45 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Carolien6789

die van ons slaapt al maanden tussen ons in, het CB kan de pot op! of gaan ...
Whahahahaha koning als je dit tegen ze zegt ook 🤙

3 jaar geleden

Oh ja en trouwens sowieso, het allerleukste en fijnste is toch wakker worden smorgens en meteen je kindje zien en knuffelen 😍😍

3 jaar geleden

Reactie op Shameeza

Mijn dochtertje slaapt appart in haar babybedje in ons kamer(op een afstand ...
Mijn kindje slaapt ook bij ons op de kamer in eigen bedje maar is nu wel op een punt aangekomen dat hij snachts wakker wordt en huilt, tot hij tussen ons in op zijn zij ligt. Soms lukt het om in zijn eigen bedje op zijn zij te leggen, zodat hij ons goed kan zien, maar na een uur weer wakker en stopt hij niet met huilen. Typisch om te lezen dat zoveel kindjes daar nu ineens behoefte aan hebben.

3 jaar geleden

Hier twee weken geleden toevallig gehad dat de kleine (7.5mnd) opeens niet meer in haar eigen bedje wilde slapen. Al het bovenstaande wat jij hebt gedaan geprobeerd. Ik moest toevallig naar het CB. Daar zeiden dat als je echt graag wilt dat zij in haar eigen bedje slaapt dat je daar werk van moet maken (hun visie: hoelanger je de baby tussen je in laat slapen des te meer ze eraan gewend raken en hoe moeilijker het kan zijn om ze weer in het eigen bedje te krijgen) ze zeiden dat je een vast bedritueel moet doen en dan inderdaad in haar bed leggen (bij ons is dat:zeggen dat het slaap ie slaap tijd is, zingen, haar muziekdiertje (van zazu) aan speentje in, rolluiken dicht, slaap lekker zeggen, slapen. Ze ging ook krijsen. Wilde enkel nog tussen ons in liggen. Mw van CB zei dat je het kindje niet uit bed moet halen. Even laten huilen (5min) dan teruggaan: muziekding aan, speentje in en herhalen (in Spraak) dat het slaaptijd is (verder zo weinig mogelijk contact maken met de baby (niet teveel praten niet uit bed etc). Uit de kamer gaan. Als de baby weer gaat huilen ga je ditmaal na 10min terug en herhaal je het bovenstaande. Daara ga je weer weg en dan pas met 15min terug als het weer huilt. Herhaal je hetzelfde en dan evt weer terug naar 20min (nooit langer dan 20min zeiden ze). Via bovenstaande manier leren ze toch dat je er voor ze bent als ze huilen en begrijpen ze dat het over en uit en slaaptijd is. Dit heeft ons uiteindelijk drie avonden gekosten. De eerste avond duurde het 1.5u, tweede avond 1uur derde avond 20min. Nu slaapt ze zonder te huilen in in haar eigen bedje. Het is nooit fijn als je ze overstuur hoort huilen. Ik vond dat heel moeilijk. Maar het bovenstaande heeft wel geholpen uiteindelijk. Het is wel even doorzetten. Volg je hart en doe wat jij fijn vind.

3 jaar geleden

Mijn dochter is 8 maanden en slaapt al vanaf haar geboorte bij ons in bed. Ik vind het dan ook heerlijk om met haar te slapen. Ze slaapt dan ook gewoon goed en hoef er niet uit, als ze wilt eten trekt ze mijn nachtjapon naar beneden en drinkt ze een paar slokjes en dan valt ze alweer in slaap. Ik ben persoonlijk niet van het laten huilen, maar je moet idd gewoon doen wat goed voelt voor jou. Het gaat allemaal al zo snel en geniet nu nog maar van de momenten dat ze graag bij je wilt zijn, voor je het weet zijn ze pubers en ben je stom hahaha.

3 jaar geleden

Hier ook. Zoontje zn bed staat bij ons in de kamer want slapen is eigenlijk nooit goed gegaan. Maar nu merken we dat de ene helft in zijn bedje lukt en daarna niet meer dan wilt hij echt bij ons. Ik ben er nu aan gewend en vind het niet erg. Ben nu wel gewend aan die stijve nek(volgende keer koop ik een 180 breed bed). Het is wat het is denk ik maar zo... het zal ooit goed komen met slapen (dit denk ik al 8 maanden dus ik heb nu wel geleerd dat niet elke baby zo geweldig slaapt zoals om mij heen zo lijkt).

3 jaar geleden

Reactie op Eli891

Whahahahaha koning als je dit tegen ze zegt ook 🤙
Haha nou ik ga er alleen heen voor de vaccinaties, de rest bel ik af. Mijn dochter zit bij de kinderarts dus ik hoef niks van het CB je hebt er nl geen reet aan! De kinderarts weet dat ze tussen ons in slaapt. Ik doe wat ik het best vind voor ons kindje en wat de rest vind zoeken ze maar uit

3 jaar geleden

Reactie op MommyChey

Mijn dochter is 8 maanden en slaapt al vanaf haar geboorte bij ons in bed. ...
Hoe doe je dat dan met je deken? Ik heb wel vaker gelezen over 'open bar-samen slapen', maar hoe slaap je dan? Wel onder een deken, komt je kindje er niet onder? En slaap je dan de hele nacht in dezelfde houding zodat je kindje erbij kan? Ik heb er vaker over gelezen, maar kan me er niet echt een voorstelling bij maken. Ben benieuwd hoe dat gaat ☺

3 jaar geleden

Reactie op Bitterbal

Hoe doe je dat dan met je deken? Ik heb wel vaker gelezen over 'open bar-sa ...
Ze slaapt los in haar slaapzakje en kruipt dan snachts naar me toe als ze wilt drinken. Wij hebben fases van samen slapen want ik probeer haar wel echt in haar eigen bedje te laten slapen. Maar lang gillen in de nacht trek ik echt niet en met fases als tandjes, slaapregressie, verkoudheid etc etc wilt ze alleen maar nabijheid. Aan de ene kant twijfel ik vaak, leren we haar niet het verkeerde aan (en hebben manlief en ik ooit nog een leven 😂?) aan de andere kant, ze strijdt zo erg als we haar apart leggen en ze is zo kort maar klein en is vanaf haar geboorte al zwaan kleef aan.. Blijft lastig.

3 jaar geleden

Mijn zoontje gaat in de avond naar zijn eigen bed. Maar wordt vaan rond 5 uur wakker en dan liggen we hem tussen ons in. En mijn man en ik liggen dan helemaal op het randje samen met onze kussens en mijn zoontje ligt dan helemaal met zijn hoofd bij het hoofdeind zodat alleen zijn benen boven de dekens liggen. Dan slaapt hij tussen ons in verder. In zijn eigen bed wilt ie dan namelijk niet meer verder slapen. En het schattige is dat als hij dan rond half 7 weer wakker wordt. Hij mij wakker gaat tikken. Dan doe ik m'n ogen open en zie ik een klein blij jongetje naar me kijken 🥰

3 jaar geleden

Reactie op Isani

Ze slaapt los in haar slaapzakje en kruipt dan snachts naar me toe als ze w ...
Dit is absoluut niet verkeerd maar jullie doen het juist heel goed. Je doet wat goed voelt. Jullie kindje heeft je nodig!!

3 jaar geleden

Reactie op alie10101

Onze zoon slaapt nu ook al een week bijna tussen ons in. 8,5mnd is hij. Ge ...
Het is juist hartstikke goed dat je naar je kindje luistert. Onze zoon slaapt ook bij ons in bed. We merken dat hij dit zo fijn vindt. Hij krijgt nu ook last van verlatingsangst. Dan wil je toch niet dat je kindje alleen in z’n bedje ligt met stress. Gewoon je gevoel volgen!!!

3 jaar geleden

Reactie op Marielle_f13

Dit is absoluut niet verkeerd maar jullie doen het juist heel goed. Je doet ...
Ah lief dankjewel, is ook zo. Het blijft soms zo zoeken!

3 jaar geleden

Reactie op Isani

Ah lief dankjewel, is ook zo. Het blijft soms zo zoeken!
Je moet vooral niet luisteren naar wat anderen zeggen!! Dat heb ik inmiddels geleerd. Dat je een kindje moet laten huilen om te leren slapen is echt iets van vroeger. Toen was daar nog geen onderzoek naar gedaan. Het eerste onderzoek naar laten huilen is pas in 1959 uitgevoerd. Een kindje krijgt daardoor zoveel stress. En heeft invloed op later. Het ene kindje heeft de ouder meer nodig om in slaap te komen. Dat heeft ook met het karakter van je baby te maken. Geef hem liefde en volg je hart! Ik voed onze zoon ook in slaap. Hij vindt het heerlijk en het geeft geen strijd dus daardoor vind ik het ook heerlijk 😉.

3 jaar geleden

Reactie op Bitterbal

Hoe doe je dat dan met je deken? Ik heb wel vaker gelezen over 'open bar-sa ...
Hoihoi, Wij slapen wel gewoon met een deken in bed. Het ligt er een beetje aan hoe warm of koud het is. Als het te warm is dan leg ik haar op de deken en anders alleen maar haar beentjes eronder, dat betekend dus wel dat ik ook nooit de deken helemaal op mij heb. Ik heb dan ook een vest aan in bed. Ze slaapt in mijn armen of gewoon naast mij. Qua houding lig ik niet heel de nacht in dezelfde houden hoor, als ik op mijn andere zij wil dan doe ik dat ook gewoon, ik leg haar dan op mijn buik en weer naast mij neer aan de andere kant. Als ze wilt eten gaat ze vaak een beetje kreunen en daar wordt ik al wakker van, dan draai ik goed op mijn zij en leg haar er als het nodig is wat beter voor en de rest regelt zij dan hihi. Ik heb er in het begin ook veel over gelezen en kon me er ook geen voorstelling van maken, maar we zijn het nu zo gewend. In het begin sliep ze op mijn buik, maar ze kon al met 4 maanden omrollen en toen vond ik dat niet meer veilig. Als je nog meer wilt weten, maar het maar weten 😘

3 jaar geleden

Reactie op Isani

Ze slaapt los in haar slaapzakje en kruipt dan snachts naar me toe als ze w ...
Wat knap dat ze naar je toe kan kruipen! Het klinkt alsof het voor jullie heel goed werkt. Wil je tot een late leeftijd borstvoeding blijven geven op deze manier? Of is er wel de hoop dat ze gaat doorslapen en dan naar haar eigen bedje?

3 jaar geleden

Reactie op MommyChey

Hoihoi, Wij slapen wel gewoon met een deken in bed. Het ligt er een beetje ...
Ik kan me er ook zo geen voorstelling van maken 😊 Als je er op googled dan zie een mevrouw als een soort banaan om haar baby liggen, maar dat houdt je niet hele nacht vol zou ik denken. En ik slaap echt geheel onder mijn deken behalve mijn hoofd dus dat kan dan ook niet 😅 Het klinkt wel heel gezellig, al ben ik blij dat mijn zoon nu meestal doorslaapt. Als hij wel wakker wordt neem ik hem even mee naar bed voor voeding en dan weer terug. Een paar maanden terug liet hij zich rond 5u niet altijd terug leggen en namen we hem ook tussen onze kussens in, helemaal bovenin het bed, maar dan sliep ik zo voorzichtig ☺. Vind het wel heel interessant om hier ervaringen over te horen.

3 jaar geleden

Reactie op Bitterbal

Hoe doe je dat dan met je deken? Ik heb wel vaker gelezen over 'open bar-sa ...
Ik wist helemaal niet dat dit een ding was dat samen slapen. Mijn dochtertje kleeft al 9 maanden aan me, dus ook in bed. Gewoon de enige plek waar ze altijd chill is. Bij ons was dit nooit bewust een keuze maar gewoon zo gegroeid. Ik slaap gewoon zoals ik altijd slaap maar dan met haar tegen me aan. Wel aan de andere kant dan waar mijn vriend slaapt en mijn kant van het bed grenst aan de muur. Ik weet dat ze ‘s nachts drinkt omdat mijn borsten ‘s ochtends “leeg” zijn maar ik registreer dat niet eens meer. Zodra ze geen borstvoeding meer wil moeten we maar eens gebruik gaan maken van de cosleeper haha.

3 jaar geleden

https://www.slaapbabyslaap.nl/4-tot-12-maanden/ineens-s-nachts-wakker/ separatie angst, gewoon aan toe geven, gaat het eerder over, en koekeboe spelletjes spelen

3 jaar geleden

Reactie op Bitterbal

Wat knap dat ze naar je toe kan kruipen! Het klinkt alsof het voor jullie h ...
Ja inmiddels ben ik aan het afbouwen met borstvoeding en geef ik alleen sochtends en snachts dus. Ik vind het vooral sochtends zo fijn samen in bed knuffelen en voeden dat ik die wel lang wil volhouden, snachts hoop ik toch dat ze een x gaat doorslapen en ik merk dat ze juist meer wakker wordt in ons bed, die open bar roept dan toch haha. We oefenen dus wel in haar bedje slapen naast ons, ook omdat ik haar graag gerust wil stellen dat dat een veilige plek is en wij dichtbij zijn - met zo min mogelijk tranen!