2 Reacties

3 jaar geleden

Iedereen mag hier natuurlijk zijn eigen keuze in maken. Maar voor mij zijn de voordelen veel groter dan de nadelen. Het verkleint de kans op borstkanker, helpt je lijf (je baarmoeder) om sneller in vorm te krijgen, je hebt het altijd bij je, je lichaam stemt de samenstelling af op wat jouw kindje nodig heeft, heeft altijd de goede temperatuur en het is gratis. Natuurlijk hoor ik ook de horror verhalen. Maar ik ga het gewoon proberen. Bij voorkeur het eerste half jaar. Als het moeizaam gaat of pijn doet, schakelen we eerst een lactatie deskundige in. Mocht het voor ons dan nog niet werken, kan ik altijd nog de keuze maken om over te stappen op de fles. Succes met je keuze!

3 jaar geleden

Hoi hoi! Ik heb borstvoeding gegeven 3/4 maanden bij mijn eerste kindje. Mijn borstvoeding kwam erg laat op gang en ik had een vrij hongerig kindje.. Uiteindelijk ben ik gestopt omdat het erg terug liep en het gewoon niet ging. Ik kolfde er naast veel zodat ik in de nacht niet de enige was die steeds op moest staan. Ik had zwangerschapsvergifteging gehad toen dus was kapot en ben lang ziek geweest... denk ook de reden dat de borstvoeding moeilijk ging. Toch vond ik het vreselijk om te “moeten” stoppen. Ik vond de momentjes samen erg fijn. Kindje geeft duidelijk aan wanneer het weer wil drinken. Je kan het geven onbeperkt ( als het dus lekker loopt). Ik merkte dat ik heel hecht werd hierdoor met mijn kindje. Heerlijk die knuffel momentjes. om af en toe iemand ook een flesje te laten geven kolfde ik wat. Voordeel hiervan was dat toen ik ermee stopte ze de fles gemakkelijk accepteerde. Nu ben ik zwanger van de tweede en ik ga weer proberen borstvoeding te geven. Ik heb er nu meer vertrouwen in en wil het toch graag weer opnieuw proberen. De eerste melk is het belangrijkste dus alles wat hij dan mee krijgt is mooi mee genomen. En mocht het toch weer niet lukken dan stap ik zo weer over op flesvoeding.