139 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben zwanger van ons derde kindje, op 16 april 2018 zijn wij helaas te vroeg ouders geworden van twee mooie lieve meisjes Lotte en Fien. Beide meisjes zijn overleden vlak na de geboorte... Na lang proberen eindelijk weer zwanger 🥰! Op 2 januari staat de vroege echo gepland in het ziekenhuis, als het goed is ben ik dan 7 weken zwanger...zo spannend allemaal! Groetjes Elsbeth

4 jaar geleden

Hoi Allemaal! Ik ben zwanger van ons eerste kindje. 👶Ik ben nu 5+1 weken zwanger. 2 januari ( dan 7+5 weken) hebben wij de eerste echo en 3 januari een intakegesprek. Beide zijn bij een verloskundigepraktijk. Heeel spannend! Leuk om zo van elkaar te lezen!😁

4 jaar geleden

Ik heb een intake bij de verloskundige op de 24e. Op de 31e krijgen we de eerste echo. Het is voor mij en mijn man de eerste. Ik ben nu 6+1, volgens onze berekeningen. Dus bij de eerste echo 8 weken.

4 jaar geleden

Ik ben 6 weken en 1 dag zwanger krijg de 21e onze echo super spannend het is ons 1e kindje samen. 6.januari de intake met de verloskundige.

4 jaar geleden

Wat leuk, gefeliciteerd! 30 december mijn intake bij de vk. 9 januari pas mijn eerste echo. Ben dan volgens de berekeningen 10+1 weken zwanger. Vind het heel bijzonder om te lezen dat zoveel vrouwen (zonder medische rede) al zo vroeg een echo krijgen. Het is mijn eerste zwangerschap. Waren er totaal niet mee bezig maar is meer dan welkom 🤗.

4 jaar geleden

Ik ben vandaag 5 weken zwanger. Ons eerste kindje, super spannend! A.s. donderdag intake bij de verloskundige.

4 jaar geleden

Hoi dames, Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger van ons eerste kindje (super snel gegaan na het stoppen met de pil). Mijn eerst echo heb ik 2 januari en mijn vervolg echo 25 januari.. super spannend allemaal!

4 jaar geleden

Reactie op Maeve266

Wat leuk, gefeliciteerd! 30 december mijn intake bij de vk. 9 januari pas ...
Ik dacht dat wij hem zo laat krijgen, ben dan ook 10wkn. De verloskundige zei dat ze dat expres doen om eventuele teleurstelling te voorkomen

4 jaar geleden

hoi hoi ik heb 19 december mijn intake en echo bij de verloskundige. ik ben in verwachting van mijn 2e kindje. ik heb een zoontje van 6 maanden.

4 jaar geleden

Hoi, Ik ben vandaag 5 weken zwanger van ons 2e kindje. Dochter is 1.5 jaar , a.s vrijdag eerste controle bij verloskundige en echo is nog niet gepland

4 jaar geleden

Ik heb morgen mijn eerste echo, ben dan bijna 6 weken. Kan zijn dat het nog te vroeg is maar anders moest ik nog 2 weken wachten, dus op hoop van zegen. Dit is ons derde kindje. Andere zijn 9 en bijna 11. De oudste wil heel graag een broertje of zusje dus ben heel benieuwd als we het gaan vertellen. ☺️

4 jaar geleden

Wij zijn zwager van ons 3e kindje we hebben al een tiener dochter en een sterrenkindje een jongen van helaas een half jaar geworden. We weten pas dat we zwanger zijn (vandaag) op de overlijdens datum van onze zoon nu 1 jaar geleden, maar is zooooo welkom!!! En ondanks het verdriet zijn we zo ook blij ben nu 5 weken morgen maar eens bellen naar de verloskundige🥰🥰🥰

4 jaar geleden

Reactie op Toosje1

Hooi! Ik heb de 24e de eerste echo 😊 ben onder controle bij de gynaecoloog ...
Toosje1 wat spannend hè! Helemaal als je een auto imuunziekte hebt. Ik loop ook bij de gynaecoloog en een MDL arts. Ik heb Colitis ulceroca, een chronische darmontsteking. Vorige zwangerschap 0 klachten, en nu begint het al met een vreselijke opvlamming! Ik hoop dat ik het snel onder controle heb zodat ik volop kan genieten van de zwangerschap. Hoe is dat met jou ziektebeeld? Vaak meer of juist minder last van klachten tijdens zwangerschap?

4 jaar geleden

Reactie op MvrIloon

Ik heb vandaag een pretecho gehad, En ben 7,3 weken Goed kloppend hartje g ...
Hi Mvriloon, kon je niet wachten? Haha, heel herkenbaar hoor! Ik had zelf nooit gedacht aan een pretecho zo vroeg al... Maar is natuurlijk net zo veel pret als bij de geslachtsbepaling. Wat fijn dat je het hartje al hebt zien kloppen!

4 jaar geleden

Halloo ik ben 4 weken en 6 dagen zwanger van de twee kindje, eerste echo op 6 januari erg spannend allemaal maar alles loopt via gynaecoloog, omdat ik tijdens mijn eerste zwangerschap nare ervaringen heb gehad had zwangerschapsvergiftiging

4 jaar geleden

Reactie op Team-Leckers

Hi Mvriloon, kon je niet wachten? Haha, heel herkenbaar hoor! Ik had zelf n ...
Haha veelste nieuwschierig😅 wilde toch graag als het zo mocht zijn een leuk echotje voor het kerstdiner met familie🥰

4 jaar geleden

Ik heb 8 januari mijn eerste echo. Donderdag ga ik ook langs bij de huisarts voor de zekerheid. Ben nu rond de 5 weken zwanger als ik goed reken en de clearblue test moet geloven. Zal mijn eerste kindje zijn. Ik hoop echt dat alles goed loopt en voor jullie ook! 🤗

4 jaar geleden

Zwanger van het eerste kindje 6januari is de eerste echo 😍 ze denken dat ik nu 4weken zwanger ben.. we gaan het met kerst melden aan mijn kant van de familie omdat ik veel contact met ze heb en bang dat ik mijn mond voorbij praat.. wij gaan naar de verloskundige 6Jan wat is het spannend dan pas zien we of alles goed gaat.. wat duurt het nu al lang 🤦

4 jaar geleden

Reactie op Maeve266

Wat leuk, gefeliciteerd! 30 december mijn intake bij de vk. 9 januari pas ...
Hey Maeve266, Jij dus ook de 30ste intake. Bij ons is het bij de verloskundige als bij de gynaecoloog standaard dat je bij de eerste afspraak al een echo krijgt om te zien of alles goed is er een kloppend hartje te zien is. Anders is het wachten tot de termijnecho nog zo lang. Maar iedere praktijk nis anders natuurlijk. Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

4 jaar geleden

Reactie op Team-Leckers

Toosje1 wat spannend hè! Helemaal als je een auto imuunziekte hebt. Ik loop ...
Eigenlijk geen klachten! Het risico zit 'm voornamelijk in het feit dat de baby ook een schildklierprobleem kan ontwikkelen omdat hij mijn anti stoffen door de placenta krijgt. Daarom heb ik medicatie om de schildklier te remmen, hij werkt namelijk te snel. Ik wist dit pas net en toen bleek ik zwanger.. was wel even schrikken hoor! Maar ik heb goede moed dat dit een gezond kindje gaat worden ❤