21 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoon van 6 maanden kan nog niet naar zijn buik rollen maar slaapt al sinds zijn geboorte op zijn zij, zolang zijn schouwen voor zijn lijf ligt gaat het prima en als hij zelf terug kan maar zijn rug zus het geen probleem als hij op zijn buik rolt

4 jaar geleden

Op neonatologie leggen ze alle baby's op de zij (daar lag mijn zoon)

4 jaar geleden

Mijn baby slaapt altijd op zijn zij. Soms zelfs op zijn buik en kan dan ook niet terug rollen. Ik maakte mij ook zorgen en heb het cb gebeld, zij zeiden dat het geen kwaad kan omdat hij oud genoeg is om zijn hoofd op zij te leggen. Hij is 6 maanden nu

4 jaar geleden

Mijn zoontje die rolde elke keer naar zijn buik en daar werd die ook wakker van. Ik heb nu een snoozzz slaapwikkel zodat die op zijn rug blijft liggen maar je kan je kindje daarmee ook m’n zijn zij laten slapen

4 jaar geleden

Ik wilde net zelfde topic openen, mijn zoontje sliep altijd in een sleepyhead nestje. Sinds gisteren hebben wij dat weggehaald en hij valt dan in slaap op zijn zij en rolt daarna om naar zijn buik en slaapt verder maar ik heb net een rapport gelezen over wiegendood en secundaire buikligging en ik denk toch dat ik dat nestje weer terug doen want dan kan hij zich niet meer omdraaien.. Vooral omdat hij bijna 6 maanden alleen maar op zijn rug heeft geslapen vind ik dit te spannend. Misschien dat het anders is voor kinderen die al vanaf de geboorte al op de buik slapen.. Doe waar jij je het fijnst bij voelt

4 jaar geleden

Mijn zontje slaapt ook op zijn zij.Ik heb een doek (omrollen) en ik heb naas hem gelegd dus hij kan niet OP zijn buik rollen.En werkt prima bij ons

4 jaar geleden

Ons meisje is 6 maanden en doet dit ook. Zij veranderd gedurende de nacht regelmatig van houding. Van rug naar zij. Maar buik en weer terug. Als je kindje voldoende en goed het hoofdje zelf kan heven en draaien om zo lucht te kunnen krijgen/andere houding aan te nemen dan kan het volgens mij geen kwaad.

4 jaar geleden

Volgens mij is het zo dat zodra ze het zelf kunnen je het gewoon zo kunt laten. Dus misschien net iets anders neerleggen dat hij bij het rollen niet direct tegen de zijkant komt? Ik denk dat hij er zelf zijn weg in moet vinden. Als jij hem gewoon op zijn rug op bed legt is het niet erg dat hij daarna rolt

4 jaar geleden

Die reacties stellen me wel gerust, dankjulliewel 😊

4 jaar geleden

Reactie op BBS2020

Mijn baby slaapt altijd op zijn zij. Soms zelfs op zijn buik en kan dan ook ...
Dit is hoe mijn boef snachts ligt. Sinds het cb zei dat het kwaad kon omdat hij zelf zijn hoofdje kan draaien, maak ik mij geen zorgen meer. Het is alleen vervelend als hij van buik weer maar rug wilt. Dan moet ik hem helpen.

4 jaar geleden

Hier ook hetzelfde. Zoontje heeft altijd op zijn rug geslapen en soms gedeeltelijk op zijn zij. Nu sinds kort kan hij ook naar buik draaien. Wanneer hij naar bed gaat is dit ook zijn nieuwe ding, naar zijn buik draaien. Dan ben ik ook even bezig om hem tegen te houden tot hij werkelijk in slaap is. Dan gaat het meestal wel goed. Draait hij toch een keer helemaal om, dan wordt hij wakker en mag ik komen helpen. Ik heb ook liever dat hij niet op zijn buik ligt, gewoon uit voorzorg.

4 jaar geleden

Onze dame draait ook naar de zij. Ze heeft de beentjes dan recht vooruit liggen dus ze draait nog niet door (kan ze ook nog niet). Later ligt ze dan weer op de rug. Maar als ze tussendoor wakker wordt draait ze zichzelf weer op de zij om weer door te kunnen slapen.

4 jaar geleden

Ons zoontje is 6 maanden en is al 2 weken continu op zijn buik aan slapen pff, ik leg hem op zijn rug maar mee dat ik hem erin leg, rolt hij op zijn buik en zo slaapt hem hele nacht van 22u tot 6u, ik weet dat ze afraden maar zie geen oplossing, hij wilt alleen maar op zijn buik slapen 🙈

4 jaar geleden

Bij mij op cb is gezegd dat als hij kon draaien ik het gewoon kon laten. Mijn zoontje is een buikslaper hihi, s nachts eerst veel moeite gehad.

4 jaar geleden

Reactie op Sdaj

Op neonatologie leggen ze alle baby's op de zij (daar lag mijn zoon)
Heb dit ook gehoord. Vroeger werd een zijligging standaard gedaan bij babys. Mijn meisje doet dit nu ook sinds ze verkouden is en ze slaapt hierdoor beter (zo lijkt) 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Onze dochter van bijna 6 maanden doet dit ook.. soms draait ze door naar haar buik en gaat dan schreeuwen want kan niet zelf terug. Net word ik wakker en kijk ik .. en blijkbaar slaapt ze heerlijk ! Ik vond het eerst ook dood eng en nog wel soms!

4 jaar geleden

Onze dochter van bijna 6 maanden doet dit ook.. soms draait ze door naar haar buik en gaat dan schreeuwen want kan niet zelf terug. Net word ik wakker en kijk ik .. en blijkbaar slaapt ze heerlijk ! Ik vond het eerst ook dood eng en nog wel soms!

4 jaar geleden

Reactie op Jasmine2531

Ons zoontje is 6 maanden en is al 2 weken continu op zijn buik aan slapen p ...
Als hij het zelf doet doe je er niets aan, mijn dochter sliep ook op haar buik toen ze kon rollen ( door achterstand in spierontwikkeling was zij daar aan in, maand of 11)

4 jaar geleden

Ik vroeg me al af waarom ik hier nog geen topic over had gezien! Hier is het ook sinds een paar dagen raak. Deed gelijk geen oog meer dicht en lag midden in de nacht te googlen 😅 Maar inderdaad, dit hoort erbij, niemand blijft voor altijd op zn rug slapen. Ik ga maar gewoon geloven dat het goed komt.

4 jaar geleden

Als hij zelf kan rollen dan zou ik hem lekker laten liggen als hij op zijn zij wil slapen. Hier slaapt hij sinds hij kan rollen met 3,5e maand standaard op zijn buik. Terugrollen heeft geen enkele zin, net een magneetje. Eerste weken elke nacht wel wakker om te controleren of hij nog wel ademde 😅. Maar nu met een aerosleeptopper slaap ik ook weer prima (hij is inmiddels 6 maanden).