30 Reacties

5 jaar geleden

Hoi. Mijn dochter deed het bijna niet. Die is nu 4. Mijn zoontje van 4 maanden doet het af en toe nu wel. Is dit een vereiste trouwens?

5 jaar geleden

Mijn dochtertje begon met 4.5 maand de fles te herkennen en de handjes er omheen te leggen. Nu met bijna 5 maanden pakt ze fles als ik hem voor haar houdt en brengt ze hem zelf in haar mond. Een volle fles is nog te zwaar, maar wanneer hij over de helft leeg is houdt ze hem zelf vast. Elk kindje ontwikkelt op een eigen tempo. Zo kan mijn dochter nog niet omrollen en andere wel🤷‍♀️ maak je geen zorgen. Opeens hebben ze dingen door op onverwachte momenten!

5 jaar geleden

Reactie op Loesdev10

Hoi. Mijn dochter deed het bijna niet. Die is nu 4. Mijn zoontje van 4 maan ...
Ahw oke, nee volgens mij niet maar lijkt me wel fijn nu hij wat ouder wordt dat hij bepaalde voedingen zelf kan drinken☺️

5 jaar geleden

Da's zooo NIET praktisch🤣🤣 onze zoon doet dat nu dus wel (4,5 maand) maar vooral in en uit de mond halen heeft momenteel de voorkeur.. (lekkere smeerboel) en meneer is echt de baas, want ik hou zelf de fles natuurlijk vast, maar we hebben een erg sterk mannetje😋

5 jaar geleden

Is toch helemaal niet gezellig als je je kindje zelf de fles kan laten drinken? Juist een gezellig 1 op 1 momentje met lichaamscontact.

5 jaar geleden

Mn dochtertje is morgen 5 maandjes en is een aantal weken bezig met der handjes rond de fles te houden en nu sinds n weekje heeft ze het ook door hoe ze hem in en uit de mond moet doen hahaha. Soms laat ik m wel is los maar een volle fles is nog te zwaar, als tie bijna leeg is lukt het der wel, maar hou m zelf ook nog vast 🤗 is toch nog een ‘ons’ momentje vind ik dan

5 jaar geleden

Reactie op Aliciiaa

Mn dochtertje is morgen 5 maandjes en is een aantal weken bezig met der han ...
Ohja qua tips en tricks.. heel af en toe geef ik zo’n klein flesje met 50ml lauwe slappe thee of water en die geef ik der dan, zit ze er een beetje mee te spelen en te ontdekken, t lukt der dan zelf ook om t flesje in der mond te doen en neemt ze n slokje.. mss kan je dat is proberen

5 jaar geleden

Hai mijn zoontje is nu 5 en halve maand ong en hield al tijdje elke x ook de fles vast als hij de fles kreeg. Nu heb ik zown speciale fles gehaald met gat erin en doe er dan klein beetje water in, dan drinkt ie t zelf en is 't niet zo zwaar. Puur zodat ie t ook eens zelf kan doen

5 jaar geleden

Mijn dochter was een jaar (had wel een spierachterstand, zoon van nu 21 weken probeert het soms

5 jaar geleden

Vanaf 4 maanden probeert hij het al. Lukt alleen niet altijd

5 jaar geleden

Ieder z’n eigen tempo. Mijn dochtertje doet dit sinds ze 4 maanden is. Daarvoor deed haar handen al op het flesje etc maar was de fles nog te zwaar.

5 jaar geleden

Reactie op suzen90

Is toch helemaal niet gezellig als je je kindje zelf de fles kan laten drin ...
Gaat erom dat je kind zelf het flesje houdt, nog steeds in jou armen hoor, niet dat je ze t flesje geeft in de box ofzo 🤣

5 jaar geleden

Onze zoon (bijna 5 maand) houd hem zo goed als zelf vast. Moet hem nog wel helpen om de speen in de mond te stoppen, maar daarna gaat het bijna altijd goed. Mijn moeder (zijn oma dus) en ik zijn er al heel vroeg mee begonnen om zijn handjes om de fles te houden. Enige wat hij op den duur nodig had was de kracht om de fles omhoog te houden. Dat gaat nu steeds beter, behalve als hij echt moe is.

5 jaar geleden

Die van mij legt af en toe zijn handjes om de fles. En haalt hem dan uit zijn mond, en weer er in. Maar echt zelf vasthouden en rustig drinken doet ie niet

5 jaar geleden

Die van ons is nu 5maanden en een beetje en pakt af en toe de fles beet en houdt hem dan ook goed vast. Maar soms interesseert het hem niet en pakt hij hem helemaal niet of laat hem vallen. Alles op zn tijd 😁

5 jaar geleden

Wij gebruiken hebben de difrax flessen. Daar heb je speciale handvatten voor. Wij hebben deze al een tijdje er op zitten. Ons zoontje is nu 21 weekjes oud. Hij pakt deze goed vast. Alleen als de fles vol is, is het moeilijk voor hem om deze omhoog te houden. We zetten hem ook vaak in de wipstoel op de eettafel bij ons (Als wij aan het eten zijn) dan leggen we een kussentje onder de fles en dat gaat ook goed. Kunnen wij eten en hij de fles drinken. Af wel toe wel een beetje bijsturen 🙈😅

5 jaar geleden

Zo dus 😁😅😝

5 jaar geleden

Mijn zoontje van 5 maanden pakt sinds 2/3 weken zijn fles als hij in de buurt komt en houdt hem ook de hele voeding vast, maar ik kan hem niet loslaten hoor 😅 dat is nog te zwaar. Als hij genoeg heeft gehad duwt hij hem ook altijd weg 🤣 dan denk ik oké, duidelijk verhaal! En soms tussendoor duwt hij hem ook wel eens weg, per ongeluk, dan wordt hij boos 🤣

5 jaar geleden

mijn dochtertjes is 5 maand en 6 dagen en pakt sinds paar weken haar flesje zelf, nog wel met beetje ondersteuning

5 jaar geleden

Mijn zoon wilt hetvanaf ongeveer 4 maanden, alleen een volle fles is te zwaar voor hem. Ik hou zelf altijd zijn flesje vast en soms duwt hij uit enthousiasme meerdere keren zijn fles uit zijn mond en dan is het brullen.