79 Reacties

4 jaar geleden

Hier ook zo wij gaan erbij liggen tot hij slaapt

4 jaar geleden

Reactie op babyaugust

Hier ook zo wij gaan erbij liggen tot hij slaapt
Ja zelfs dat werkt niet🥺 hij blijft schreeuwen zelfs als ik naast hem zit en hij me gewoon kan zien. Hoe troosten jullie?

4 jaar geleden

Een vast ritueel inbrengen met naar bed brengen. Bijv eerst in badje dan de fles dan voorlezen en dan slapen. Handje vasthouden tot hij bijv in slaap valt.

4 jaar geleden

Reactie op Francis1991

Een vast ritueel inbrengen met naar bed brengen. Bijv eerst in badje dan de ...
Ja vast ritueel heeft hij al. En aai vaak over zijn bolletje maar het helpt allemaal niet......

4 jaar geleden

Ik heb ook een dochter die niet graag in haar bedje slaapt, ze slaapt het liefst in mijn armen. Ze is bijna 18 weken. Ik kijk nu goed naar haar slaap signalen en ga dan naar boven, luier verschonen en in bedje leggen. Ze gaat dan gelijk huilen, ik doe haar speentje dan in en zet White Noise of baby Noise aan. Ze valt door dat geluid vaak in slaap. Ik zorg ook dat de kamer donker is. Het gaat steeds beter en ze kan af en toe dus op die manier in slaap vallen in haar eigen beetje met een beetje mekkeren en niet heel hard huilen. Het werkt niet altijd, maar er zit vooruitgang in, dus blijf volhouden. Misschien is het een idee om eens naar een osteopaat te gaan? Wie weet heeft hij ergens last van.

4 jaar geleden

Heey Heeft hij geen last van een sprongetje of regeldag-en? Wij brengen onze kleine maar bed met de eerste tekenen van moe zijn...(oogjes vrijven, gapen) Als ze huilt zetten we muziekje op via de babyfoon en laten haar eventueel max 5 minuten huilen. Meestal geeft ze het met 2 minuten op en valt ze in slaap.

4 jaar geleden

Ja vast ritueel heeft hij al. En aai vaak over zijn bolletje maar het help ...
Over bolletje aaien helpt hier ook niet... weet niet of er te veel nieuwe dingen zijn? En ander bedje en naar opvang en ... dat kan voor die kleintjes soms ook te veel zijn. Weet niet hoe dit bij jou is

4 jaar geleden

Hij zit nog 5 dagen in zijn 4e sprongetje volgens de oei ik groei app. Doe hem eerst altijd in badje, daarna flesje en daarna het bed ritueel wens hem welterusten en zing een liedje. Zodra ik weg loop gaat hij mekkeren (soms meteen al hard huilen) wat daarna over gaat in huilen. Dan ga ik na 5 minuten heen om zijn speentje er weer in te doen en zeg weer slaap lekker. Maar als ik dan wegloop begint hij meteen met hard huilen. Als ik niet heen ga blijft hij hard huilen wat echt over gaat in krijssen. Dus bijv iets langer laten huilen heb geen zin. Als ik het laat gaan huilt ie rustig een half uur ben ik bang.

4 jaar geleden

Reactie op GRachelSH

Over bolletje aaien helpt hier ook niet... weet niet of er te veel nieuwe d ...
Nee eigenlijk niks ben zelf nog niet aan het werk en hij ligt al 2 maanden in zijn ledikantje

4 jaar geleden

Hij zit nog 5 dagen in zijn 4e sprongetje volgens de oei ik groei app. Doe ...
Misschien heel lullig maar ik zet muziekje op en ga naar beneden, als ik het huilen niet trek ga ik even buiten staan even tot me zelf komen. En vaak is mijn dame dan al stil .

4 jaar geleden

Reactie op Inny

Misschien heel lullig maar ik zet muziekje op en ga naar beneden, als ik he ...
Snap ik maar je hebt huilen en huilen.... het is echt krijssen alsof hem wat aangedaan word. Slaat helemaal over zeg maar.

4 jaar geleden

Snap ik maar je hebt huilen en huilen.... het is echt krijssen alsof hem wa ...
Doet mijn kleintje nu ook! Merk dat ik dan net te laat ben met naar bed brengen. Met speentje in toch laten huilen en na 5 minuten in slaap gevallen 😉

4 jaar geleden

Hij zit nog 5 dagen in zijn 4e sprongetje volgens de oei ik groei app. Doe ...
Kan ook een fase zijn. Hebben wij ook gehad. Het is belangrijk om je vast te houden aan je vaste ritueel. Hier stopte het na een aantal weken.

4 jaar geleden

Ja zelfs dat werkt niet🥺 hij blijft schreeuwen zelfs als ik naast hem zit ...
Wij pakken hem eigelijk in onze arm zodat zijn hoofdje in de plooi van mijn elleboog ligt, buik tegen buik. We proberen eerst borstvoeding als dat niet gaat 10sec laten krijsen tutje erin en hij slaapt

4 jaar geleden

Ja zelfs dat werkt niet🥺 hij blijft schreeuwen zelfs als ik naast hem zit ...
Maar zeker ook even het medische gedeelte uitsluiten

4 jaar geleden

Reactie op babyaugust

Wij pakken hem eigelijk in onze arm zodat zijn hoofdje in de plooi van mijn ...
Ja in mijn armen slaapt hij wel. Maar daar wil ik dus vanaf😅

4 jaar geleden

Al eens bij de osteopaat geweest? Hielp hier heel goed! En alleen de armpjes inbakeren

4 jaar geleden

Reactie op WD195

Al eens bij de osteopaat geweest? Hielp hier heel goed! En alleen de armpje ...
Ja ook al geweest😩

4 jaar geleden

Ik vind het echt heftig om te lezen dat veel ouders hun kindje weg leggen en laten huilen, of dit nu 5 minuten is of langer.. iedereen doet zijn/haar best en maakt keuzes met de beste bedoelingen, maar er is zoveel wetenachappelijk onderzoek naar de impact van laten huilen, ookal is het maar vijf minuten.. ik wil hier even een ander geluid laten horen, hoe het ook kan. ik heb een zoon van ruim 2jaar die we nog iedere avond naar bed brengen door bij hem te blijven tot hij slaapt (ja soms duurt dat 2u en heb je geen avond) en onze jongste dochter van 4maanden slaapt bij mij op de arm/aan de borst op de bank en gaat mee naar boven als ik naar bed ga. Intens? Ja. Huilen? Nee. Hoelang ik dit ga doen? Zolang het nodig is. Overigens slapen ze beide bij ons op de kamer in een co-ledikant. En ja ook oma/opa kan hem naar bed brengen en ja toen onze zoon naar de opvang ging sliep hij ook daar. Overdag slaapt de kleine op de arm of in de draagdoek, onze zoon in de wandelwagen of op bed, net wat lukt. Op dit moment (met een kleintje van 4maanden) is dit soms heftig, want ja ik heb praktisch geen 5minuten voor mezelf, maar al die me-time komt later wel weer, nu gun en geef ik mijn kindjes de geborgenheid die ze vragen. Bedenk dat een baby tot op het moment dat hij/zij geboren is nog nooit alleen is geweest en dat alles in zijn/haar systeem uitgaat van geborgenheid en nabijheid, dat wij een prachtige wieg of zelfs complete babykamer hebben snapt een babybrein geen * van. Het is onze cultuur en maatschappij die het fout doen, niet je baby die huilt omdat hij je mist.

4 jaar geleden

Over het bolletje aaien moet je juist niet doen. Dat lijkt heel lief maar dan blijf je prikkels geven. Je kunt het beste een hand op zijn voorhoofdje en een hand op de buik leggen. Geen oogcontact maken en rustig laten worden. (Advies van neonatologie vpk) Zoals iemand anders ook al aangaf is laten huilen niet echt goed. Zoals ze vroeger zeiden huilen is goed voor de longen dat is wetenschappelijk bewezen niet zo. Je moet laten huilen ook al is het maar 5 minuten vergelijken met dat je zelf ontzettend angstig bent en niemand die tegen je zegt dat het goed komt. Nou heb je inderdaad een verschil tussen huilen en echt compleet overstuur raken. Dat krijsen kan komen doordat hij te laat in bedje ligt. Ik weet niet of je tijden aanhoud maar hier doen we max 1.5 a 2 uur wakker en naar bed. Babys kunnen namelijk heel druk worden maar zijn dan eigenlijk moe. Onze zoon is momenteel ook 18 weken en dat krijsen met in bed leggen gebeurd hier ook. Terwijl hij eerst zonder problemen doorsliep en makkelijk in zijn eigen bedje lag. Snachts laat hij zich overigens prima in zijn bedje legggen maar het is hier echt alleen de avond soms. Ik heb ontdekt dat onze zoon te moe is als hij gaat krijsen. Als ik mindere wakkere tijd aanhoud krijst hij niet. Ik ga overdag nu ik nog vrij heb eventjes bij hem liggen zodat hij tegen me aan ligt. Slaapt hij binnen no time. Ze noemen de sprong 4 niet voor niets de horror sprong. Succes mama!