19 Reacties

4 jaar geleden

Dit heb ik ook! Voor dat ik wist dat we zwanger waren liep ik 4keer per week hard. Nu 5 weken zwanger en nu we het weten was mijn laaste rondje niet echt ontspannen..

4 jaar geleden

Heb je al gegoogled? Ik snap je gevoelens heel goed maar je kunt gewoon sporten zoals altijd. Luister naar je lichaam!

4 jaar geleden

Ja! Irrationele gedachtes over sporten ja:Ik jogde, fietsen lange afstand, deed aan fitness.. Nu denk ik nope! Straks schiet de baby los of rijdt iemand me aan op de fiets 🚲en zien ze niet dat ik zwanger ben etc etc.. Ik weet dat, dat onzin is maar ik wacht de eerste echo af.. Dat is op de 24ste

4 jaar geleden

Ik ben nu 5+3 en boks 1x per week met mn bokstrainer. (Ik krijg dus gee klappen). Ik heb hem gelijk op de hoogte gebracht en hij past zijn training erop aan. Het trainen zelf was soms even schakelen en ik was snel buiten adem, maar het was wel echt even fijn. Sporten helpt je juist door je zwangerschap heen en zorgt ervoor dat je na de bevalling snel kan herstellen. Ook heb ik besloten om weer te gaan stijldansen met mijn vriend. Het is een gezamenlijke activiteit en de muziek in combinatie met de bewegingen is denk ik uiteindelijk heel goed voor ons kindje. ♡

4 jaar geleden

Bewegen zou juist goed moeten zijn dus ik blijf gewoon naar joga en pilates gaan... Al probeer ik iets minder me onderste buikspieren te spannen omdat dat niet goed voelt... Maar snap wel wat je bedoelt want had heel erge buikkrampen vooral in de ochtend en sinds vorige week zondag tijdens de joga en pilates helemaal geen krampen gehad dacht eerst dat dat goed was maar sindsdien geen krampen meer gehad dus maak me nu juist beetje zorgen... Gelukkig morgen een echo ben dan 6 weken en 5 dagen hoop dat het hartje klopt en alles er goed uit ziet... hou me daar nu maar aan vast❤

4 jaar geleden

Ik ervaar dit ook. Ik doe namelijk aan waterpolo, wat bij wedstrijden relatief fysiek is. Als de dood dat iemand mij, als (mid)achter, een flinke trap in de buik geeft. Gelukkig hebben we nu 2 weken winterstop. Ga hier over in overleg met de VK.

4 jaar geleden

Herkenbaar, maar ik doe wel een wat gevaarlijkere sport, waar geen aanpassing mogelijk is. Ik goalball! Hierbij is iedereen geblindeerd en wordt de rinkelbal behoorlijk hard naar de overkant gerold. Daar moet je met z’n drieën proberen om de bal tegen te houden. Dit doe je door op je zij te gaan liggen en uit te strekken. De bal is net zo groot als een basketbal en net zo hard. Gegarandeerd dus dat die bal tegen je buik aankomt, aangezien je niet altijd goed kunt inschatten waar het terecht komt. Ik heb overal gelezen dat inderdaad sporten goed is en dat je pas moet oppassen na 12 weken dat er iets tegen je buik aan kan komen omdat je buik dan wat groter is. Maar bij mij is het wel zeker dat er een bal tegen me aan komt en niet alleen een keer maar meerdere keren per wedstrijd. Ik heb nu dan ook een zwangerschaps stop. Ik ga wel blijven trainen maar doe dus geen verdediging. Daarnaast ga ik ook zwemmen, want bij mijn vorige Zwangerschap had ik al gemerkt dat mijn lichaam die beweging wel lekker vindt en nodig heeft. Ik zou zeggen lekker gaan sporten dus! Het is heerlijk voor lichaam en geest. Dat ervaar ik in ieder geval :-D.

4 jaar geleden

Ik ben ook tijdelijk gestopt met sporten sinds ik het weet. Geloof echt dat het goed is voor je maar wil nu zo min mogelijk risico. In de planning staat dat ik per midden januari elke week ga zwemmen en vanaf eind februari naar zwangerschapsyoga

4 jaar geleden

Ik blijf heerlijk paardrijden merk dat ik minder rugpijn heb als ik wat gedaan heb dan als ik een dag niks heb gedaan. Ik pas wel op met hele zware dingen tillen

4 jaar geleden

Reactie op eefke92

Ik blijf heerlijk paardrijden merk dat ik minder rugpijn heb als ik wat ged ...
Oh ik wil hier ook zo graag mee verder maar ben nog wel een beginner. Denk je dat dit nog kan? Ben zo bang dat ik nu val ofzo

4 jaar geleden

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik tot 18 weken gehockeyd. Toen kreeg ik pas en buikje en ben ik gestopt. Nu ben ik geblesseerd dus begin ik denk ik niet meer na de winterstop. Ben dan ook 16 weken dus heeft niet zo veel zin meer

4 jaar geleden

Reactie op eihwaz

Oh ik wil hier ook zo graag mee verder maar ben nog wel een beginner. Denk ...
Ik neem aan dat je in een manege rijd. Misschien kan je je instructeur inlichten. Hij/zij kan dan rekening houden met welke paarden je krijgt. Garantie tot de deur natuurlijk, blijven paarden, maar dan zou je zeker nog wel door kunnen blijven rijden. Is geweldig voor je houding en je gebruikt meer spieren dan je denkt. Heb jaren gereden en ik zit nog steeds kaarsrecht op mijn fiets. Mis het verschrikkelijk maar werd op een gegeven moment te duur voor mij en later was ik ook te zwaar. Ter compensatie heb ik nu een shetlander 😅 (nee wordt niet door mij op gereden. Alleen mijn nichtje en hopelijk de kleine erwt ooit 😉)

4 jaar geleden

Ik heb een miskraam gehad in oktober. Bij de tien weken echo bleek het te zijn gestopt met groeien met acht weken. Nu kom ik uit de zorg en ben ik er vrij nuchter en zakelijk mee omgegaan. Tuurlijk heb ik mijn verdriet moment gehad maar blij met mijn keuze inname medicatie en het uit laten drijven. Mijn lichaam had mij immers al twee weken voor de gek gehouden. Bovendien alle vragen die ik had en waar het misschien door is gekomen moest ik beantwoorden met NEE. Aldus de verloskundige. Nee, het komt niet door sporten Nee, het komt niet door seks Nee, het komt niet door stress Etc etc Het komt 1 op de 6 voor en dat is heeel veeel. Wij hadden gewoon pech en met de dobbelstenen een zes gegooid. Een miskraam is een fout van de natuur daar waar de mens niet bij kan. De processen daarin passen elkaar niet en daarom stopt het groeien. Klinkt misschien heftig maar dan is het maar goed ook. Niemand wil nml aan einde van de zwangerschap een ongelukkige en ongezond van een baby bevallen met een arm op zijn of haar voorhoofd. Alstublieft zwangere dames onder ons. Laat je leven niet beïnvloeden door angst. Het antwoord is nee. Liefs,🌸

4 jaar geleden

Reactie op Leentje2020

Ik ben nu 5+3 en boks 1x per week met mn bokstrainer. (Ik krijg dus gee kla ...
Ik boks ook, pads training en in de les. Maar die laatste doe ik nu voornamelijk op een bokszak. Mijn vriend is mijn trainer, dus dat scheelt. Daarnaast doe ik circuittraining, maar wel op een laag pitje (ik spring bijv niet meer en train niet meer mijn rechte buikspieren).

4 jaar geleden

Ik doe aan krachttraining, cardio en hardlopen en blijf dit doen tot het dragen te zwaar word en bijna door mijn hoeven zak 😂 Zwemmen is ook heerlijk. https://youtu.be/ODfxUEw-bzo Blijf gewoon lekker doorgaan met daar waar jij je goed bij voelt. Jij merkt vanzelf wel of je beter kunt stoppen. 🌸

4 jaar geleden

Reactie op ange84

Ik boks ook, pads training en in de les. Maar die laatste doe ik nu voornam ...
Ja, men reageert soms heftig als ik het heb over boksen. Maar je kan de sport prima op een veilige manier beoefenen. Touwtje springen slaan wij ook even over en de buikspieroefeningen ook. Verder kan ik nog prima combinaties maken en werken aan mijn techniek. Dus ik boks nog ff door ;)

4 jaar geleden

Ook ik heb dat moment gehad toen ik ontdekte dat ik zwanger was. Maakte mijzelf helemaal misselijk van de angst. Ik doe aan aquajoggen en aan Zumba. Heb mijn zwangerschap gelijk verteld aan Zumba instructrice (is tevens ook mijn voedingsconsulente) en die houd mij nauwlettend in de gaten. Nu 2 weken Kerstvakantie en bekijk na de vakantie weer hoe ik mij voel.

4 jaar geleden

Reactie op eihwaz

Oh ik wil hier ook zo graag mee verder maar ben nog wel een beginner. Denk ...
Als je braaf paard hebt en als je het niet vertrouwd stoppen. Voor de rest zeker doen! Geef heel veel ontspanning ik heb gelukkig mijn eigen paard waarbij je bom kan afsteken :)

4 jaar geleden

Ik zumba 2 x in de week en ik fitness 2 x in de week. Doe t soms wat rustiger aan maar inprincipe doe ik gewoon zoals ik normaal gesproken ook sportte (behalve buikspieren trainen). In sept een mk gehad nu 7 weekjes zwanger en toch lekker aan het sporten. Een mk heeft echt niks te maken met sporten! Geniet ervan!