62 Reacties

4 jaar geleden

Ja ik heb het pleziertje al gehad. Al heel vroeg voor de eerste maar ik ben ook heel dun en baarmoeder ligt heel erg naar voren dus die is al heel goed te voelen. Daarnaast best sensitief als het gaat om baarmoeder (bleek wel uit dubbelklappen van de pijn bij groeien van de villa van ons kindje). Maar heel bijzonder en ik wens alle mama's en papa's de zeer bijzondere ervaring toe

4 jaar geleden

Hier ook al gevoeld! Met 12 weken voor het eerst, nu in rust al wat vaker. Nu moet ik wel zeggen dat ik het in de vorige zwangerschap ook al met 14/15 weken voelde, ben ook erg slank gebouwd. Placenta ligt wel aan de voorkant nu maar als hij/zij heel laag of aan de zijkant schopt kan ik het toch al duidelijk voelen. Dus dat de placenta voor ligt hoeft ook niks te zeggen wanneer je het voor het eerst voelt.

4 jaar geleden

Ja, een heerlijk gevoel. Ik voelde hem af en toe eens heel eventjes al van mijn 14de week. Maar nu met 17w voel ik hem al dagelijks en vooral als ik dan lekker voor de tv zit dan protesteert hij nogal 🤣 1x gevoeld op mijn hand dat hij een krachtige sjot gaf. 😍

4 jaar geleden

Vanaf week 14 vroeg ik me wel al eens af of ik hem voelde, nu in week 16 weet ik het heel erg zeker😍 Het is uiteraard nog niet echt aan de buitenkant te voelen helaas, dat vindt vooral mijn omgeving erg jammer🤗

4 jaar geleden

Reactie op Stephy

Vanaf week 14 vroeg ik me wel al eens af of ik hem voelde, nu in week 16 we ...
Kun je omschrijven hoe het voelt? Ik ben erg benieuwd!

4 jaar geleden

Ik heb nu ook al een paar keer gehad dat ik een soort spiertrekking voelde tpv mijn baarmoeder. Alsof je kleine schopjes voelde. Is dat het gevoel?? Ik had dat namelijk nog niet eerder gevoel en het is geen bandenpijn. Ben 14,5 week 🥰. En de baby is heel druk blijkt iedere keer uit de echo’s. Zet zich steeds af tegen de vruchtzak met de beentjes

4 jaar geleden

Reactie op Anonm90

Kun je omschrijven hoe het voelt? Ik ben erg benieuwd!
Toen ik erover twijfelde was het meer een soort druk verschil (plastic zakje onder water die heen en weer gaat?) En nu zijn het duidelijk die plopjes waar ik vaker over lees voel vaak een druk links onderin in mijn buik en na een aantal echo's ligt hij daar blijkbaar veel en is ook erg beweeglijk en in ligt in onmogelijke houdingen. Zodra ik wat voel roep ik dat wel eens, legt mijn vriend zijn oor op mijn buik en beweert inderdaad vruchtwater in beweging te horen🤷‍♀️ De bolling op de foto is in de rug

4 jaar geleden

Het voelt idd als een plopje/bel die langs de buikwand gaat en hier ook links onder in de lies een drukkend gevoel als hij hevig staat. 🥰

4 jaar geleden

Ik ben 17+2 weken maar heb nog niets gevoeld...

4 jaar geleden

Reactie op kristien.annie

Ik ben 17+2 weken maar heb nog niets gevoeld...
Dat kan. Is het je eerste? Bij ons eerste zoontje voelde ik het ook maar pas op 19 a 20 weken. Het kan snel komen. Voor je het weet voel je iets heel aparts en denk je, nou, dat moet de baby wel zijn. 😊

4 jaar geleden

Ik ben nu 18+5 en weet nu zeker dat ik deze week schopjes gevoeld heb. Het is bij mij een soort spier/zenuwtrekking. Heel even twijfelde ik omdat mijn placenta aan de voorkant ligt en de VK vertelde dat het zo maar eens kon zijn dat we de baby pas met 20+ weken zouden gaan voelen

4 jaar geleden

Met 16 weken zou je wat moeten voelen las ik. Nu ben ik 15+4 dus ik ben ook benieuwd Of ik al iets voel is lastig om te zeggen vanaf de eerste weken zijn mn darmen zo hun eigen leven gaan leiden dat ik niet durf te zeggen dat wat ik voel de baby is of dat dus. Ik voel het welleens ploppen of soms best gek lijkt het wel of ik het hartje voel kloppen. Nu vol verwachting aan het wachten tot 16+ ❤️

4 jaar geleden

Reactie op MammiVanMees

Ik ben nu 18+5 en weet nu zeker dat ik deze week schopjes gevoeld heb. Het ...
Jaa dat heb ik dus ook. Placenta aan de voorkant dus t voelen zou nog wel even duren. Nu twijfel ik nóg meer als ik denk wat te voelen haha. Maarja, ben bijna 19wkn dus het zou net als bij jou ook gewoon echt zo kunnen zijn:)

4 jaar geleden

Reactie op MammiVanMees

Ik ben nu 18+5 en weet nu zeker dat ik deze week schopjes gevoeld heb. Het ...
Hier hetzelfde! Ik ben nu 17 weken , en zou toch zweren dat ik het eea voel... Soms ineens alsof er "geklopt" wordt

4 jaar geleden

Reactie op Smm

Hier hetzelfde! Ik ben nu 17 weken , en zou toch zweren dat ik het eea voel ...
Precies dat inderdaad! Ik weet zeker dat het niet mijn darmen, maag of spieren zijn. Dan blijft er maar één optie open 👶 Ik voel het overigens niet elke dag. Ik denk afgelopen week 4-5 keer. Ben nu wel elke dag bewust contact aan het zoeken 😅

4 jaar geleden

Reactie op MammiVanMees

Precies dat inderdaad! Ik weet zeker dat het niet mijn darmen, maag of spie ...
Haha hetzelfde hier! Ik denk inderdaad ook dat het de baby is, we hebben sowieso een hele bewegelijke baby gezien al paar keer dus denk dat je het dan ook eerder voelt? Mijn buik begint ook enorm te groeien, heb jij dat ook?

4 jaar geleden

Reactie op Romy1993

Het voelt idd als een plopje/bel die langs de buikwand gaat en hier ook lin ...
Die plopjes heb ik ook, alsof er n belletje plopt, maar soms voel ik dat dagen ook niet... Heb jij dat ook?

4 jaar geleden

Reactie op Ikke85

Die plopjes heb ik ook, alsof er n belletje plopt, maar soms voel ik dat da ...
Ja vandaag toevallig helemaal niet! Is denk ik ook heel normaal hoor, wij zijn ook niet weekje dag even actief en sterk!

4 jaar geleden

Hier 14w +6 en tot hier toe nog niks gevoel...Ben wel jaloers van de rest die het wel al gevoeld heeft.

4 jaar geleden

19 weken en nog niks gevoeld🤷‍♀️ Placenta ligt voor dus ze vertelde mij dat het ook best even kan duren nog