35 Reacties

3 jaar geleden

Als je niet kan slapen door pijn zou dit helpen ja. Heb ik ook een poos gedaan 2 paracetamol (wel zonder dat Coffeïne als ik het goed schrijf. Rust is heel belangrijk zeker zo tegen het einde aan goed voor jezelf zorgen zodat je genoeg energie hebt voor je bevalling. Je zou ook een warme douche of als je hebt bad kunnen nemen voor het slapen gaan en dan met paracetamol gaan slapen misschien helpt dit je nog voor het inslapen ontspant ook nog eens lekker kan je misschien wel helpen voor wat rust in je hoofd. Of lekker een warme kruik mee. Ohja ik heb bij de eerste vaak muziek geluisterd om bij in slaap te vallen zodat lekker kon ontspannen en niet teveel met andere dingen bezig was in mijn hoofd. Heel veel succes met de laatste loodjes!🍀

3 jaar geleden

Ik heb vaak voor ik ga slapen rug en zij pijn waardoor ik niet slaap! Als ik een paracetamol neem voor het slapen helpt het mij wel! Ik ben 35w en mag er 3 per dag nemen van 500mg

3 jaar geleden

Ik zou het bespreken met je vk of Ha . Ik zelf zou het niet nemen zonder het te bespreken... snap echt wat je bedoelt , ik ga vrijdag het gesprek aan over bijna exact dezelfde situatie ( 35 + 6 )

3 jaar geleden

Je mag gewoon pcm nemen hoor, heb het ook vaak als tip gekregen voor de pijn. Hielp bij mij wel om half uur voor het slapen gaan 2 pcm in te nemen!

3 jaar geleden

Mij helpt paracetamol altijd met slapen. Ik neem het niet heel vaak, maar als ik al een tijdje wakker lig en er één neem, slaap ik binnen een half uurtje als een roosje. Volgens mij is het prima en veilig om te nemen, zou me er niet zo druk om maken. Als je er maar één per dag neemt tot je bevalling kan het echt geen kwaad hoor. Gewoon uitproberen!

3 jaar geleden

Ik neem sinds wk 30 ofzo standaard twee voor het slapen gaan voor de pijn in mijn rug en heupen. Heb scoliose in onderrug en einde dag dan heb ik enorme last en weet mij geen houding te vinden. Mijn verloskundige vindt dit geen probleem, als ik beter slaap is dat natuurlijk ook belangrijk

3 jaar geleden

Kreeg afgelopen week te horen van de gynaecoloog dat je rustig 2 PCM voor het slapen gaan mag hebben. Als je daardoor lekkerder slaapt en weinig/geen pijn hebt is dat heel veel waard!

3 jaar geleden

Magnesium voor de nachtrust al geprobeerd? Zorgt ook voor spierontspanning, dus kan ook bij pijn verlichting geven of zorgen voor minder krampen...

3 jaar geleden

Ik zou niet zomaar paracetamol nemen.. met je vk overleggen lijkt me het beste, snap je wel..

3 jaar geleden

Ik heb twee of drie keer een paracetamol genomen voor het slapengaan owv krampen in onderbuik, maar daarna wel gestopt om het geen gewoonte te maken. Hielp wel ontzettend!

3 jaar geleden

Ik zou niet zomaar pcm nemen. Dat helpt sowieso niet tegen het plassen voor je heup en schouder zou je ook evt een kruik kunnen proberrn

3 jaar geleden

Geen idee of het helpt. Slaap al weken niet meer. Ieder uur op en na 4 uurkes blijf ik gewoon wakker. Zoals de gynaecoloog zo mooi zegt het hoort bij de zwangerschap 👍 dus ik vraag of zeg ook niks meer. 🤗 Hoop dat ze u wel verder helpen.

3 jaar geleden

Ik slaap al 2 maanden Max 3 uur op een nacht door pijn en onrust (37 weken) heb me er maar bij neergelegd! Miss voor het slapen gaan in bad of douchen. Ik slaap op de bank zodat ik 1 been opgetrokken tegen de leuning aan kan leggen, dit ontlast bij mij mijn heupen

3 jaar geleden

Met lavendelolie op je kussen schijn je ook wat ontspannender te zijn. Je kan dit ook vooraf gebruiken in een douchegel met lavendelgeur. Wie weet helpt het! Helpt mij in ieder geval om te ontspannen

3 jaar geleden

Reactie op MammiVanMees

Met lavendelolie op je kussen schijn je ook wat ontspannender te zijn. Je k ...
Thanks voor de tip

3 jaar geleden

Reactie op kiek28

Ik slaap al 2 maanden Max 3 uur op een nacht door pijn en onrust (37 weken) ...
Douche of bad doe ik al elke avond... helpt niet echt

3 jaar geleden

Reactie op Cs1993

Geen idee of het helpt. Slaap al weken niet meer. Ieder uur op en na 4 uurk ...
Ja ik mag morgen weer... hoop dat ze nog iets kunnen bedenken 😌

3 jaar geleden

Magnesium nemen!

3 jaar geleden

Reactie op Francis1991

Ik zou niet zomaar pcm nemen. Dat helpt sowieso niet tegen het plassen voor ...
Ik slaap onder een dun laken ivm hitte dus een kruik zie ik niet zitten... het schijnt dat slaperigheid een bijwerking is van pcm en het is niet schadelijk voor de baby dus vandaar dat ik het me afvroeg 😊

3 jaar geleden

Ik slik wel paracetamol op advies van huisarts en verloskundige maar omdat ik zo last van me ribben heb,daardoor slaap ik slecht. Maar moet zeggen nam er eerst 6 per dag en nu 4 en moet zeggen dat ik wel goed erop slaap.