21 Reacties
5 jaar geleden
Slaapt ze goed?
Ik herken dit ook bij mijn dochtertje, maar die heeft het wanneer ze te weinig heeft geslapen en dus stress heeft opgebouwd in haar lichaampje. Die staat dan helemaal onder spanning. Ik denk tenminste dat het daarvan komt, want op de dagen dat ze wel gewoon genoeg slaapt, heeft ze het niet. Zodra een slaapje moeizaam gaat, te kort is of mislukt dan heeft ze het.
5 jaar geleden
Reactie op Marije1819
Slaapt ze goed?
Ik herken dit ook bij mijn dochtertje, maar die heeft het ...
Ja, ze slaapt goed. Ze slaapt eigenlijk altijd ‘s nachts wel 12u achter elkaar. Overdag doet ze 3 slaapjes van 45-60 min, soms ‘s ochtends langer.
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Alleen vraag ik me dan af, als ze t zo vaak heeft, heeft ze dan zoveel stress? 🥺
5 jaar geleden
Reactie op BabyNov2025
Ja, ze slaapt goed. Ze slaapt eigenlijk altijd ‘s nachts wel 12u achter elk ...
Hmm dan is het bij jouw dochter toch wat anders.. mijne slaapt niet zo goed en als ze dan een dag heeft met alleen maar slaapjes van maar 30 minuten, dan volgt er spanning op haar lijfje tijdens haar wakkertijd.
Heb je het idee dat ze er last van heeft?
Wil ze misschien iets leren maar lukt het nog niet? Dat ze dan gefrustreerd raakt ofzo?
5 jaar geleden
Reactie op Marije1819
Hmm dan is het bij jouw dochter toch wat anders.. mijne slaapt niet zo goed ...
Ik heb niet het idee dat ze er last van heeft ofzo.
Maar ze heeft het echt op de raarste momenten, als ze bij me op schoot zit, als ze in de kinderstoel aan t eten is, als ze met speelgoed zit te spelen, etc
Misschien heeft het met haar ontwikkeling te maken ja, geen idee 🤷🏼♀️
5 jaar geleden
Reactie op Aliciiaa
Doet mijn dochtertje ook en trekt er dan ook echt een gezicht bij en spant ...
Fijn om te lezen dat het vaker voorkomt, haha 😊 Ik had t nooit gezien, vind het er wat gek uitzien 😅
5 jaar geleden
Die van ons doet het ook wel eens, als ze moe is en ligt, bijv op het aankleedkussen. Haar armpjes weet ik eigenlijk niet wat ze daar mee doet, nooit op gelet. Als ze haar hoofdje naar achter drukt zou het overstrekken kunnen zijn, maar dat lees ik niet in je verhaal. Leuke foto 😍 die van ons is ook dol op haar loopstoel, lekker het hele huis ontdekken😊
5 jaar geleden
Reactie op BabyNov2025
Fijn om te lezen dat het vaker voorkomt, haha 😊 Ik had t nooit gezien, vin ...
Ja hahah indd, ik moet wel zeggen dat mn dochtertje erg harde ontlasting heeft.. mss dat het daar wat mee te maken heeft? Maar terwijl ze het doet poept ze nooit, want dat doet ze in stilte hahaha , heel gek en hoop toch echt dat het een fase is
5 jaar geleden
Reactie op LK547
Heeft je dochter harde ontlasting? Kan ook zijn dat ze aan het persen is en ...
Nou, nee niet echt eigenlijk. Ze had het ook toen ze alleen flesvoeding kreeg en haar ontlasting nog bijna vloeibaar was
5 jaar geleden
Die van ons doet het ook wel eens, als ze moe is en ligt, bijv op het aankl ...
Ze drukt haar hoofd niet achterover inderdaad. Kon er op internet ook niet echt wat over lezen.
Ja, heerlijk he zo’n ding! Lekker alles ontdekken en overal aanzitten 😅
5 jaar geleden
Mijn zoontje had dit ook en is door de kinderarts naar een fysiotherapeut doorverwezen. We wonen in Spanje dus net wat anders dan Nederland of België. Hij had spanning in zijn beentjes en door die oefenen leert hij die meer te ontspannen. Hij houd ze ook vaak stijf waardoor hij veel kracht heeft en kan zitten en poging doet tot staan maar hoort eigenlijk nog niet bij de leeftijd. Je kan het altijd eens navragen bij de kinderarts
5 jaar geleden
Reactie op Shalane Es
Mijn zoontje had dit ook en is door de kinderarts naar een fysiotherapeut d ...
wat voor oefeningen zijn dit dan als ik vragen mag
5 jaar geleden
Herkenbaar ons zoontje heeft enorm stijve spieren. Vooral zijn beenspieren. Hij spant deze soms zo erg aan dat we zijn benen niet kunnen buigen. CB heeft ons met 4mnd doorverwezen naar een kinderfysiotherapeut. Er is geen medische oorzaak gevonden. Ons kindje heeft enorm veel last van reflux gehad en daardoor in het begin veel gehuild, daar worden ze sterk van doordat ze veel spierspanning opbouwen. Als hij poept spant hij ook zijn benen aan / overdtrekken. Hij is nu 6mnd en enorm sterk. Trekt zich met gemak op aan de tafel. En staat dan stevig. De fysio heeft meerdere malen meegekeken en ons geadviseerd om absoluut geen loopwagentje te kopen, omdat kindjes dan veel spierspanning opbouwen. Veel ontspanningsoefeningen doen bijv; masseren, in bad, baby op de rug en beentjes heen en weer wiegen, rondjes draaien met de beentjes etc.
5 jaar geleden
Reactie op Shalane Es
Mijn zoontje had dit ook en is door de kinderarts naar een fysiotherapeut d ...
Oke, ik herken dit wel. Mijn dochter zit ook al heel stevig en trekt zich op. Ik ga het eens navragen dan, dankewel
5 jaar geleden
Reactie op Mangoo
Herkenbaar ons zoontje heeft enorm stijve spieren. Vooral zijn beenspieren. ...
Ja, herkenbaar. Mijn dochter had ook veel last van reflux, huilde daar echter niet veel bij (gelukkig). Het stijve duurt steeds een aantal seconden, en dan ontspant ze weer. Ik ga eens op zoek naar ontspanningsoefeningen 😊
5 jaar geleden
Reactie op Carolien6789
wat voor oefeningen zijn dit dan als ik vragen mag
We gaan nu al een 2 tal maand 2 keer in de week dus de oefeningen zijn elke week anders. We oefenen vooral op het beweeglijk maken van zijn beentjes. Hij moet zijn knieën oefenen op ontspannen, plooien en bewegen. Eerst was het fietsoefeningen, knietjes naar de buik brengen, van links naar rechts wiegen als hij op zijn rug lag, ondertussen oefent hij om op zijn knien te steunen. Daarbij zit ik neer met mijn benen open, en hangt hij met zijn buik over mijn been. Hij moet dan met bebogen knieën zitten. Het helpt echt wel die oefeningen!
Wat hij niet mag, maar wel steeds wilt doen, is van liggend op de rug aan ons handen zich optrekken tot zit en nadien met gestrekte benen zich optrekken. Hij is sterk dus kan dit maar mag niet.
Je moet zelf eens nagaan hij je in zit gaat en nadien gaat staan, dat is ook wat je ze dient aan te leren maar het is niet makkelijk