39 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op kimberley 💖💖💖💙

Ik denk dat ze hier een politie combi aan de deur zal staan ipv een ambulan ...
Heb je iig een leuk verhaal om te vertellen als je weer bezoek mag ontvangen 🤣 hahah

4 jaar geleden

haha jaaa hou ma op .. k woon nog bij me pa thuis.. als ik thuis moet beval ...
Ik hoop het ook. Zou een hoop ellende schelen. Hahah ellende. Hopelijk beval je niet snachts dan kan niet alleen je vader, maar heel de buurt mee genieten 🤣

4 jaar geleden

Reactie op Cuki

Ik heb ook wel eens iets voorbij zien komen over hypnobirthing. Heeft ieman ...
Fijn zwanger geeft hele fijne cursussen. Ik heb er tijdens mijn eerste bevalling veel aan gehad. Zonder pijnbestrijding en schreeuwen, prettig voor de buren straks 🤣

4 jaar geleden

Ben zelf zwanger van de eerste, dus geen ervaring. Ik ben mij aan het inlezen. Het boek vrije geboorte vind ik heel prettig. Daar wordt ook omschreven hoe je ervoor zorgt om je hormonen het werk te laten doen, zodat je minder pijn hebt. Misschien nog een tip?

4 jaar geleden

Reactie op Tientje90

Ben zelf zwanger van de eerste, dus geen ervaring. Ik ben mij aan het inlez ...
Het boek duik in je weeen is een mooie voorbereiding. Veel plaatjes en duidelijk beschreven. Veel aan gehad.

4 jaar geleden

Ik ben nu meer banger voor de bevalling dan bij de eerste van mijn dochter. Maar denk ook dat dat komt nu door dat virus. Andere regels, nu ik niet medisch ben mag ik ook thuis bevallen. Wat is straks het beste? Niet alleen voor mij maar ook voor de kleine.

4 jaar geleden

Reactie op Lancytje

Ik ben nu meer banger voor de bevalling dan bij de eerste van mijn dochter. ...
Ik ben bij mijn eerste 2 kinderen ook thuis bevallen, zou nu niet eens naar het ziekenhuis willen met dat stomme virus

Reactie op Els1985

Ik ben bij mijn eerste 2 kinderen ook thuis bevallen, zou nu niet eens naar ...
Mag ik vragen hoe je dat ervaren hebt je 1 ste thuisbevalling ( heel eerlijk ) pijn beschrijving ect ...

4 jaar geleden

Reactie op kimberley 💖💖💖💙

Mag ik vragen hoe je dat ervaren hebt je 1 ste thuisbevalling ( heel eerlij ...
Ik heb 2 hele makkelijke thuisbevallingen gehad. Bij de eerste ben ik 's nachts om 2 uur uit bed gegaan met weeën. Beetje de hele nacht gelezen en gecomputerd. Mijn man kwam om 7 uur van bed toen hebben we de verloskundige gebeld. 2 cm toen. Om 11 uur heel veel pijn, lag in de badkamer moest poepen dus naar de wc. Man had inmiddels verloskundige gebeld en om 5 voor 12 was daar james. De vetloskundige zou eerst pas om 3 uur neerkomen iets met een cm per uur, maar ging dus iets sneller. Ik vond het ook heel fijn om thuis te zijn in mijn vertrouwde omgeving en bed

4 jaar geleden

Niet bang zijn! Vertrouw op jezelf! Je kunt het! En als je het niet vertrouwt dring je aan op een ziekenhuisbezoek! Bij mij eerste de juiste beslissing geweest om mijn intuïtie te volgen, naar het ziekenhuis en uiteindelijk een keizersnede. Bij velen gaat het tijdens een natuurlijke bevalling goed, maar een aantal hebben echt medische hulp nodig.

4 jaar geleden

Reactie op Els1985

Ik ben bij mijn eerste 2 kinderen ook thuis bevallen, zou nu niet eens naar ...
Daar heb je gelijk in. Maar toch ben ik nog bang om omdat ik kans heb dat de placenta te vast blijft zitten. Ik heb namelijk het syndroom van asherman gehad. Daardoor heb je kans dat de placenta niet goed meekomt of niet eruit komt. Verloskundige is er al van op de hoogte maar was geen indicatie dat ik om die reden in het zh zou moeten bevallen of dat het medisch zou worden. Voor de rest laat ik het een beetje allemaal op me af komen zolang het met de kleine goed gaat. Gaat het met mij ook goed. Bij mijn eerste zwangerschap was dat wel anders. Daar sloeg het hartje regelmatig over dus werd het meteen medisch

4 jaar geleden

Reactie op kimberley 💖💖💖💙

Jaaa ik heb het gevraagd 🙈🙈 geen pijnstilling bij een thuisbevalling! Ik ...
Ik heb met mijn 1e thuisbevalling idd deze steriel water injecties gehad in mijn rug. Het doet niet heel veel, is vooral een soort afleiding. Een pijnprikkel op een andere plek. Vond 't wel oké omdat ik rugweeën had en op een gegeven moment geen goede houding meer kon vinden.

4 jaar geleden

Reactie op Lancytje

Ik ben nu meer banger voor de bevalling dan bij de eerste van mijn dochter. ...
Als ik een tip mag geven: zoek positieve verhalen over thuisbevallingen. Als er geen medische reden is om in het ziekenhuis te bevallen, is wat mij betreft thuis de veiligste plek nu! Maar je moet natuurlijk wel genoeg vertrouwen hebben. Waarom was je eerst wel medisch en nu niet? Ik ben bij de eerste onverwacht thuis bevallen maar achteraf vond ik het super fijn!

Reactie op IngeSmolders

Ik heb met mijn 1e thuisbevalling idd deze steriel water injecties gehad in ...
Dank je 😊 Ik had bij men laatste bevalling ook rugweeen 🙊 auch geef mij maar de gewone weeen dank u 🙈

4 jaar geleden

Reactie op IngeSmolders

Als ik een tip mag geven: zoek positieve verhalen over thuisbevallingen. Al ...
Eerste zwangerschap sloeg het hartje over een werd het meteen medisch. Deze zwangerschap is de kleine helemaal gezond dus ben ik nu vrij erin om te kiezen thuis of zh. Het voordeel in het ziekenhuis vond ik de ruggenprik. Ik kom op een gegeven moment de weeën steeds moeilijker opvangen. Waardoor ik ondanks ik er zwaar op tegen was koos voor een ruggenprik. Hopelijk hou ik het hier wel vol

3 jaar geleden

Reactie op Lancytje

Daar heb je gelijk in. Maar toch ben ik nog bang om omdat ik kans heb dat d ...
Aah ja dan snap ik dat het spannend is! Goed om het op je af te laten komen, iedere zwangerschap en bevalling is toch weer anders. Hoop voor je dat het meevalt, vertrouw op je lijf!

3 jaar geleden

Hoi Leyla. Dit is je eerste denk ik? Ik had precies het zelfde als jou. Ben de cursus hypnobirthing gaan doen. Alleen al om een fijne en ontspannen zwangerschap te hebben. En op het moment zelf ben ik er totaal niet mee bezig geweest. Heb wel een ruggeprik gevraagd omdat ik die weeen niet volhield en het niet vorderde (dit was goddelijk). Ik was zo angstig dat het dus achteraf allemaal wel mee viel. Ik zei een uur na de bevalling tegen mijn man: ‘dit kan ik nog wel een keer’ hihi. En nu zonder angst zwanger van nummer 2 😀 Probeer niet teveel verhalen te lezen, dat maakt je gek. Het is allemaal niet te plannen en probeer lekker te ontspannen tot die tijd :)

3 jaar geleden

Ik zou je keuze niet baseren op angst voor het virus in het ziekenhuis. Je kunt poliklinisch in het ziekenhuis terecht en dat is op een heel andere plek dan een eventuele IC. Vind je het fijn thuis te blijven, bedenk dat veel eenvoudiger pijnbestrijding en hulp door je verloskundige ook thuis gegeven kan worden. Alleen bij écht medisch moet je misschien toch naar ziekenhuis. Waar voel jij de meeste rust bij? Hoe rustiger jij kunt blijven hoe beter je ermee om kunt gaan.

3 jaar geleden

Angst zorgt voor de meeste pijn (denk maar aan seks als je ontspannen bent is het fijn maar ben je angstig en verkrampt dan is het super pijnlijk) tips van mij (ik krijg mijn vierde kindje💪🏼😉) vind een doula die je ondersteunt (cijfer tonen aan dat bevallingen sneller gaan en minder pijnlijk worden ervaren, ook een bad bevalling heeft zo’n zelfde effect!), zorgt voor voldoende kennis zodat je angst afneemt, luister naar positieve bevallingsverhalen en vermijd de horror verhalen die je alleen maar onnodig bang maken, een hypnobirthing cursus kan zeker ook helpen. Bevallen in het ziekenhuis is vaak pijnlijker en geeft sneller onnodig medisch ingrijpen wat altijd je natuurlijke hormonen en eigen pijnstilling verstoort en niet perse goed is voor je baby. Het niet meer op je eigen lichaam vertrouwen maar op medisch personeel zorgt voor meer kramp en pijn. Op je rug bevallen wat ziekenhuizen vaak willen is niet handig omdat het de uitgang van de baby blokkeert. Lees en leer over andere beval houdingen die zorgen voor een vlottere bevalling. Kortom, kennis en vertrouwen krijgen in je eigen lichaam. Je lijf is hiervoor gemaakt💪🏼🤩 zet hem op, you can do this!!