14 Reacties

3 jaar geleden

Als dit jullie geval is gewoon voor de naam gaan straks krijg je spijt als je verder niks bent van elkaar dan collega's als je iets mooi vind gewoon doen

3 jaar geleden

Gewoon voor de naam gaan!!!

3 jaar geleden

Als je heel overtuigd bent dat je het een mooie naam vind zou ik het zeker doen. Voor hetzelfde geld kies je voor een andere naam (waar je misschien wel minder van overtuigd bent) en veranderen jij of je collega van baan? Ik persoonlijk vind collega's te ver weg staan om de naam op aan te passen. Suc6 met het uitzoeken van een mooie naam!

3 jaar geleden

Misschien vind die collega het wel een hele eer, ik zou het gewoon doen! Jou kindje en er lopen zat kinderen met dezelfde namen. Succes!!

3 jaar geleden

Lkkr doen! 👍🏻

3 jaar geleden

Gewoon doen!! Het is dat wij een jongen krijgen dit keer maar zijn al jaren verliefd op een meisjes naam die we bij onze eerste dochter hadden bedacht, het is de tweede naam van de dochter van mijn collega maar had het zeker gedaan als we een meisje zouden krijgen.

3 jaar geleden

Als je twijfelt kun je het eens pijlen bij haar of haar zeggen dat je de naam zo mooi vind en ook gaat gebruiken

3 jaar geleden

Wij hebben oom gekozen voor een naam van een oud collega van mij, kwam ik 1 week voordat ik eruit vloog achter. Hield ons niet tegen. Een andere collega heeft trouwens 2 jaar geleden een meisje gekregen, haar 2de naam is mijn eerste naam...🤪

3 jaar geleden

Ik snap dat probleem met dezelfde naam niet hoor. Dat heeft toch vrijwel iedereen? Je kunt een naam niet “stelen.” Dus als jij het mooi vindt en het vindt passen: lekker doen! Je kunt je collega hooguit op de hoogte stellen van het feit. Ik zou het zelfs niet erg vinden als mijn beste vriendin dezelfde naam zou kiezen.. Het staat iedereen vrij!

3 jaar geleden

Oef, lastige.. heeft je collega patent op de naam? 🥴

3 jaar geleden

Gewoon doen. Staat zo ver weg! Van familie zou ik het niet snel doen, verder gewoon doen. Je krijgt spijt als je niet 100% over een naam uit bent en je achteraf denkt, had ik maar...

3 jaar geleden

Gewoon doen. Niets van aantrekken!

3 jaar geleden

Wij hebben hetzelfde met een baby die dit jaar in de band is geboren... wij waren al helemaal weg van de naam en in ene geboortekaartje met dezelfde roepnaam... (beide wel andere namen erom heen). Na een middagje mokken (hormonen) samen besloten om te blijven bij onze favoriete naam. Het is namelijk niet zo dat je altijd op dezelfde plek blijft werken/musiceren. Dus als je helemaal weg bent van die naam, zou ik zeggen gewoon doen!

3 jaar geleden

Deze discussie heb ik met mijn ook vaak gevoerd. Hij is team: boeiend, kies gewoon een naam die je mooi vindt en ik ben team: ik wil een originele naam die in mijn kennissenkring niet voorkomt.