19 Reacties
5 jaar geleden
Mijn dochter had hetzelfde hoor. Alleen maar vastgehouden willen worden, zitten, lopen etc. Thuis ook. Op het kdv hebben ze een moeilijke tijd met haar gehad met veel vasthouden, en slapen in de wandelwagen, maar dat is dan maar zo denk ik dan. Ieder kind is anders. Mijn dochter had die nabijheid gewoon nodig. Ze sliep ook maar korte slaapjes, maar dat was thuis ook zo.
Nu gaat het gelukkig beter. Al ging mijn dochter al vanaf 3 maanden naar het kdv. Nu is ze gewend en vindt ze het meestal heel leuk met de andere kindjes.
Je hoeft niet aan jezelf te twijfelen. Je kindje heeft gewoon aandacht nodig, daar is niets mis mee. Ieder kind heeft andere behoeftes toch?!
Mijn dochter heeft trouwens nog steeds wel eens last van boze buien hoor. Het is niet altijd rozengeur en maneschijn 😊
Ik zou zeggen, luister naar je gevoel, doe wat goed voelt voor jou.
5 jaar geleden
Misschien helpt het als je hem spullen meegeeft van jou. Bijv een knuffel van hem met jouw geur eraan.
5 jaar geleden
Het is echt een fase.. misschien kun je met het kvd overleggen of ze een stagiaire indien ze deze hebben op bijv amdere groep even kunnen inschakelen voor extra handen. Dit zou voor jouw gevoel fijn zijn lijkt mij. Zo deden wij het wel op het kdv waar nodig was even stagiaire tijdelijk inzetten
5 jaar geleden
Oh ik ben ergens blij om dit te lezen. Mijn dochter heeft hetzelfde. Zij is bijna 8 maanden en gaat al naar de opvang sinds ze 13 weken oud is. Ze kan niet zelf spelen, wil niet op haar buik en het liefst alleen maar getild worden. Ookal oefenen wij thuis er veel mee, ze wilt het echt niet.. leidsters krijgen haar ook lastig in slaap (terwijl wij thuis er amper 5 min over doen en ze geen gekke slaap associaties heeft oid). afgelopen maandag heeft ze 1x10 min geslapen en 1x 15 min op de crèche 😟 zo sneu! En ik werk thuis ook niet echt lekker daardoor.. 😅 hopelijk gaat het snel over als ze wat ouder wordt en een beetje gaat kruipen zodat ze zichzelf wat meer kan entertainen ofzo.. 🤷♀️
5 jaar geleden
Mijn zoon en dochter gaan beiden sinds ze 3 maanden zijn. Bij mijn zoontje was er niets aan de hand. Altijd vrolijk, sliep en at goed. Bij mijn dochter was het direct brullen zodra ik de ruimte verliet. Echt paars aanlopen, hysterisch huilen en totaal overstuur. We zijn toen begonnen met halve dagen en ik voedde daar. Het heeft ongeveer een maand geduurd voordat ik haar enigszins kalm kon achterlaten, 2 maanden tot ze de fles nam, maar inmiddels vindt ze het helemaal fantastisch. Strekt haar handjes uit zodra ze de leidsters ziet. Elk kind is anders en ik denk dat de lockdown ook wel met haar eenkennigheid te maken heeft. Rustig opbouwen is mijn advies.
5 jaar geleden
Reactie op Miep27
Het is echt een fase.. misschien kun je met het kvd overleggen of ze een st ...
Dat mag niet ivm corona , ik werk op kdv en groepen blijven strikt gescheiden gedurende de dag. Ik heb ook.veel kindjes op de groep die moeite hebben met slapen, ik leg ze in de buggy naast mij om vertrouwd te raken en ga daarna oefenen met bedje en slaapkamer.
5 jaar geleden
Hoi sussolo ik werk zelf op een kinder dagverblijf.. mag ik vragen hoe vaak je kleintje naar de crèche gaat.. en trouwens geen reden om onzeker te zijn ieder kind went op zijn eigen tempo en iedere ouder ook .. want oom het los laten is een proces.. en als je het mij vraagt.. vraag eens om tips op het kinder dagverblijf die kennen jouw kindje en hebben en jou en kunnen jouw misschien wel helpen.. ik wil best een poging wagen maar uiteindelijk is jouw gevoel wat telt en dat van je kleintje
3 maanden geleden
Ik heb nu 4 jaar later precies hetzelfde mn zoontje gaat al sinds hij 4 maanden is 1,5 dag naar de opvang nu 4 maanden later nogsteeds dagen dat hij alleen maar opgetild wil worden en niet goed slaapt 🥹 terwijl hij thuis en bij zijn oma's prima alleen kan spelen. Hoe is dit trouwens afgelopen als ik vragen mag?