139 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Xmies

Gefeliciteerd allemaal! 🤰 Ik ben Michelle, 24 jaar en zwanger van ons eer ...
Het verschilt heel erg. Ik heb 30 december intake bij de vk en 9 januari mijn eerste echo. Ik ben nu precies 7 weken.. Maar gefeliciteerd!

4 jaar geleden

Hoi! Ik ben 25 jaar en nu 5 weken zwanger van ons eerste kindje. 10 januari de eerste echo + intake. Ik ben dan 8 weken zwanger. Afgelopen zomer een miskraam gehad, vandaar de echo op eigen verzoek met 8 weken.. spannend!

4 jaar geleden

Hoi! Wij zijn 5,5 w zwanger en eerste afspraak/echo 31 december. Wat gaat de tijd dan langzaam hahaha!!

4 jaar geleden

Reactie op yuyo

Mijn 2e zwangerschap, en volgend week dinsdag 24 dec mijn 1e echo, en op 8 ...
Ja! Gister Moeders voor moeders ook bij mij langs geweest. Kleine moeite en je kan er anderen echt mee helpen Hier 5 + 2. Op 3 jan eerste echo met 7 +4 Ben 37 en dit is nr 2 (mijn zoontje is 3,5), toch best spannend want in mijn leeftijdscategorie is het risico op miskramen best fors vind ik zelf. Maar vooralsnog gaat alles volgens mij goed. Hopen dat dat zo blijft! :)

4 jaar geleden

- Ik heb gisteren 17 december mijn intake gehad. - Ik ben onder zorg bij de vk. - Ik dacht 7+1 te zijn en ze kwam uit op 7 dus klopt bijna precies 😊 hartje klopte en alles zag er goed uit. Ik dacht dat ik mijn innesteling op dinsdag avond had gevoeld, had zelfs een aantekening gemaakt dat ik zulke erge krampen had die avond, dus als je dat nu terug gaat rekenen dan klopt die 7 weken precies (nou ja, 5 weken terug dan) - Dit is mijn vierde zwangerschap, ik heb een dochter van 2, dus 2 miskramen gehad. Door mijn verleden krijg ik over 2 weken een extra echo om mij gerust te stellen dat alles er nog zit en over 4 weken vanaf nu de termijnecho.

4 jaar geleden

Vandaag ziekenhuis gebeld met de ijdele hoop dat ik zonder verwijzing bij de gynaecoloog terecht kan. Heb neurofibromatose, waarbij je dus niet bij de verloskundige terecht kan. Helaas hebben ze een verwijzing nodig. Morgen dus langs de huisarts. Nog even afwachten dus. Mijn periode is onregelmatig dus weet niet precies hoe ver ik ben. Vanaf vrijdag sowieso aan de zwangerschapsverschijnselen. Eerste hier dus vind het nogal spannend 😊

4 jaar geleden

Reactie op Fey

- Ik heb gisteren 17 december mijn intake gehad. - Ik ben onder zorg bij de ...
Hey Fey, Wat goed dat het precies klopte met je eigen berekening. En fijn dat de VK zo zorgvuldig is na de miskramen. Ik kan me voorstellen dat het extra spannend is nu. Lekker vaak jullie frummel zien!

4 jaar geleden

Reactie op yuyo

Mijn 2e zwangerschap, en volgend week dinsdag 24 dec mijn 1e echo, en op 8 ...
Zou ook graag mee willen doen voor moeders voor moeders maar ik mag niet, heb zelf een hormoonprobleen ( op de huid in gezicht) en ze durven de gok niet te nemen. Fijn dam anderen weel mee willen en kunnen doen

4 jaar geleden

Reactie op Sdaj

Zou ook graag mee willen doen voor moeders voor moeders maar ik mag niet, h ...
Ik kan idd ook niet meedoen. Bloedtransfusie gehad na mijn eerste (horror) bevalling. Als je wel mee kunt doen dan is het zeker een heel goed doel 😊

4 jaar geleden

Hoii, Ben Brigitte en ben nu ongeveer 6 weken zwanger wat klopte met de vroege echo. Ik sta onder controle bij beide,omdat de kleine in de gate wordt gehouden op nierafwijkingen. Ik heb mijn intake 27 december en echo maandag .

4 jaar geleden

Reactie op Brigittr

Hoii, Ben Brigitte en ben nu ongeveer 6 weken zwanger wat klopte met de vr ...
Ik heb trouwens al een dochtertje van 1,5 Vallerey dus dit wordt onze 2de😁

4 jaar geleden

Hoi, ik ben 38 en 4 weken en 1 dag zwanger. Nog super pril! Uitgerekend op 22/8/20 en heb 9/1 een 6 weken echo. Weten jullie wanneer het grootste risico op miskraam achter de rug is? Ik rond eerste echo!

4 jaar geleden

Reactie op Xmies

Gefeliciteerd allemaal! 🤰 Ik ben Michelle, 24 jaar en zwanger van ons eer ...
Hoi je kan ook op eigen kosten een echo laten doen op 7 weken. Dan zie je minder dan 12 weken maar wel of het op de goede plek zit en hartslag :) het kost bij mijn echscopiste 50 €, dat heb ik er wel voor over!

4 jaar geleden

Reactie op Zonnestraal39

Hoi je kan ook op eigen kosten een echo laten doen op 7 weken. Dan zie je ...
Bij mij is de vroege echo (7 weken) gewoon kosteloos. De verzekering dekt dit niet geheel maar de verloskundige praktijk wel.

4 jaar geleden

Reactie op Mars1

Ja! Gister Moeders voor moeders ook bij mij langs geweest. Kleine moeite en ...
Wat leuk ! Wij lopen precies gelijk ook 3 januari met 7+4 super spannend allemaal hè! Veel succes 🍀

4 jaar geleden

Reactie op mommyb

Bij mij is de vroege echo (7 weken) gewoon kosteloos. De verzekering dekt d ...
Wat bijzonder :) kan ik mij nu dan al aanmelden bij een verloskundige? Ik dacht pas na een week of 9?

4 jaar geleden

Hoi hoi, Op 31 december hebben we de eerste echo en ik zal dan ongeveer 7 weken zwanger zijn van ons eerste kindje. Ben de dagen aan het aftellen dat we er heen kunnen. Zo spannend allemaal, maar zo leuk!! Leuk om dit allemaal een beetje met jullie te kunnen delen.

4 jaar geleden

Hoi hoi! Ik ben 6+1 zwanger van ons eerste kindje. Onze eerste echo is maandag 23 December. Hier leven we al 2 weken naartoe...Wat duurt dit langgggg 🤣. De echo zal plaats vinden bij een verloskundige praktijk.xx

4 jaar geleden

Reactie op Jeaninedarryl2020

Hoi hoi! Ik ben 6+1 zwanger van ons eerste kindje. Onze eerste echo is maan ...
Volgens eigen berekening natuurlijk🥰

4 jaar geleden

Ik heb 15 januari mijn eerste echo en mijn intake gesprek.. ik zal dan 8weken+4dagen zijn volgends de berekening.. wij hebben al 2 zoontjes, Jayro van 5 jaar en Dave word in Februari 3 jaar! De laatste paar weken word ik overgedragen naar de gynaecoloog. Ik weet namelijk al dat het een keizersnede word ivm te smalle bekken.