139 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Jeaninedarryl2020

Hoi hoi! Ik ben 6+1 zwanger van ons eerste kindje. Onze eerste echo is maan ...
Hey Janine, Wat spannend! Net voor kerst dus de eerste echo! Ik kan me voorstellen dat je er naar toe leeft. Mijn eigen gynaecoloog, of nouja de gyn waaronder ik bevallen ben van onze dochter 6 maanden geleden had pas op de 30ste plek. Dan ben ik net geen 7 weken... Maar ik heb liever haar, en daarbij lijkt het me fijn een knipperend hartje te kunnen zien. Ik heb nog getwijfeld om nu al een pretecho te laten maken zodat we het met kerst konden vertellen, maar de kans op een zichtbaar hartje is dan best klein. Ga ik me alleen maar zorgen maken. Nog een paar nachtjes slapen en dan hebben jullie de echo!

4 jaar geleden

Reactie op mommyb

Bij mij is de vroege echo (7 weken) gewoon kosteloos. De verzekering dekt d ...
Ik heb me aangemeld bij verloskundige praktijk waar dit bij in zit, scheelt inderdaad weer :) super spannend afwachten tot de 9e..

4 jaar geleden

Ik heb 20 januari mijn 1e intake. Ik ben dan 7 weken en 7 dagen. Het is mijn allereerste kindje dus ik vind het wel erg spannend. Ben zelf 22 jaar

4 jaar geleden

Reactie op Jeaninedarryl2020

Hoi hoi! Ik ben 6+1 zwanger van ons eerste kindje. Onze eerste echo is maan ...
Zo herkenbaar! Ik heb ook maandag de 23ste de eerste echo! Nog even spannend hoeveel weken ik precies ben..

4 jaar geleden

Leuk dit al te lezen zo! Ik verwacht mijn 2e kindje en zit volgens mijn berekening net in week 6. Eerste afspraak met de verloskundige staat op 8 Jan maar er is nog twijfel over of er een echo wordt gemaakt, volgens sommige kan dit schadelijk zijn voor de baby (te veel echo's dan voornamelijk). Weet nog niet of ik dan nog eens 4 weken kan wachten maar ga het gewoon even aanvoelen als ik daar ben ;) Zijn er meer die twijfelen over de hoeveelheid echo's die je laat maken?

4 jaar geleden

Reactie op Auk-je

Leuk dit al te lezen zo! Ik verwacht mijn 2e kindje en zit volgens mijn ber ...
Echo is geen straling maar geluidsgolven (ultrasound) die terug kaatsen. Het is te vergelijken met dolfijnen en vleermuizen. Die maken zelf ultrasound. Er is veel wetenschappelijk onderzoek geweest en geen daarvan kon aantonen dat het schadelijk zou kunnen zijn. Je kan dus met een gerust hart een echo laten maken 😉

4 jaar geleden

Ik heb 30 december eerste écho, dan ben ik 6w

4 jaar geleden

Ik ben volgens eigen berekening 6.1 weken zwanger. Gelijk raak na het verwijderen van de spiraal. 30 december 1e echo en intake. We zijn voor de 4e keer zwanger en dit wordt ons 3e kindje. Heb 2 jongens van 4 en 2jaar.

4 jaar geleden

Hallo allemaal. Ik ben nu 4 weken en 6 dagen zwanger. En ben op mijn eigen berekening 23 augustus uitgerekend, mooi verjaardags cadeau voor mijn man die 28 augustus jarig is. Mijn intake en mijn eerste eggo is op 20 januari dan ben ik 9 weken zwanger. Ohh ja ik ben zwanger van de 1e

4 jaar geleden

Reactie op Maeve266

Echo is geen straling maar geluidsgolven (ultrasound) die terug kaatsen. He ...
Ah thanks, ja ik heb het nog even nagevraagd en ze is meer bang voor schade op een emotioneel niveau al zal dat volgensmij nooit wetenschappelijk te meten zijn;) In ieder geval niet extra kans op miskraam o.i.d. inderdaad dus ga het waarschijnlijk wel doen.

4 jaar geleden

Hey, Ik ben 22 jaar en mijn partner 25 jaar en we zijn in verwachting van ons eerste kindje! Ik dacht 7+6 te zijn maar gisteren op onze allereerste echo bleek ik 6+4 te zijn. Het hartje klopte al!!! 🥰🥰 Ik woon in België, dus eind januari heb ik de 12 weken echo! 🙌🏽 Ik laat alles opvolgen door mijn gynaecoloog en mijn huisarts! 😇 Dus alles is supernieuw en spierspanning voor ons! We genieten er alleszins van! 🥰

4 jaar geleden

Reactie op Snoepertje20

Hey, Ik ben 22 jaar en mijn partner 25 jaar en we zijn in verwachting van ...
Super ! Gefeliciteerd 🥰

4 jaar geleden

Reactie op Auk-je

Ah thanks, ja ik heb het nog even nagevraagd en ze is meer bang voor schade ...
Ik heb zoiets gelezen ja. Er zijn mensen die denken dat het het incarnatie proces verstoord. Ik oordeel niet, als je dat geloofd prima. Ben wetenschappelijk ingesteld met een toefje spiritualiteit. Maar dat is voor mij een stapje te ver.

4 jaar geleden

Precies vandaag 5 weken! Datum 22 augustus (zelf berekend) eerste echo 7 januari en 28 januari intake 11/12 weken echo. Spannend allemaal! En ik loop nu nog bij Verloskundige bevalling moet in ziekenhuis vanwege 1e zwangerschap

4 jaar geleden

Hallo allemaal! 🙋🏼‍♀️ Ik ben volgens mijn eigen berekening nu 5 weekjes en 5 dagen zwanger van ons eerste kindje 🤰🏼 Ik heb 9 januari m’n eerste echo, in zou dan 8 weekjes en 3 dagen zwanger zijn, dus ben benieuwd 🤗 Heb een weekje daarna de intake 👍🏼

4 jaar geleden

Hoi meiden. Ik ben Cheyenne en ik ben 24 jaar. Ik ben er sinds vanmorgen achter dat wij (voor de tweede keer) zwanger zijn. Onze eerste zwangerschap was met 12 weken een miskraam helaas. Om deze reden ben ik wel een beetje extra bang, en durf ik nog niet helemaal in de wolken te zijn. Hopelijk kunnen wij nu voor een vroegere echo bij de verloskundige terecht om een beetje meer rust te hebben.

4 jaar geleden

Toevallig heb ik gisteren alle afspraken gepland. NOD was 13dec, 15dec positief getest. 15nov eerste dag van laatste ongesteldheid. De vitaliteitsecho hebben we op 10januari staan, dan ben ik zo rond de 8 weken. Zo'n 2 weken later hebben we de intake en dan begin februari de termijnsecho. Kan niet wachten!

4 jaar geleden

Hoi allemaal, Wij hebben 8 januari de intake en 17 januari de eerste echo, dan ben ik bijna 11 weken. ( geen idee waarom zo laat vergeleken met jullie maar dat schijnt hier normaal te zijn 🤷🏼‍♀️). Nu bij de verloskundige en als alles goed is ga ik daarna verder bij de gynaecoloog. (Ivm ziekte) Ons eerste kindje, heel spannend allemaal 😊

4 jaar geleden

Ik heb 7 jan mijn intake en gelijk de echo. Ik zal dan rond de 8 weken zijn. Ik ga eerste bij de verloskundige. Maar zal wel moeten bevallen in het ziekenhuis ivm complicaties bij mijn vorige bevalling. Ben echt benieuwd of alles goed zit. Is altijd zo'n onzekere tijd als je nog niks gezien hebt. Ik ben nu 6 weken en 2 dagen. In de avond heb ik wel een buikje haha