27 Reacties
4 jaar geleden
ORS (ook geschikt voor zuigelingen) geven daar knapt je kleintje van op.
4 jaar geleden
Ik denk dat je het qua verschonen goed doet hoor, lekker alles snel weer fris maken, dat vindt hij vast fijn. En dat hij dan helemaal onder zit, tja, dat hoort wel bij een buikgriep.
Ors is een uitkomst en daar knappen ze vaak wel snel van op.
4 jaar geleden
Reactie op Jaimy Weterings
Ik denk dat je het qua verschonen goed doet hoor, lekker alles snel weer fr ...
Jaa dat klopt hoort erbij 'n dat vind ik erg voor hem hoop ook dat hij er snel vanaf is , maar ors krijgt hij al, alleen dacht ik meer aan een soort van oplossing dat niet steeds al z'n kleren vol zitten want je krijgt die zure lucht er bijna niet uit 😂😂
4 jaar geleden
Reactie op Sylvanaaww
Jaa dat klopt hoort erbij 'n dat vind ik erg voor hem hoop ook dat hij er s ...
Oh jeetje, ja dat is ook vreselijk.. Nee geen tips om dat anders te doen.. vieze kleding gelijk in een bak heet water gooien met een scheut shout of vanish erbij. Dat scheelt al de helft. Vooral niet laten opdrogen
4 jaar geleden
Ons zoontje heeft hetzelfde gehad het duurde 2weken. Zo zielig! Zo te lezen doe je het super goed.
Hier draaide de wasmachine ook overuren. De kinderarts gaf ons de tip om ORS te geven om uitdroging te voorkomen is suiker en zout belangrijk. Je kan dus ook warm water met een beetje honing geven. Ons zoontje spuugde ook zijn water uit, daarom de tip gekregen om hele kleine slokjes te geven en om melk aan te bieden omdat water bij een maag dat overstuur is meer prikkelend is dan melk. Veel beterschap!
4 jaar geleden
Hier hetzelfde. Donderdag mega erg overgeven ineens, achter elkaar door. Vrijdagochtend voor het laatst overgegeven en toen over gegaan op de waterdunne diarree. Zo zielig, mijn hart breekt ook als ik hem zo zie en had vooral met dat overgeven een washok vol aan vuile was. 🥴 Vind ik ook niet erg hoor maar nu omdat ik toch continu met hem ben, zodra ik alleen al hoor of zie dat hij poept verschoon ik hem gelijk daarna zodat het een beetje beperkt blijft maar hier ook af en toe zijn romper en broek vies. Ik maak alles meteen schoon en als het heel heftig is hoe hij onder zit zet ik hem even onder de douche om af te spoelen. Misschien is het juist beter als het wel een beetje strak zit (niet echt strak natuurlijk maar gewoon) zodat het niet meteen aan de zijkanten eruit loopt? Dat het wat meer aansluit zijn luier of romper? Hier bieden we hem gewoon normaal eten aan dus brood, fruit, avondeten.. brood eet hij goed en vanavond zijn avondeten ook. Ik denk dat het daardoor ook minder heftig wordt en hij niet bijna alleen maar drinkt. Want dat deed hij dus vrijdag en toen was het ook echt letterlijk water.. Ik hoop dat het bij jou ook snel beter gaat, en hier ook! Zo zielig voor die kleintjes he 🥺 ook doen we veel om hem af te leiden, even goed aankleden en naar buiten stoepkrijten of even een rondje met zijn auto doet ook echt wonderen hoe hij zich voelt. Sterkte!
4 jaar geleden
Reactie op SGCGS
Hier hetzelfde. Donderdag mega erg overgeven ineens, achter elkaar door. Vr ...
Jaa ik vind het egt een ramp het breekt idd je hart egt pff.. Jaa het gaat me ook niet om de was want idd het is meteen het machine in maar sommige dingen zijn zo hardnekkig dat je het er niet meer uit krijgt 😂 verschonen doe ik ook gelijk, gelukkig geen rode billetjes want ben meteen begonnen met sudocreme. ja het lijkt zeg maar dat de pamper te klein is voor de hoeveelheid zo erg is (pamper is niet te klein) het dat het gewoon doorlekt maar een maat groter gaat egt niet want dan loopt het er zeker langs uit, manjolito wilde eerst helemaal niks eten of drinken ik was egt even bang dat dit na zieke huis opname ging maar gelukkig begon hij met kleine beetjes opeens wat te drinken en de huisarts zei hij moet minimaal 1 plas luier hebben gehad binnen 24 uur alleen is dit dus over gevaab in diaree nou drinkt hij wel weer beter en eet ook kleine beetjes. Ik hoop dat hij er snel vanaf is want hij heeft het al vanaf donderdag ja wij gaaan ook na buiten het is overdag z'n lekker weer is goed voor de weerstand en de bacteriën 😅 hoop voor jullie dat het daar ook snel voorbij is n onze baby's gewoon snel weeer de oude zijn sterkte 😘
4 jaar geleden
Reactie op Mangoo
Ons zoontje heeft hetzelfde gehad het duurde 2weken. Zo zielig! Zo te lezen ...
Pff 2 weken wat zielig ik hoop niet voor hem dat hij er nog zolang last van heeft want hij word 14 maart eigenlijk geopereerd aan buisjes omdat hij zovaak oorontstekingen heeft 😢 ors heb ik ook gegeven maar hij vind het zo smerig en trekt z'n zuur gezicht dat hij er egt niet meer intrapt, hij gooit z'n fles letterlijk weg 😅 hij drinkt wel z'n pyama papje nog smorgens en savknds maar het is elke keer de vraag of hij het goed binnen houd. Maar dat water meer prikkelend is dat wist ik niet ga ik zeker rekening mee houden. Bedankt xx
4 jaar geleden
Reactie op Jomi
Ach wat sneu. En vermoeiend voor de mama! Hier een paar weken geleden ook g ...
Jaa zo zielig voor die kleintjes je bent gewoon machteloos erin. Ach ik kom er wel, zolang ik maar alles kan doen voor me jonge. Ik hoop het ook bedankt xx
4 jaar geleden
Reactie op Snoepertje20
Aquarius laten drinken! Ik gaf ook Enterol.
Vooral proberen laten te eten en dan Aquarius geven als extra! Zoontje heeft dit gehad met 15 maanden en uiteindelijk ziekenhuis opname gehad, zijn darmpjes waren zó kapot door de bacteriën dat hij effe een “oplapbeurt” moest krijgen. Goed dat je alles meteen verschoont, zo voorkom je ook de rode billetjes enzo. Hopelijk voelt hij zich snel beter, het is echt heel vermoeiend en het breekt echt je hart!
Enterol is om de goede bacteriën terug te krijgen in de darmen.
Je doet het alleszins al supergoed! 😊
4 jaar geleden
Reactie op Snoepertje20
Vooral proberen laten te eten en dan Aquarius geven als extra! Zoontje heef ...
Ohjee wat heftig zeg. En hoe is het nu met hem? Enterol nog nooit van gehoord, krijg je dat gewoon bij de apotheek? Want dan gaan we dat geven natuurlijk. Ja Ik probeer het beste voor hem xx
4 jaar geleden
Heftig hoor, wij hebben dit een tijd geleden ook gehad. Op vakantie en toen moesten we nog een paar uur in de auto naar huis :( wij hebben op advies van vrienden gekozen voor 2 luiers en de eerste wat gaten in gemaakt zodat het overtollige door kon lopen in de 2de.
Daarnaast heb je al veel goed adviezen gekregen.
In het begin is het een bacterie en daarna is het geprikkeldheid van alles van binnen. Heb je al wit brood, witte bolketjes of wit beschuit geprobeerd? Korstjes zijn niet belangrijk. Wit vraagt het minste van de darmen en blijft dus als eerste binnen. Helpt in die zin, als het binnen blijft ook met de diaree. En idd 1 of 2 hapjes of slokjes en dan 15 min even niks. Deze dingen hielpen bij ons!
Veel succes!
4 jaar geleden
Reactie op Mama1998boy
Hoe is het nu met je zoontje?
Gelukkig is hij 'n heel stuk opgeknapt en overgeven is gelukkig gestopt 'n eet en drinkt hij ook weer beter gister wel nog diaree gehad hopelijk is hij er vandaag van af 'n houd hij alles weer binnen. 🙏🏼
4 jaar geleden
Reactie op KimmyV
Heftig hoor, wij hebben dit een tijd geleden ook gehad. Op vakantie en toen ...
Jaa ik heb al zoveel geprobeerd maar hij is er eentje nee is ook egt nee dan denk ma niet dat je het met en mogelijkheid erin krijgt op tne duur gaf ik het op en heb ik hem van alles aangeboden waarvan die op tne duur toch iet van aannam ik was allabg blij dat hij weer iets wilde eten, maar het gaat de goeie kanten op bedankt dames voor de adviezen.
4 jaar geleden
Reactie op Sylvanaaww
Ohjee wat heftig zeg. En hoe is het nu met hem? Enterol nog nooit van gehoo ...
Hij is nu 19 maanden dus wel aan de beterhand ondertussen. Is wel pittig maar komt wel goed! Hij moest een tijdje lactosevrij eten en heeft hem wel deugd gedaan! Enterol is normaal wel vrij verkrijgbaar. Hoe gaat het nu met je kindje? 🍀