101 Reacties

4 jaar geleden

Bruin is oud. Mogelijk innestelingsbloed. Zou me niet te veel zorgen maken. GEFELICITEERD!

4 jaar geleden

Ja had ik gisteren ook... waarschijnlijk nog oud innestelingsbloed.

4 jaar geleden

Ik heb hetzelfde niets ernstigs kan van innesteling zijn! Bruin bloed is oud bloed. En als je het niet vertrouwd verloskundige bellen.

4 jaar geleden

Bij mij vorige zwangerschappen had ik het allebei. Bruin betekend "oud bloed" dus zou me nog niet meteen zorgen maken. (makelijker gezegd dan gedaan, weet ik). Groetjes Suzan

4 jaar geleden

Ik ben nu 6 weken en 5 dagen zwanger. Ook ik heb wat bruine afscheiding bij het vegen. Verloskundigen gebeld geven aan dat het niets hoeft te betekenen. Op het moment dat het veel is zoals een menstruatie zou ik mij zorgen moeten gaan maken. Oudjaarsdag de eerste echo ik ben dan 8 weken en 5 dagen zwanger.

4 jaar geleden

Allereerst gefeliciteerd! Wij hebben afgelopen zondag getest en ook positief🥰 Toch gister en vandaag licht bruine afscheiding, maar zoals hier al beschreven is dat oud bloed. Ik snap je reactie, ik had dat namelijk ook.

4 jaar geleden

Ik heb hier precies hetzelfde! Ik schrok wel een beetje.. dit is mijn derde zwangerschap en bij de eerste 2 nooit gehad.. idd proberen niet te veel zorgen te maken😅..

4 jaar geleden

Ik heb ook met 5 weken bruine / roze afscheiding gehad (daarna positieve echo) en week later weer heel licht roze en bruin (duurde twee dagen). Verloskundige zegt dat dit veelvoorkomend en niet zorgelijk is. Dat is pas met buikkrampen en helderrood bloedverlies wat toeneemt.. Morgen de 7 weken echo! Heel spannend!

4 jaar geleden

Toen ik 6 weken zwanger was had ik ook bruin afscheiding. Die dag ervoor heb ik flink gesport en sex gehad met mijn vriend. De verloskundige stelde me gerust. Zodra je geen krampen hebt en het niet doorzet, is het onschuldig. Tijdens de zwangerschap is je baarmoeder goed doorbloed waardoor er gemakkelijker een vaatje kan springen tijdens niezen, zwaar tillen, sex, etc. Kan geen kwaad zei de verloskundige. Afgelopen week had ik het ook weer. Heel klein beetje gelukkig en eenmalig. 23 december (ben ik 8 weken) eindelijk 1e echo. Ik vind het ontzettend spannend. Hopelijk is alles oké! Succes en probeer je niet druk te maken.

4 jaar geleden

Ik bloed sinds gister ook. Eerst roze toen wat vlokjes en vandaag bruin. Vannacht wat kramp maar nu niks en alleen verstopte darmen. Maak me ook zorgen maar zie wel hoe het loopt... vervelend gevoel..
Ik heb der nu ook last van maar word wel wat blijer van deze reacties! Het maakt je zo onzeker..

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op kleinespruitopkomst❤️

Ik heb der nu ook last van maar word wel wat blijer van deze reacties! Het ...
Ik ook! Hele geruststelling!

4 jaar geleden

Nu had ik het net weer....zelfde als vanochtend, het zit echt door de afscheiding heen....hoelang zou dit aanhouden?

4 jaar geleden

Reactie op Ikke85

Nu had ik het net weer....zelfde als vanochtend, het zit echt door de afsch ...
Met mijn eerste zwangerschap tm 8 wkn geduurd! Eerste 12 wkn bleef ik ook onzeker maar is allemaal goed gekomen! Bij iedereen is doorbloeding ook anders. Ik had bij mijn eerste zwangerschap veel kwalen en nu niets enige is dat ik wel ongesteld was geworden 2 dgn voor NOD en dat hield gisteren op. Toen dacht ik Hmm toch maar testen en ja hoor.

VRIEND

4 jaar geleden

Ik had het ook, met 5,5e week. Bruin betekent oud bloed, dus grote kans dat het zo kort na de innesteling nog restjes zijn uit je baarmoeder. Wanneer het helder rood is of roze dan is het vers bloed en dat hoeft ook niet altijd een reden tot paniek te zijn want dat kan al van een kapot bliedvaatje zijn na het poepen (persen). Probeer er gerust op te zijn, zolang er geen stolsels of buikpijn bij zitten kan het geen kwaad. Aan de andere kant, mocht het mis gaan (wat ik niet hoop!) dan kun je het ook niet tegen houden en dan heeft het zo niet mogen zijn.

4 jaar geleden

Dank voor de reacties!

4 jaar geleden

Reactie op Ikke85

Nu had ik het net weer....zelfde als vanochtend, het zit echt door de afsch ...
Hoi! Ik snap heel goed dat je hier onzeker van wordt, ik was dat nl ook. Bij mij heeft de bruine afscheiding wel 5 dagen geduurd en elke keer weer als ik naar de wc ging zat jet of aan het papiertje of in mijn ondergoed het begon bij 6 weken nu 6+6 en sinds vandaag is het weg, omdat ik zo onzeker was wilde ik gisteren graag een echo en daarop was een goed gegroeit vruchtje te zien met een kloppend hartje! Het is mogelijk oud innestelingsbloed geweest. het is dus waarschijnlijk bij jou ook niks maar ik weet uit eigen ervaring dat als iemand anders dit zegt het je zorgen nog niet weg neemt maar zolang er geen krampen zijn met heftig rood bloed verlies is er vaak niets aan de hand

4 jaar geleden

Ik heb het gister ook gehad, schrok er ook heel erg van. Maar bruin is oud bloed kan van alles zijn... maar helder rood is wel alarmbellen!

4 jaar geleden

Net voorgehad Bedacht me dat hier een topic over stond en snel komen kijken.. Ben al iets geruster maar toch..

4 jaar geleden

Kunnen het ook bruine en beetje donker rode fliebertjes zijn... had vanochtend licht roze afscheiding en nu donker bruin met fliebertjes ...maak me zo druk