9 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op cnijs
Als je je zoontje aanlegt, doe je dat dan vaker rechts dan links of wissel ...
Ja ik wissel elke keer af. Idealiter begin ik aan de ene kant, laat die geheel leegdrinken en doe dan nog eventjes een toetje aan de andere kant. En dan begin ik daarna weer aan de kant van het toetje zeg maar.
Maar soms valt hij al na tiet 1 in slaap en dan begin ik uiteraard niet weer bij dezelfde tiet, maar bij de volle de volgende keer.
Ik geef rechts dus niet vaker dan links, maar die produceert gewoon beter lijkt het.
5 jaar geleden
Ik heb net ergens gelezen dat bij 75% van de vrouwen de rechterborst meer melk produceert
5 jaar geleden
Reactie op Bitterbal
Oh echt? Waar heb je dat gelezen? Het is niet iets raars dus.
Oh dat weet ik niet meer, sorry!
5 jaar geleden
Reactie op Mariek83
Ik heb dit ook. Ik kolf bijna alles (borstvoeden lukt niet goed genoeg) en ...
Aah fijn! Altijd goed om te lezen dat het niet abnormaal is 馃槉
Hoe doe jij dat met kolven? Kolf je dan gewoon beide borsten even lang? Ik doe nu 's ochtends na de voeding elektrisch kolven. Beide borsten tegelijk en heb meestal in 6 tot 10 minuten 125cc in totaal. En dan geeft rechts zo'n 80cc en links ongeveer de helft, zo'n 45cc. Heel soms doe ik links nog een paar minuutjes langer dan rechts, maar die haalt nooit dezelfde productie.
5 jaar geleden
Ja vind ik ook fijn om te lezen haha!
Ik kolf ongeveer hetzelfde. Meestal zo'n 75 rechts en 45 links maar de opbrengst wisselt.
Ik kolf ook 10 minuten maar meestal na zo'n 7 minuten komt er uit beide borsten niets meer. Heeft bij mij geen zin om de linkerborst dan door te kolven, er komt dan niets extra's meer uit. Ik ga het morgen nog even navragen aan de lactatiedeskundige of dit erg is of dat ik anders moet gaan kolven. Als ik een antwoord heb laat ik het weten!