8 Reacties

één jaar geleden

Hier ook zo'n strijd soms. Ligt er echt aan wat we eten, maar als ze iets niet wil gooit ze gewoon haar bord om. Boos worden enzo heeft totaal geen zin. Wij halen dan alles weg en negeren haar dan even. Soma wil ze dan wel eten, soms niet. Sommige dingen voeren we haar gewoon weer als een baby, dan eet ze t wel (bijv. chicken tonight of pasta). Tis echt zoeken..

één jaar geleden

O, lastig hè😓 Eigenlijk zit ons dochtertje altijd graag aan tafel, maar ook hier hebben we soms avonden (gehad) dat het minder gaat. Merk vooral dat als ze moe is, bijvoorbeeld van de opvang komt, het eten slecht gaat en soms niet aan tafel wilt zitten. En dan gaat ze dus van tafel🤷‍♀️ Wij willen het ook gezellig houden aan tafel en er geen strijd van maken. Ze zijn nu ook nog best klein en volgens mij merk je het vanzelf wel wanneer ze een loopje met je nemen. En dan is het altijd nog aan te pakken😅 Ik heb ook een keer gehad dat ze in paniek raakte toen ik een nieuw gerecht introduceerde... Toen vertelde iemand mij dat het kan helpen om iets bekends (iets wat ze lust) naast iets nieuws te leggen en dan gewoon zelf laten pakken/proberen. Iets met controle. Eigenlijk doen wij dit altijd zo en wij hebben niet de grootste eter, maar we kunnen makkelijk met haar uit eten en 9 vd 10 keer gaat het aan tafel goed en probeert ze steeds iets meer. Ze heeft ook wel eens aan de salontafel gegeten terwijl ze aan het spelen is na een dag opvang🤷‍♀️😅 Het is geen gewoonte geworden dus maak me dan niet zo druk. Ik zorg wel dat ze altijd met iets in haar maag naar bed gaat. Blijft lastig, die kleintjes met eten. Succes!!

één jaar geleden

Mijn dochter eet bijna nooit haar avond eten, is ook een zeer slechte eter. Doet dit al maanden of eigenlijk is het nooit beter geweest. Zij krijgt van ons haar eten, soms eet ze iets, soms speelt ze er alleen mee. Omdat ik niet wil dat zij eten als negatief associeert mag zij van tafel als zij dit aan geeft en gaat dan gewoon lekker spelen. Het blijven zitten komt later wel, wanneer je de dingen beter kunt uitleggen.

één jaar geleden

Hier ook 1 die vaak liever speelt dan eet, tenzij het pasta is dan smikkelt hij het naar binnen en zegt hij ongeveer elke minuut hoe lekker het wel niet is. Ik vind het voor het familiemoment wel goed dat hij aan tafel blijft zitten. Bovendien merkte ik dat het erger werd toen ik hem van tafel liet. Ik laat hem nu dus meestal aan tafel spelen. Hij mag kiezen: als ik zijn speelgoed (puzzels/boekjes) neerleg mag hij niet zelf meer eten (het speelgoed wordt snel vies..). Soms voer ik hem nog wat, soms niet. En dan bespreken we de dag ondertussen alsnog na. Het gaat aardig. Moet wel zeggen dat wij snelle eters zijn geworden door een kind haha.

één jaar geleden

O en inderdaad verder wat je zegt is goed denk ik hoor? Geen strijd maken van het eten en het eten er niet 100% op aanpassen. Sure, ik kook wel wat vaker dingen die hij lekker vindt, maar ook zeker niet altijd. Ze willen 'winnen', en zo lang ze niet echt afvallen ofzo is het de strijd niet waard.

één jaar geleden

Onze dochter eet al 3 jaar amper en gaat heel vaak naar bed zonder gegeten te hebben, Om ze zoon van bijna 2 doet haar na... weigert ook ineens

één jaar geleden

Onze zoon is ook echt een moeilijke eten. Aardappels en vlees gaan goed, maar groente… op wortels en spinazie na.. Als wij bijv pasta eten oid krijgt hij een Olvarit potje. Die gaan er vanaf dag 1 goed in. Zo eet hij tenminste wel goed. Hij heeft vaak zijn eten al op voor dat wij klaar zijn dan krijgt hij iets van een cracker om hem zo aan tafel te houden. Helemaal prima. Op zaterdag eten we brood s avonds en op zondag doen we altijd wat halen dan krijgt hij s middags een potje voor het slapen en eet hij S avonds met ons mee. We hebben zoiets van; het komt vast een keer goed dat hij meer dingen gaat eten.

één jaar geleden

Bij ons zijn het fases. De ene keer eet hij prima, maar soms.. 🙄 Hier moet hij blijven zitten totdat hij geproeft/wat happen op heeft, zeker als ik weet dat hij het lust!