8 Reacties
5 jaar geleden
Wij hebben 1tje van haar park ( niet de ideale maten maar het lukt wel) en gewoon uit praktische redenen... ze draait (meestal redelijk hard en beetje lomp op haar zij om in slaap te vallen... ze heeft eens met haar hoofd tegen haar spijlen gezeten en duurde toen minimum 1 uur om haar terug te kalmeren ( lag toen in het midden van de nacht te slapen toen het gebeurde)
Nu doet ze het niet meer ( of toch niet express
5 jaar geleden
Momenteel doen wij het nog niet. Onze dochter ligt vrij stil in bed en duwt zich nog niet tegen de randen of het hoofdeinde. Als ik merk dat dit wel een ding wordt, zal ik hem er wel in hangen. Bij onze zoon was dit met 1.5 jaar.
Tegenwoordig heb je ook randen van aerosleep. Sommigen vinden dit schijnveiligheid, ik vind het wel een uitkomst. Maar zelf hebben we gewoon 1 van koeka.
5 jaar geleden
Mensen kunnen dit nogal verkeerd gaan gebruiken.
Waarom wil je dit gaan gebruiken?
Ik heb nu 4 kinderen in de tijd (wat voel ik me oud nu,haha) 23 jaar geleden begon ik hiermee toen mocht het nog, heb het nodige meegemaakt.
Ze komen op een leeftijd dat ze er aan gaan trekken,in die tijd bestond er zo'n riem, die deed je door de slaapzak om het matras. Bij de 2de ook zo gedaan. Wat ik merkte ze voelen zich geborgen. Tegenwoordig is er zoveel veranderd, dat ze liever niet hebben dat je dit gebruikt. Een kind wat vrij kan liggen, liggen soms of kunnen met hun gezicht daar tegenaan liggen. Doordat ik die riem had hoefde ik me daar geen zorgen over te maken.
Heb nog een dochter van 5, Daar heb ik dat ook bij gedaan maar door ervaring heb ik 2 bedomrandings gedaan, vastgenaaid. Dus volledige omranding met riem om het matras. (Dat was ook omdat ik een soort van klamboe had). Zelf daarmee nooit problemen mee gehad. Ze kon nog redelijk op haar zij liggen. Die riem heb ik lang gebruikt ze wilde zelf ook niet zonder. Ook niet in de zomer. Toen ze een peuterbed kreeg vrij vroeg wilde ze zelf die riem ook. Het is maar wat je gewend bent. Maar tegenwoordig doen ze overal moeilijk om vanwege veiligheid. Ik heb nu een zoontje en ook daar heb ik een bedomranding. Geen idee hoe hij gaat zijn maar let op je kind hoe hij of Zij is. En anders begin er niet aan.
5 jaar geleden
Ik persoonlijk vind het maar rare dingen die niet nodig zijn. Ligt je kindje lekker te slapen tegen de spijlen jammer dan hij kan dan tenminste vrij ademen.
Als je kindje nou heel druk het hele bed af gaat tijdens het slapen lijkt het me handig maar onze zoon lag heen vaak tegen de spijlen aan, liet hem lekker liggen.
5 jaar geleden
Bedonrandingen worden zeer sterk afgeraden door de consumentenbond omdat ze met hun gezichtje er tegen kunnen komen tijdens slapen en zo kunnen stikken het is ook helemaal niet nodig en komt je kindje wel tegen de spijlen zolang hij/zij er zelf geen last van heeft is er niks aan de hand anders gaat hij/zij echt wel met het gezichtje draaien hier komt ze ook vaak tegen de spijlen met de hoofd niks aan de hand
5 jaar geleden
Sinds mijn zoontje kon draaien op de zij, werd slapen in bed een ramp. Hij bleef draaien en kwam met zijn armpje en beentjes/voetjes (met de slaapzak aan) vast te zitten tussen de spijlen.. Inslapen kon niet in rust omdat hij bleef draaien en verder draaien (buikslaper) en weer vast zat. Ook midden in de nacht, hoorde ik hem huilen, zat die vast met zijn armpje in de spijlen馃槩. Hier is een bedomrander echt een uitkomst geweest. Hij moest er even aan wennen in het begin en moest er constant aan zitten maar met slapen kwam die niet meer vast te zitten! Ik merk dat die nu zoveel rustiger is, en slapen gaat weer rustig 馃檹馃徎. Heb je een druk kindje, is het absoluut een aanrader. Op Amazon vond ik eentje die het hele bedje om rand:
https://www.amazon.nl/TupTam-Bedomrander-Ledikant-Hoofdbeschermer-420x30cm/dp/B01MAVREMC/ref=asc_df_B01MAVREMC/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=453130605514&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=18410542784763187996&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1010443&hvtargid=pla-450894522164&psc=1
Je moet doen waar je goed bij voelt, zelf van te voren niet over nagedacht maar dit is echt een uitkomst. Eerst geprobeerd grote hydrofiele doeken door de spijlen te trekken maar die zakken na 1 dag naar beneden...
5 jaar geleden
Ik merk nu dat mijn dochter deze nacht continu tegen de spijlen lag met haar hoofd. Elke keer leg ik haar weer terug in het midden, maar als ik later weer ging kijken lag ze er weer tegen.. ik heb ook geen bedomranding, maar weet ook niet of ik het wil en wat ik eraan ga doen 馃槵
5 jaar geleden
Bedomrandingen zijn gevaarlijk. Ik zou het niet doen. Meer kans ook op wiegendood. Als ze er tegenaan komen liggen belemmerd het het vrij ademen.