139 Reacties

4 jaar geleden

Vandaag even bij de huisarts geweest omdat we toch wel een beetje vol vragen zitten omdat het ons eerste kindje is. Vandaag ook gelijk een afspraak gemaakt bij de verloskundige voor 6 januari :) vandaag precies 6 weken. Dus met 9 weken voor de eerste keer naar de verloskundige. Best wel een beetje spannend! :) kunnen niet wachten om het hartje te horen en ons kindje voor de eerste keer te mogen zien.!

4 jaar geleden

6 januari 1e afspraak VK. Waarschijnlijk net 8 weken tegen die tijd. Spannenddd.

4 jaar geleden

Reactie op zwangermeisje

Vandaag even bij de huisarts geweest omdat we toch wel een beetje vol vrage ...
Wij zijn ook naar de ha gegaan. Toch fijn om er even over te kunnen praten. En idd er komt veel op je af de eerste x.

4 jaar geleden

Reactie op BENDS

6 januari 1e afspraak VK. Waarschijnlijk net 8 weken tegen die tijd. Spanne ...
Wat toevallig ik moet er ook 6 januari zijn en ben dan naar eigen berekening ook 8 weken 馃槉

4 jaar geleden

Reactie op zwangermeisje

Vandaag even bij de huisarts geweest omdat we toch wel een beetje vol vrage ...
Als ik iets heb meegekregen bij mijn eerste zwangerschap is dat je altijd naar je gevoel moet luisteren. En als je even je vragen wilde stellen dan ben je bij de HA op het juiste adres! Zo spannend dat uitkijken naar de eerste ontmoeting! Waarschijnlijk zul je wel het hartje zien kloppen maar luisteren via een doptone doen ze pas later vanaf 12 weken. Mijn tip: maal een filmpje van het echo-beeld!

4 jaar geleden

Allereerst, gefeliciteerd allemaal! Het is ons eerste kindje, ben nu volgens eigen berekening 6+3 weken. Volgende week vrijdag, de 27ste, hebben wij de eerste echo bij de verloskundige en dan zal ik 7+5 weken zijn. En een week later, 3 januari, hebben wij de intake.

4 jaar geleden

Reactie op Kellless

Wat toevallig ik moet er ook 6 januari zijn en ben dan naar eigen berekenin ...
Ik ook!!!

4 jaar geleden

Hee! Leuk topic! Intake bij de verloskundige heb ik rond een week of 8. Eerst as maandag met 7.3 weken een echo om te checken of het hartje klopt Ivm verhoogd risico op miskramen. Bij onze verloskundige is geen echo apparaat in de praktijk dus moeten we naar een apart echobureau. Nu het de vierde zwangerschap is, merk ik dat ik me wel red zonder die intake. Haha! Eerder nieuwsgierig naar de echo鈥檚. Daarna een vlokkentest rond 11 weken Ivm een erfelijke afwijking. Als dat allemaal goed gaat is er een pak van ons hart en kunnen we gaan geloven dat we nog een kindje zullen krijgen. 馃挍 Ik zou nu 6 weken en 3 dagen moeten zijn. Kan m鈥檔 eisprong voelen dus weer het vrijwel zeker. Spannend! Leuk dat je je kindjes zo snel op elkaar hebt! Mijn twee eerste kinderen zitten ook zo dicht op elkaar. Echt heel leuk! En druk, dat ook 馃槄

4 jaar geleden

Reactie op Kellless

Wat toevallig ik moet er ook 6 januari zijn en ben dan naar eigen berekenin ...
Haha idd toevalig!

4 jaar geleden

Gefeliciteerd allemaal! 馃ぐ馃徎 Ik ben 31 en vandaag precies 5 weken zwanger van mijn eerste kindje. Op 2 Januari heb ik mijn eerste echo en 9 januari intake bij de verloskundige. Can鈥檛 wait!!

4 jaar geleden

Ik ben 28 jaar, 6 weken zwanger en de 1e echo/intake heb ik de 30e

4 jaar geleden

Wij hebben morgen onze intake. Volgens mijn cyclus zou ik nu 8 weken zwanger zijn. Vorige week hebben we een vitaliteits (pret) echo laten maken en toen bleek dat onze mini 6 weken was. Nu inmiddels dus 7 weken. Volgende week hebben we een tweede echo om te zien of mini is gegroeid.. of niet. En op 6 januari hebben we onze eerste afspraak bij de verloskundige.

4 jaar geleden

Reactie op Mpva

Hoi allemaal, gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Voor mij is dit mijn e ...
Gefeliciteerd met jouw zwangerschap. Wbt wintersport, is mijn tip, doe het super rustig aan. Dat vallen en onverwachts strekken is niet zo goed... Nog een fijne vakantie toegewenst!

4 jaar geleden

Mijn 2e zwangerschap, en volgend week dinsdag 24 dec mijn 1e echo, en op 8 januari de intake. Ik kan ook niet wachten tot volgend week, want ik voel me helemaal (nog) niet zwanger. Geen misselijk enzo. Heb vanochtend wel Moeders voor moeders op bezoek gehad, we deden een zwangerschaps test terplekke om dus te zien of ik echt HCG hormonen in me heb. En natuurlijk was het resultaat positief en toen voelde ik me weer zwanger!! En fijn om dus moeders voor moeders te steunen. Waar andere moeders moeite hebben om zwanger te worden, kunnen wij als zwangere vrouwen onze hormonen weggeven die wij er toch uit plassen, en zo hen helpen om zwanger te raken.

4 jaar geleden

Reactie op yuyo

Mijn 2e zwangerschap, en volgend week dinsdag 24 dec mijn 1e echo, en op 8 ...
*misselijkheid En ik ben dan nu 6 of 7 weken zwanger.

4 jaar geleden

Ik heb 27 december mijn eerste echo bij de gynaecoloog. Ik ben dan volgens mijn berekening 6.6 weken zwanger. Het is voor mij mijn eerste kindje, voor mijn partner is het zijn derde.

4 jaar geleden

Hi, ik ben 27 en nu zwanger van onze eerste. Wij hebben 27 dec eerste echo bij VK. En als het goed is ben ik dan ongeveer 8+2. 13 januari hebben wij de termijnecho.

4 jaar geleden

Hoihoi, ik had vanmiddag de verloskundige gebeld en ik 6 januari terecht! 馃槍 Ze schatte mij 4 en een halve week en volgens mijn berekening klopte dit ook wel aardig. Dit is mijn 2e zwangerschap, mijn dochter wordt over 2 maand alweer 3 jaar. Ik zit zelf bij een verloskundigepraktijk.

4 jaar geleden

Hallo wij zijn nu 3 weken en 2 dagen zwanger na ruim 4 jaar onderzoeken en (gelukkig) bij onze 1e poging in het zoek-icsi traject. 14 januari hebben wij onze eerste echo wat natuurlijk reuze spannend is. Dit is ons 1e kindje en ik moet zeggen dat ik toch best onzeker ben.

4 jaar geleden

Gefeliciteerd allemaal! 馃ぐ Ik ben Michelle, 24 jaar en zwanger van ons eerste kindje. 4 wkn 4 dagen nu, en wij hebben onze eerste afspraak/echo op 20 januari pas. Ben dan al 9 weken. Is dit vaak pas zo laat? Dat wachten duurt zooo lang... Heel spannend allemaal! Geniet ervan dames !