorgt het er natuurlijk voor dat we verantwoordelijkheid meedragen.
Ik doe mijn best om mijn diploma te halen, Ik probeer goed voor mezelf te zorgen, Ik doe leuke dingen met onze zoon, Ik voed onze zoon op en stel grenzen. Maar jammer genoeg doe ik praktisch alles alleen.
Eerlijk… Ik wil weg. Niet uit boosheid maar puur ondat hij niet kan veranderen en omdat hij ook niet moet veranderen van mij.
Maar nu komt het….. Ik heb hier mijn werk en mijn opleiding. Iets wat ik eindelijk echt leuk vind. Ik kan hier niet zomaar weg…. een huis huren is nu geen optie met de wachtlijst dn ik krijg geen urgentie. En ik heb hier echt niemand in de beurt. Ik zit vast…. Ergens hoop ik dat hij veranderd maar ik denk dat onze liefde gewoon op is. Het was even leuk en gezellig totdat het echte leven om de hoek kwam kijken. Wat nu 😕 Ik weet het even niet.