44 Reacties

3 jaar geleden

Sterkte! Me schoonzus had ook een spoedkeizersnee maar met 36 weken

3 jaar geleden

Oeh, spannend zeg! Bij mij lag een klein stukje van de baarmoedermond vandaan, ik dacht 1 cm. Met 35 weken flinke bloedingen gehad en 4 dagen opgenomen geweest. Kindje was toen ingedaald. Daarna zijn bij mij de bloedingen weggebleven en mocht ik een natuurlijke bevalling proberen. Wel de instructie om bij de minste weeënactiviteit meteen te bellen en naar het ziekenhuis te koken, extra bloed aanwezig, meteen infuus in de arm en team aanwezig voor het geval het een spoedkeizersnede zou worden.. uiteindelijk bleef het bloedverlies beperkt en is onze dochter op de natuurlijke manier geboren. Bij jou loopt het misschien/waarschijnlijk anders, maar ik snap heel goed hoe spannend die bloedingen zijn en ook de onzekerheid wanneer er een ks moet worden uitgevoerd of dat je nog mag afwachten. Heel herkenbaar 😬 Veel sterkte 🍀

3 jaar geleden

Reactie op ABCdef-24

Oeh, spannend zeg! Bij mij lag een klein stukje van de baarmoedermond vanda ...
Hoeveel bloedingen heb je gehad? Vertrouwen na een tijdje geen bloedingen terug gekregen of bleef het spannend? Kan me niet voorstellen dat het nu uit blijft al zal dat wel het beste zijn!

3 jaar geleden

Reactie op wendy#123

Hoeveel bloedingen heb je gehad? Vertrouwen na een tijdje geen bloedingen t ...
Licht oud bloedverlies vanaf 30 weken, toen met 32 weken extra inwendige echo en toen werd ik doorverwezen naar de tweedelijn. Daar werd placenta praevia marginalis vastgesteld. Toen wekelijkse controles en zou het beleid met 36 weken worden vastgesteld: ks plannen of toch natuurlijk proberen. 6 artsen die allemaal wat anders zeiden. Het is met 35 weken bij 1 flinke, lange bloeding gebleven. Na de opname veel (bed)rust genomen om bloedingen te beperken. De spanning is bij mij wel gebleven.., maar dat weet je op voorhand niet..

3 jaar geleden

Helaas bij mijn eerste met 33 weken bloedingen gekregen. Gelijk opgenomen in het ziekenhuis. Helaas naar een week zoveel bloed verloren dat het met mij niet goed ging en eigenlijk bloed bij moest krijgen. Dus een keizersnede met 34 weken. Placenta lag voor de uitgang. Dus begrijp je spanning heel.erg goed. Ik hoop dat het zo lang mogelijk blijft zitten want elke dag is er weer 1.

3 jaar geleden

Reactie op Sass4

Helaas bij mijn eerste met 33 weken bloedingen gekregen. Gelijk opgenomen i ...
Hele herkenbare situatie dus! Hoe deed het kindje het met 34 weken?

3 jaar geleden

Reactie op wendy#123

Hele herkenbare situatie dus! Hoe deed het kindje het met 34 weken?
Hij dronk niet goed. Dus eerst 2 weken op de couveuse afdeling en daarna nog 2 weken op de kinderafdeling gelegen. Maar alles is goed gekomen en is ondertussen alweer 4 jaar

3 jaar geleden

Reactie op Sass4

Hij dronk niet goed. Dus eerst 2 weken op de couveuse afdeling en daarna no ...
Ah jammer is dat hè z’n valse start voor z’n kleintje. Gelukkig is alles goed gekomen!!

3 jaar geleden

Sterkte💐

3 jaar geleden

Heb bij de eerst geen bloedverlies gehad maar wel de placenta 2 cm van de ingang af gehad op natuurlijk manier bevallen dat kon zeiden ze .. na de bevalling hebben ze toch gezegd dat ik te veel bloed verloren was.. gelukkig allsmal goed gekomen ... nu bij de tweede ook heel lang een laag liggende placenta gehad maar is nu gelukkig met de baarmoeder omhoog gegroeid dus mag nu wel weer natuurlijk bevallen... wel hebben ze gekeken of ik geen slagaders in en rondom de geboorte kanaal had liggen dat was gelukkig ook goed

3 jaar geleden

Reactie op Nathalie7

Heb bij de eerst geen bloedverlies gehad maar wel de placenta 2 cm van de i ...
Fijn!! Succes 🥰

3 jaar geleden

Reactie op wendy#123

Ja, alleen ze kunnen niet zeggen wat ze doen bij weer een bloeding. En dat ...
Hoe gaat t nu?

3 jaar geleden

Reactie op Suus1977

Is dat niet heel.vroeg? 35 weken? Hoe bedoel je gevaarlijke ligging placent ...
Ja wel vroeg.. bij mij ligt de placenta er niet voor maar een vlies tussen de twee lobben van de placenta.. dat maakt de voorliggende vaten nog kwetsbaarder.. als t scheurt is het gedaan.. met 37 weken zou t al natuurlijk op gang kunnen komen dus dat durven ze niet af te wachten

3 jaar geleden

Reactie op Brenda41

Hoe gaat t nu?
Lief dat je dat vraagt. Het ‘ sijpelt ‘ wat door. Naar mij idee wachten op volgende bloeding en kijken of ze dan ingrijpen of het nog één keer afwachten. Spannend dus!

3 jaar geleden

Reactie op wendy#123

Lief dat je dat vraagt. Het ‘ sijpelt ‘ wat door. Naar mij idee wachten op ...
Spannend zeg... hopelijk verveel je je niet zo.

3 jaar geleden

Reactie op wendy#123

Lief dat je dat vraagt. Het ‘ sijpelt ‘ wat door. Naar mij idee wachten op ...
Heel spannend! Zeker als je daar maar ligt te wachten.. nogmaals succes!

3 jaar geleden

Hier ook al 2 keer opgenomen owv bloedverlies bij een placenta precvia. Ik krijg een geplande keizersnede de 23e juli. Het bloeden stopte bij mij vrijwel telkens direct waardoor ik na een paar dagen weer naar huis mocht maar wel met strikte rust. Als ik nu opnieuw ga bloeden moet ik ook opgenomen worden tot de keizersnede. Ben nu 34+3

3 jaar geleden

Reactie op SanneSteven

Hier ook al 2 keer opgenomen owv bloedverlies bij een placenta precvia. Ik ...
Precies even ver, en zelfde situatie. Hopelijk blijft je bloed verlies uit!

3 jaar geleden

Reactie op wendy#123

Precies even ver, en zelfde situatie. Hopelijk blijft je bloed verlies uit! ...
Ja inderdaad klinkt als dezelfde situatie. Hopelijk blijft het inderdaad weg! En hopelijk blijft we baby bij jou ook nog even veilig zitten!

3 jaar geleden

Toch bij veel as moeders een verkeerde ligging van de placenta. Ik heb vasa previa (de navelstreng ligt recht voor het geboortekanaal). Mijn vliezen mogen absoluut niet breken. Keizersnede staat nu gepland met 35.6 wkn. Vanaf 2 dagen van te voren moet ik 2 spuiten gaan halen voor long rijpers.