101 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op rooske17

Kunnen het ook bruine en beetje donker rode fliebertjes zijn... had vanocht ...
Zo lang het niet helder rood is zou ik me geen zorgen maken. Ik doe mee aan moeders voor moeders en heb al een toe een bruinig sliertje in het bakje zitten. Dit is volgens mij gewoon een klein beetje (oud) bloed dat gemengd is met afscheiding aangezien je dit veel meer aanmaakt tijdens de zwangerschap. Gisteren een echo gehad met 7 weken en hartje klopte ook dus gaar tot nu toe allemaal nog goed. Je kan altijd je vk bellen bij twijfel. Die snappen dat echt wel 😊

4 jaar geleden

Reactie op rooske17

Kunnen het ook bruine en beetje donker rode fliebertjes zijn... had vanocht ...
Hoe gaat het bij jou?

4 jaar geleden

Ik heb het ook gehad... schrok me dood, ik was toen 6 weken en het duurde een paar dagen. Inmiddels bijna 8 weken en gisteren een kloppend hartje gezien! Nu natuurlijk nog afwachten tot de 12-weken termijnecho, maar we zijn al zeker wat gerustgesteld

4 jaar geleden

Reactie op Ikke85

Hoe gaat het bij jou?
Morgen mag ik naar de verloskundige die belde me net op om te vragen hoe het was. Na het verlies van vanochtend niets meer tot net. Net waren het alleen weer veel ( klinkt vies I know) bruine dragen en slijm. Maar geen rood bloed gehad nog. Nu een heel heel klein beetje buikpijn.... ik wordt er zo gek van.... wat een onzekerheid ....

4 jaar geleden

Reactie op rooske17

Morgen mag ik naar de verloskundige die belde me net op om te vragen hoe he ...
Poeh ja idd zeg dat....wij hebben 14 januari eerste echo....de vlk zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken zolang het niet helderrood was.... Spannend morgen!!

4 jaar geleden

Ik ben vndg 6+5 en had gisteren een paar druppels licht roze bij het afvegen en vandaag ook. Ik maak me wel zorgen omdat ik eerder een miskraam heb gehad..

4 jaar geleden

Reactie op Betty01

Ik ben vndg 6+5 en had gisteren een paar druppels licht roze bij het afvege ...
Ik ook! Maar bruine afscheiding maak me ook zorgen :(

4 jaar geleden

Ik zit op 7 weken en eergisternacht bloedverlies gehad met hevige krampen. Spoedhulp (in het buitenland). Overnachting in een rot ziekenhuis. Volgende ochtend echo; hartje klopt nog! Beredenering: “ bloedverlies kan van een eventuele innesteling zijn” beweerde de gynaecoloog. “En de krampen komen door mijn obstipatie “ Nou sindsdien heb ik nog steeds bruinverlies bij het vegen en soms ook druppels in me ondergoed. Ik ben zo onzeker.

4 jaar geleden

Verlies net ineens ook een paar druppels bloed, loopt er verder nu niet uit maar ben zo bang, vorige week dinsdag een echo gehad met kloppend hartje 😞 wil het niet verliezen 😞

4 jaar geleden

Een vriendin van mij, met 5 kindjes, dus al veeeeeeel zwangerschapservaring, zei me dat het geen kwaad kon. Als het meer dan een half eierdopje is, even bellen voor de zekerheid 🙌🏽

4 jaar geleden

Reactie op Ouijdane

Ik zit op 7 weken en eergisternacht bloedverlies gehad met hevige krampen. ...
Had je ook kleine stolsels? Ik heb vorige week 4 dagen lichtroze afscheiding gehad, zondag licht bloedverlies. Maandag echo toen klopte het hartje en was er niks Paar dagen ging het goed en nu sinds gisterochtend veel meer vloeien, af en toe kleine stolsels. Stomme is dat je hoop blijft houden, ook door zo 'n verhaal als van jou. Vandaar mijn vraag ;) ik heb zelf in mei ook een miskraam gehad maar had toen ook enorme krampen, weeën etc, even ver qua lengte zwangerschap. Dat heb ik nu dus niet.

4 jaar geleden

Reactie op kikjaa

Verlies net ineens ook een paar druppels bloed, loopt er verder nu niet uit ...
Herken je angst zo goed. Hopelijk blijft het goedgaan! Veel sterkte joh

4 jaar geleden

Angst blijft totdat je het ziet en het hartje hoort kloppen! En twijfel kan je altijd verloskundige bellen. Ik heb het 1,5 maand meegemaakt dat het niet goed is gegaan(was toen pas 5 wkn en veel klachten misselijkheid,moe enz) en nu weer zwanger ook 5 wkn en nergens last van. Elke zwangerschap is anders, terwijl ik bij mijn 1e zwangerschap ook extreme klachten had. Met bruin bloed geen zorgen en soms rood doorheen ook niet als het maar niet gaat vloeien en stolsels meekomen dan zou ik direct verloskundige bellen. Succes allemaal is even een onzekere tijd waar we met zijn allemaal doorheen moeten. Dus als je vragen hebt zou ik ze gewoon hier plaatsen!

4 jaar geleden

Reactie op Karen_3

Had je ook kleine stolsels? Ik heb vorige week 4 dagen lichtroze afscheidin ...
Ja schat ik had ook kleine stolsels, en dat maakt je het meest bang die stolsels of slijmpropjes noem ik het. Ik zelf begrijp het ook niet maar ik lees dat veel vrouwen hier last van hebben gehad en inmiddels zijn bevallen.

4 jaar geleden

Ik heb sowieso nu als mijn ontlasting wat harder is een paar druppels bloed verlies, dat veranderd dan gelukkig al snel weer in oud bloed maar blijf het nu wel spannend vinden 🙈 hoort dit nu bij mijn zwangerschap of gaat het fout, maandag 2e echo hopelijk nog kloppend hartje en goed gegroeid, ja dan kan het nog fout gaan maar dan weet ik iig dat dit lichte bloedverlies nu eenmaal bij mijn zwangerschap hoort ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Ikke85

Poeh ja idd zeg dat....wij hebben 14 januari eerste echo....de vlk zei dat ...
Helaas niks wijzer, 50% kans dat het mis gaat of blijft. Er was geen hartje en het was heel klein. Volgende week terug .. als het niet deze vanzelf nog los komt... met een kleine kans dat het gegroeid is volgende week.... ondertussen nog steeds verlies van fliebers

4 jaar geleden

Hebben jullie hier regelmatig last van? Ik heb sinds een tweetal weken (nog voor de positieve test) toch al verschillende keren wat bruinverlies gehad. Het is niet veel een duurt meestal niet lang, maar het keert wel terug. Ik probeer mij niet teveel zorgen te maken, maar zou makkelijker zijn als ik weet dat ik niet alleen ben :)

4 jaar geleden

Reactie op Mamalie1

Hebben jullie hier regelmatig last van? Ik heb sinds een tweetal weken (nog ...
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap tot 12 weken regelmatig bruinbloed verloren. Bij mijn tweede tot 16 weken ook en bij 6 weken krampen gehad en licht rood/helder bloedverlies. Was niets aan de hand. Nu met de derde weer bloedverlies (alle kleuren van de regenboog bruin, roze, helder rood) rond 6 weken, hield ongeveer 1,5 week aan. Maar twee echo's gehad en was beide keren een goed kloppend hartje te zien. De vlk zei, sommige vrouwen hebben dat sommige vrouwen dat gewoon hebben. Er is vaak geen reden voor te vinden. Zolang je geen zware krampen hebt en bloedverlies wat qua hoeveelheid op ongesteldheid lijkt, dan zou ik me geen zorgen maken. Maar je kan altijd de vlk bellen als je je zorgen blijft maken, vaak mag je even tussendoor voor een echo. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op JoBak

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap tot 12 weken regelmatig bruinbloed verl ...
Bedankt voor je reactie, stelt mij toch weer gerust 😊

4 jaar geleden

Reactie op JoBak

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap tot 12 weken regelmatig bruinbloed verl ...
Dank, je bericht stelt mij ook gerust! Heb al sinds de positieve zwangerschapstest bloedverlies. Begon eerst licht roze maar wordt nu met de dag meer rood... gelukkig lang niet voldoende voor ongesteldheid maar toch denk ik elke keer verdorie