21 Reacties

4 jaar geleden
Ik wilde net zelfde topic openen, mijn zoontje sliep altijd in een sleepyhead nestje. Sinds gisteren hebben wij dat weggehaald en hij valt dan in slaap op zijn zij en rolt daarna om naar zijn buik en slaapt verder maar ik heb net een rapport gelezen over wiegendood en secundaire buikligging en ik denk toch dat ik dat nestje weer terug doen want dan kan hij zich niet meer omdraaien.. Vooral omdat hij bijna 6 maanden alleen maar op zijn rug heeft geslapen vind ik dit te spannend. Misschien dat het anders is voor kinderen die al vanaf de geboorte al op de buik slapen.. Doe waar jij je het fijnst bij voelt

4 jaar geleden
Ons meisje is 6 maanden en doet dit ook. Zij veranderd gedurende de nacht regelmatig van houding. Van rug naar zij. Maar buik en weer terug. Als je kindje voldoende en goed het hoofdje zelf kan heven en draaien om zo lucht te kunnen krijgen/andere houding aan te nemen dan kan het volgens mij geen kwaad.

4 jaar geleden
Volgens mij is het zo dat zodra ze het zelf kunnen je het gewoon zo kunt laten. Dus misschien net iets anders neerleggen dat hij bij het rollen niet direct tegen de zijkant komt? Ik denk dat hij er zelf zijn weg in moet vinden. Als jij hem gewoon op zijn rug op bed legt is het niet erg dat hij daarna rolt

4 jaar geleden
Reactie op BBS2020
Mijn baby slaapt altijd op zijn zij. Soms zelfs op zijn buik en kan dan ook ...
Dit is hoe mijn boef snachts ligt. Sinds het cb zei dat het kwaad kon omdat hij zelf zijn hoofdje kan draaien, maak ik mij geen zorgen meer. Het is alleen vervelend als hij van buik weer maar rug wilt. Dan moet ik hem helpen.

4 jaar geleden
Hier ook hetzelfde. Zoontje heeft altijd op zijn rug geslapen en soms gedeeltelijk op zijn zij. Nu sinds kort kan hij ook naar buik draaien. Wanneer hij naar bed gaat is dit ook zijn nieuwe ding, naar zijn buik draaien. Dan ben ik ook even bezig om hem tegen te houden tot hij werkelijk in slaap is. Dan gaat het meestal wel goed. Draait hij toch een keer helemaal om, dan wordt hij wakker en mag ik komen helpen. Ik heb ook liever dat hij niet op zijn buik ligt, gewoon uit voorzorg.

4 jaar geleden
Ons zoontje is 6 maanden en is al 2 weken continu op zijn buik aan slapen pff, ik leg hem op zijn rug maar mee dat ik hem erin leg, rolt hij op zijn buik en zo slaapt hem hele nacht van 22u tot 6u, ik weet dat ze afraden maar zie geen oplossing, hij wilt alleen maar op zijn buik slapen 🙈

4 jaar geleden
Bij mij op cb is gezegd dat als hij kon draaien ik het gewoon kon laten. Mijn zoontje is een buikslaper hihi, s nachts eerst veel moeite gehad.

4 jaar geleden
Reactie op Sdaj
Op neonatologie leggen ze alle baby's op de zij (daar lag mijn zoon)
Heb dit ook gehoord. Vroeger werd een zijligging standaard gedaan bij babys. Mijn meisje doet dit nu ook sinds ze verkouden is en ze slaapt hierdoor beter (zo lijkt) 🤷♀️

4 jaar geleden
Ik vroeg me al af waarom ik hier nog geen topic over had gezien! Hier is het ook sinds een paar dagen raak. Deed gelijk geen oog meer dicht en lag midden in de nacht te googlen 😅 Maar inderdaad, dit hoort erbij, niemand blijft voor altijd op zn rug slapen. Ik ga maar gewoon geloven dat het goed komt.

4 jaar geleden
Als hij zelf kan rollen dan zou ik hem lekker laten liggen als hij op zijn zij wil slapen.
Hier slaapt hij sinds hij kan rollen met 3,5e maand standaard op zijn buik. Terugrollen heeft geen enkele zin, net een magneetje. Eerste weken elke nacht wel wakker om te controleren of hij nog wel ademde 😅. Maar nu met een aerosleeptopper slaap ik ook weer prima (hij is inmiddels 6 maanden).