31 Reacties

3 jaar geleden

Ik had dit bij men zoontje ook, dit is erg vervelend he. Is omdat de placenta voor ligt ❤️niet makkelijk!

3 jaar geleden

Jep nu voel ik de kleine wel erg veel nu 27 weken maar soms ook dagen dat ik alleen ploppen voel door een voor liggende placenta 😢

3 jaar geleden

Reactie op kva

Ik had dit bij men zoontje ook, dit is erg vervelend he. Is omdat de placen ...
Het maakt je zo onzeker! Ik had dit bij mijn 1e zwangerschap totaal niet en toen lag mijn placenta ook voor, en ik voelde de baby van te voren gewoon duidelijk alleen nu word het echt stukken minder... Met hoeveel weken ben je toen bevallen?

3 jaar geleden

Met 37w6 maar wel van een dysmatuur kindje (te licht en te zwaar). Wel 12 dagen op neo, maar nu een gezonde 3 jarige

3 jaar geleden

Bij mijn zoontje ook gehad en toen lag me placenta volgensmij achter had gewoon een hele rustige baby. Uitte zich na de bevalling ook in een hele rustige baby. Iedere baby doet het natuurlijk weer anders dus als je kleine voor jou gevoel/ritme een beetje regelmatig beweegt lijkt het me allemaal wel goed💓 is en blijft moeilijk die onzekerheid

3 jaar geleden

Ik ben nu 29 weken zwanger. Voel de baby alleen even in de avond. Hele dag verder niet.maar volgens de VK en zichtbaar op de echo's doet ze het hartstikke goed. Ik voel het gewoon slecht tenzij er bijna een voet door m'n buik komt of ze danst op m'n blaas

3 jaar geleden

Hallo, ik ben bijna 30 weken zwanger en voel de baby ook minimaal door een voorliggende placenta. Niet evident... Ik heb een doppler om af en toe eens naar de baby te luisteren en dat helpt ook. Ik krijg nu soms last van indelingsweeen. Iemand daar ervaring mee?

3 jaar geleden

Ik ben 29+3 en mijn placenta ligt ook aan de voorkant. Ik voel onze dochter de ene dag heel erg duidelijk en de andere dag overdag zowat niet en dan ineens in de avond is ze druk. Ik werd er ook onzeker van. A.s. maandag groeiecho 🙂 🤞🍀❤

3 jaar geleden

Ik voelde hem de voorbije weken de hele dag door. Ben nu 27.3 weken. Maandag en dinsdag voelde ik hem plots bijna niet meer. Maandag dacht ik dat het kwam omdat ik redelijk actief was, maar savonds nog steeds niets. Dinsdag idem, ben dan echt gaan zoeken naar beweging, linkerzij liggen, in bad liggen met muziek op en meezingen. Dat hielp wel toen kreeg ik beetje meer beweging. Maar het was pas in de avond dat hij weer zoals voordien begon te dansen in mijn buik. Moet zeggen dat ook ik even in paniek was. Maar gelukkig was er niets aan de hand.

3 jaar geleden

Hoihoi, ik zit met hetzelfde probleem. Ook voorliggende placenta waardoor ik de baby slecht voel.. Ik ben nu bijna 30 weken en had gehoopt dat ik nu ondertussen wel vaker eens beweging zou zien. Het maakt inderdaad onzeker en ik mis de 'magie' van het zien bewegen van je buik heel erg. Ook voor partner niet leuk dat hij onze baby zo weinig kan voelen. In de ochtend als hij echt met z'n hoofd op m'n buik gaat liggen heeftie de meeste kans ons kereltje te voelen.

3 jaar geleden

Kan het misschien zijn dat de baby s nachts actief is? Bij mij begint ze s nachts en doordat ik vrij vaak opsta, merk ik dit op. Iedere zwangerschap is ook anders mijn buurvrouw voelde bij de eerste niets en bij de tweede veel activiteit. 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde. Duurde al erg lang voordat ik de baby voelde ( 24 wkn ofzo) en toen een tijdje duidelijk. Nu sinds 2 weken minder en alsof het van verder weg komt. Daardoor mis ik ook een hoop bewegingen. Hartje klopte vorige week bij controle goed. Gisteren was er weer zo'n hoogtepunt van onzekerheid en op aanraden van man toch de VK gebeld. Daar mocht ik extra naar het hartje luisteren en daarna moest ik 2 uur op mijn linkerzij gaan liggen en geconcentreerd (dus niets anders doen) gaan turven hoeveel ik hem voelde. Ook de meest kleine bewegingen ( die ik dus al snel zou missen als ik iets anders deed). Na 1uur en 20 minuten had ik er 10. Was prima dus. Als het niet tijdens de 2 uuur 10x was had ze me door gestuurd naar het zkh. Ik heb ook uitgesproken dat ik sowieso wel een 'doemdenker' ben en hiervoor een missed abortion heb gehad met 9 wkn waar ik totaal niets van had gemerkt. Bijna 3 wkn voordat dat uit kwam dmv een echo. Totaal iets anders maar toen heb ik dus ook een tijd met een dood kindje in me gelopen zonder dat ik het wist en ik denk dat dat ook mee speelt. Ze gaf echt aan dat ik vertrouwen erin moest hebben maar ook dat ik altijd mag bellen. Voor nu ben ik dus weer gerustgesteld en ook hoop voor een tijdje nu....

3 jaar geleden

Ik heb precies het Zelfde en ben zwanger van een tweeling en placenta voor bij beide niks aan de hand zolang je het maar af en toe voelt en geen bloeding of hevige krampen hebt niks aan de hand

3 jaar geleden

Hier het zelfde 26 weken zwanger en voel de kleine ook minimaal. Hooguit 2 keer per week, placenta ligt ook aan de voorkant. Maandag voor de gewone controlle (27 weken) naar de verloskundige. Ik wordt er niet onzeker van maar ik vind zwanger zijn zo geen reet aan, ik had het anders voorgesteld😇(de roze wolk enz) Het is ook jammer voor mijn man die niets hoort en voelt, niet mee mag naar de verloskindige.

3 jaar geleden

Ook bij mij ligt placenta tegen mn buikwand en voor de baarmoederhals...is stilaan aan het opschuiven. Ben nu 28 weken en voel sinds een week of 3, 4 belletjes poppen. Sinds deze week al eens wat harder. Ervoor niets gevoeld... Mn schoonzus is ook zwanger en zij voelde al beweging voor ze 16 weken is, das dan even balen maar bon, zolang alles goed gaat en de kleine gezond is 🙂

3 jaar geleden

Hoi, ik heb inderdaad hetzelfde. Ik ben bijna 27 weken zwanger met mijn placenta aan de voorkant. Ik voel de kleine minimaal.

3 jaar geleden

Een goede vriendin van mij is net bevallen van haar derde. Ook placenta voor en ze voelde haar tot een maand voor de uitgerekende datum ook nauwelijks. Ik heb nu voor de tweede keer placenta achter en mijn buik gaat soms echt alle kanten op (ben nu 27wk, maar voel sinds week 19 dagelijks de baby stuiteren). Heel fijn om zoveel contact te hebben met de kleine hoor maar soms (midden in de nacht bijv) ook niet altijd feest... ;)

3 jaar geleden

Ik heb dit ook. Voel 's ochtends wat plopjes en af en toe een bobbel en dat was het wel. Ik vraag wel om extra controles want je moet immers vanaf 28 week een ritme van de baby ontdekken zodat je elke dag in de gaten kan houden of de baby nog goed beweegt. Maar dat wil gewoon echt niet met die placenta aan de voorkant. :-(

3 jaar geleden

Ik ben bijna 29w en voel de kleine idd ook niet zoveel zoals anderen beschrijven, heb de placenta ook voor. Maar als ik hem voel is het in me zij altijd. Vaak alleen als ik in bed lig en echt tot rust ben en me er goed op concentreer

3 jaar geleden

Ik ben nu 28 weken en ook placenta aan de voorkant. Maar voel de kleine al sinds 20 weken heel duidelijk waarbij ook mijn buik alle kanten op gaat en ook minimaal 3 keer per dag! Denk dat het echt per persoon/lichaam en baby verschilt hoe vaak je de kleine voelt!