Afscheid genomen van onze 'pluisje'

Team-Leckers
één maand geleden
Volgen
Wat een bewogen week! Sinds ik thuis ben komen te zitten door een opvlamming van mijn colitis ulceroca (chronische darmontsteking - auto-imuun ziekte) heb ik veel pech gehad. Maar toen was er een lichtpuntje... Ik bleek zwanger! Natuurlijk waren de zorgen groot rondom 'pluisje' zoals we ons kindje liefkozend noemden. Maar iedere echo was goed... Na 13 weken durfden we dan eindelijk voorzichtig optimistisch te zijn. De NIPT was goed en we vertelden het de familie en vrienden. Maar toen was er die echo aan het begin van deze week... 14 weken. Het moment dat de gynaecoloog de echo-kop op m'n buik zette en op zoek ging naar het hartje vergeet ik nooit meer. Ons kindje lag er stil bij. De woorden van de gynaecoloog: ik zie geen hartje meer. Ze gingen door merg en been. De wereld stortte in. Woensdag kreeg ik pillen mee, en die nacht is onze 'pluisje' geboren. Ons jochie. Een broertje voor onze dochter van 8 maanden. Gelukkig was dat een heel mooi en sereen moment die ik samen met mijn man thuis heb kunnen meemaken. Gisterochtend hebben we pluisje in een omslagdoekje gewikkeld en in zijn mandje gelegd. Op het shirtje van onze dochter waarmee we zijn komst aankondigingen en met wat lieve woorden van ons erbij. En een klein knuffeltje. We hebben een kaarsje gebrand en afscheid genomen. Toen hebben we samen zijn mandje gesloten en zijn naar het crematorium gegaan. Dinsdag kunnen we de as al ophalen. Dat strooien we uit tijdens een mooie wandeling. We hebben enorm veel troost aan alle lieve reacties van mensen om ons heen en aan onze dochter. Maar deze pijn is zo intens! Daarom zal ik deze groep binnenkort ook gaan verlaten. Ooit komt er hopelijk wel een broertje of zusje voor onze dochter. maar eerst focussen we ons op mijn gezondheid en een frisse start in ons nieuwe huis per april. Liefs!
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
7 reacties
KimvdP
één maand geleden
Heel veel sterkte & mooi hoe jullie hiermee omgaan!!, Dikke knuffel❤
  • Rapporteren
Selina1980
één maand geleden
Oh vreselijk voor jullie😢. Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe voor dit vreselijke pijnlijke verlies. Dikke knuffel❤️
  • Rapporteren
Roos | Admin
één maand geleden
Pffff, wat een vreselijk verlies, wat een pijn... Ik wens jullie heel veel sterkte 🙏💕
  • Rapporteren
Twente
één maand geleden
Onbegrijpelijk, wat verdrietig! Heel veel sterkte met elkaar ❤️
  • Rapporteren
lehcar93
20 dagen geleden
Heel veel sterkte, kippenvel ❤️😥
  • Rapporteren
ldrivewood
20 dagen geleden
Wat intens verdrietig.. heel veel sterkte!✨
  • Rapporteren
Majel82
14 dagen geleden
Wat verdrietig! Mooi afscheid hebben jullie hen gegeven, echt een plaatsje in jullie gezin. Veel 🌟 kte! X
  • Rapporteren