20 Reacties

4 jaar geleden
Winterslaapzak van de Hema en dan de armpjes vastmaken met een grote speld?

4 jaar geleden
Winterslaapzak van de hema, super fijn! Bij ons sliep hij daar heerlijk in na de inbakerzak

4 jaar geleden
Beetje een donkere foto, maar ze slaapt nu in een slaapzak van meyco met armpjes. Hiervoor in de puckababy, ze valt nog wel bij ons in slaap op schoot. Dus wat ik doe ik pak een hydrofielluier die breng ik van punt tot punt zo krijg je een driehoek. Dan vouw ik die boven langs over haar armen zodat die omlaag blijven. Soort ingebakerd gevoel! En dan valt ze in slaap, blijf ik 10-15 min zo zitten tot ik een diepe zucht hoor(dan vallen baby’s in een diepe slaap). Leg ik haar weg en haal ik voorzichtig de hydrofieldoek weg! Heeft tot nu toe altijd gewerkt met groot succes! 🤗

4 jaar geleden
Dat was bij ons inderdaad ook zo.. 1 armpje ging prima. We hebben hem nu in de bundi slaapzak van Fedde&kees, met 1 armpje vast geritst en eentje los. Daarin slaapt onze zoon van 4.5 maand net zo lekker in als in de pacco. En het afbouwen is ook nog eens wat makkelijker denk ik; gewoon steeds het ritsje wat losser (zegt ze heel hoopvol 😉)

4 jaar geleden
Om in slaap te vallen leg ik soms haar armpjes naast haar zij en klem dan haar lakentje wat rond haar romp zodat ze niet meer met de armpjes kan rondzwieren. Meestal is zo binne de 10min. vertrokken. Eens in slaap trek ik dan voorzichtig het lakentjes (de randjes dus) onder haar uit zodat haar armpjes dan terug vrij kunnen bewegen voor moest ze omrollen.

4 jaar geleden
Reactie op Jaimy Weterings
Winterslaapzak van de Hema en dan de armpjes vastmaken met een grote speld? ...
Zou dat qua omrollen niet hetzelfde probleem geven als inbakeren? Kan zichzelf dan niet omhoog duwen toch? Wij zijn ook nog aan het puzzelen maar gelukkig was de winterslaapzak van de Hema net eindelijk weer beschikbaar in 68/80 dus die heb ik besteld.

4 jaar geleden
Wij zijn na het inbakeren ook overgestapt op de slaapzak van de hema. De dikke stof zorgde er voor dat ze niet met haar handjes in haar gezicht kon slaan. Je kan de mouwtjes ook gewoon niet omslaan, dan zijn ze te lang en kan hij helemaal niet bij zijn handjes. We hebben wel een dekentje er over, tot net boven haar navel, anders trappelt ze zich wakker en het is nu nog lekker warm in de winter . 🤓 dat gaan we binnenkort afbouwen. Het dekentje om het buikje kan ook voor geborgenheid zorgen.

4 jaar geleden
Ik herken dit probleem! De Hema winterslaapzak is erg dik, doen jullie er dan wel of geen lakentje overheen. Ik stoei nog steeds met de warmte, soms zou het qua TOG waarde te warm zijn maar vindt onze kleine man het heerlijk. Tot twee weken geleden gebruikte wij de puckababy mini, nu lijkt hij er opeens hysterisch door te worden en wil hij echt zijn armpjes bewegen ook al kan hij nog niet echt slapen met losse armen.