76 Reacties

4 jaar geleden

Wij gaan eten bij vrienden. Met de traditionele kaasfondue en veel witte wijn. Ik laat me wel een wijntje inschenken. Maar drink vooral uit m'n waterglas. Twijfel alleen nog hoe ik de kaasfondue ga rocken zonder dat er kaas gedipt hoeft te worden!

4 jaar geleden

Reactie op Loes Loes

Wij gaan eten bij vrienden. Met de traditionele kaasfondue en veel witte wi ...
Laat je je vriend dan stiekem uit jouw glas drinken?

4 jaar geleden

Reactie op Cherrie

Laat je je vriend dan stiekem uit jouw glas drinken?
Ja dat stelde hij wel voor inderdaad! Maar ik moet zeggen, ik ben nooit een echte drinker geweest. Dus zal hopelijk niet opvallen als m'n wijnglas onaangetast blijft. Ik vind de uitdaging vooral bij de kaasfondue zitten. Ik wil het liefste eentje zonder alcohol erin, maar als ik dat vraag ik het hek van de dam en weten ze het meteen! Hoe zouden jullie dit aanpakken?

4 jaar geleden

Zelfde probleem hier! Gaan met ons vriendengroepje kerst vieren. Gelukkig ben ik dan de BOB. Alleen de Sjaak tijdens Oud&nieuw. Maarja dan heb ik kinderchampagne gekocht en dan ook maar tegen hun vertellen.. ben dan precies 8 weken..

4 jaar geleden

Wij gaan het met kerst vertellen. Scheelt ook veel smoezen bedenken haha. Daarnaast durf ik niet aan de alcoholvrije wijn of bier; hier schijnt nl. Altijd nog wat alcohol in te blijven zitten. Wat mij betreft t risico niet waard 😊 (https://www.negenmaandenbeurs.nl/extra/zwangerschaptips/wat-is-de-lekkerste-alcoholvrije-wijn/)

4 jaar geleden

Reactie op MammiVanMees

Wij gaan het met kerst vertellen. Scheelt ook veel smoezen bedenken haha. D ...
En hoe ver ben je? Ik bijna 5 weken dus wellicht iets te vroeg...

4 jaar geleden

Reactie op Cherrie

En hoe ver ben je? Ik bijna 5 weken dus wellicht iets te vroeg...
Ik ben dinsdag, als het goed is, 8 weken. Dan hebben we onze eerste echo 🥰

4 jaar geleden

Ik ga alleen tonic drinken, maar zal tegen iedereen zeggen dat het gin tonic is :)

4 jaar geleden

Reactie op Lighth 12

Ik ga alleen tonic drinken, maar zal tegen iedereen zeggen dat het gin toni ...
Dat lust ik niet en dat weten ze dus zou raar zijn als ik dat nu opeens drink.. 😅

4 jaar geleden

Reactie op Cherrie

Dat lust ik niet en dat weten ze dus zou raar zijn als ik dat nu opeens dri ...
Dan misschien een ander “cocktail”? :))

4 jaar geleden

Reactie op Joyce J

Bij mij ongeveer hetzelfde, ik heb een zoontje van 4, ben 34 en 6+5. Wij ve ...
Ik denk dat hij het geweldig gaat vinden. Hij is gek op babies. En hij heeft al vaak gevraagd of ik ook een baby in mijn buik heb (Zijn leidster is nu zwanger dus wordt er nu veel mee geconfronteerd) Daarom wil ik het pas na 12 weken tegen hem zeggen. Zo zielig als het mis zou gaan, dat zal hij dan niet begrijpen ben ik bang.

4 jaar geleden

Reactie op P3lle

Ik heb vandaag alcoholvrije wijn op. Geen succes hoor, het was net aangelen ...
Hangt er denk ik ook vanaf welke je hebt. Mijn vorige zwangerschap had ik er een die echt prima was hoor, en zeker geen andere kleur dan normale wijn had . En ik had ook eens bubbels waarbij ze niet geloofden dat er geen alcohol in zat haha. Smaakte bijna hetzelfde als met ;)

4 jaar geleden

Ik zou gewoon alcoholvrije drank kopen of gewoon zeggen dat je het niet meer door je keel krijgt omdat je laatst heel dronken werd🤷🏻‍♀️ Ik drink zoiezo niet maar dit zei mn zus ooit toen ze zwanger was tegen mensen die het nog niet wisten en niemand had het door😀

4 jaar geleden

Reactie op Lighth 12

Ik ga alleen tonic drinken, maar zal tegen iedereen zeggen dat het gin toni ...
😬 Ik las dat de kinine die in tonic schadelijk kan zijn.. Ze raden aan niet meer dan 1 glas tonic per dag te drinken tijdens de zwangerschap

4 jaar geleden

Ik was met sinterklaas op vakantie in Nederland (woon in Frankrijk) ook 5 maanden zwanger, en heb er toen voor gekozen het gewoon aan iedereen te vertellen ipv iedereen zitten voor te liegen met slechte smoezen en ben blij dat ik het zo heb aangepakt. Iedereen deelt mee in de vreugde ook al is het wat vroeg, en mocht het evt misgaan dan kunnen mensen ook meedelen in het verdriet, dat is toch fijn om te weten? En qua alcoholvrije wijn kan ik je écht la tulipe zero sparkling rosé aanraden (bij ah te koop), lijkt net echte rosé, zelfs mijn moeder die een hekel heeft aan nepwijn vindt m lekker! Ik heb mijn vorige zwangerschap best wel wat alcoholvrije wijn gedronken en m'n dochter is prima gelukt dus ik zou me niet zo'n zorgen maken over dat spoortje alcohol. Geniet vooral van de feestdagen en het geluk dat je kunt delen! 🥂

4 jaar geleden

Reactie op Krieniemienie

Ik was met sinterklaas op vakantie in Nederland (woon in Frankrijk) ook 5 m ...
Waar ik 5 maanden zei bedoelde ik 5 weken stop de tijd

4 jaar geleden

Reactie op Loes Loes

Wij gaan eten bij vrienden. Met de traditionele kaasfondue en veel witte wi ...
Kaasfondue is veilig volgens het Voedingscentrum! Als het een traditionele is met gruyere en emmentaler althans, dat zijn gepasteuriseerde kazen. En de alcohol die erin zit verdampt tijdens het bereiden :)

4 jaar geleden

Reactie op Redem

Kaasfondue is veilig volgens het Voedingscentrum! Als het een traditionele ...
Oja nu zie ik het! Op de site van het Voedingscentrum inderdaad. Maar op deze site juist weer een ander advies! Ik ga lekker eten en zo min mogelijk kaas op m'n broodjes dippen, best of both world denk ik dan!

4 jaar geleden

Reactie op Krieniemienie

😬 Ik las dat de kinine die in tonic schadelijk kan zijn.. Ze raden aan nie ...
Oh goed om te weten, dat wist ik niet. Dank je wel, Krieniemienie... moet toch even wennen dat al het eten en alle drankjes eerst gecheckt moeten worden...

4 jaar geleden

Reactie op Lighth 12

Oh goed om te weten, dat wist ik niet. Dank je wel, Krieniemienie... moet t ...
Ja vreselijk hè ! Wat je allemaal niet mag joh... Nog ff 8 maandjes doorbijten 😋 Heb me de vorige zwangerschap behoorlijk ingelezen dus als je nog vragen hebt... Moet wel zeggen dat ik nu al wat lakser ben