65 Reacties

4 jaar geleden

Herkenbaar dames. Ik ben ongeveer 7 weken zwanger, de eerste echo pas 9-1. Heb vooral in de ochtend tot halverwege de middag last van krampen en een opgezette buik. Maandag weer gaan werken, weet nog niet hoe ik dit stil ga houden. Denk dat ik al een zwangerschapsbroek ga aantrekken. Thuis zit ik met de knoop open...

4 jaar geleden

Ik heb van week 4 tot en met 5 flinke krampen gehad eigenlijk de hele dag door, daarna werd het langzaam aan minder, alleen savonds of als ik druk was geweest of als ik naar bed ging. Knoop open vooral in de avond. Nu 6-2 weekjes en eigenlijk nauwelijks krampen meer alleen wat savonds. Nu vooral moe en heeel klein beetje misselijk. Oh en mn boobies..wat doen die zeer😅🙄 Best gek dat geen krampen hebben me nu alleen maar zenuwachtig maakt😂 zit t er nog wel.. Gaat t wel goed.. Maar positief blijven 💪

4 jaar geleden

Reactie op MamavanNW

Ik heb van week 4 tot en met 5 flinke krampen gehad eigenlijk de hele dag d ...
Dat heb ik ook, precies hetzelfde als wat jij omschrijft. Ik ben 5 - 5 weken..voel sinds 2 dagen geen krampen meer wat ik de dagen ervoor wel extreem voelde. Dan denk je is het er nog?! Gewoon maar geduld hebben..hoop dat ik snel weer wat voel!

4 jaar geleden

Reactie op Bo-tje

Dat heb ik ook, precies hetzelfde als wat jij omschrijft. Ik ben 5 - 5 weke ...
Die periode had ik continu strakke buik. Daarna 2 a 3 weken niks en toen weer. Zal wel in fases komen denk ik 😅

4 jaar geleden

Reactie op Bo-tje

Dat heb ik ook, precies hetzelfde als wat jij omschrijft. Ik ben 5 - 5 weke ...
Ik ben 5 weken en 3 dagen en sinds gisteren is die rugpijn bij mij ook ineens helemaal weg terwijl daarvoor heel heftig vooral snachts. Herkenbaar dat je je gelijk zorgen maakt of het er nog zit heb ik ook

4 jaar geleden

Ik ben sinds vrijdagavond hondsberoerd. Alles wat ik drink/eet ligt er binnen 2 uur weer uit. Ben nu natuurlijk bang dat dit invloed heeft..

4 jaar geleden

Ik ben zo bang dat door de buikkrampen het niet goed zit:( vandaag toch een test gedaan weer en deze knalde echt! Laat maar heel gauw 21 januari zijn😖😊

4 jaar geleden

Reactie op Ilse0209

Ik ben zo bang dat door de buikkrampen het niet goed zit:( vandaag toch een ...
Krampen komen en gaan. Vandaag bij de vk geweest en die bevestigen weer dat het er toch echt bij hoort. De baarmoeder groeit enorm nu en daar horen krampen bij. En dan want het weer ff en heb je er even minder last van en dan komt het weer. Geld ook voor de borsten.

4 jaar geleden

Zijn er ook mensen die (sorry alvast) last krijgen van spontane diarree? Heb niks aparts gegeten, maar net ineens mega kramp in mn buik en moest echt rennen naar de wc. Weer sorry, het liep er zo uit..

4 jaar geleden

Reactie op Jbx92

Zijn er ook mensen die (sorry alvast) last krijgen van spontane diarree? He ...
Diarree niet maar ik heb normaal een moeilijke stoelgang... nu is het wel krampen inderdaad en het gaat hier nu zo makkelijk. Denk dat als het normaal “normaal” was geweest ik wel hetzelfde zou hebben als jij. Je lichaam is alles aan het herschikken en hoort er denk ik echt bij. Of anders heb je de pech een virus te hebben ( heerst momenteel ook )

4 jaar geleden

Reactie op Jbx92

Zijn er ook mensen die (sorry alvast) last krijgen van spontane diarree? He ...
Toevallig, Kreeg ik precies hetzelfde als jou gister nacht en is door gegaan tot vandaag in de middag. Gelukkig is het gestopt😁 Dit kan komen door rommelige darmen omdat je baarmoeder groeit Of je hebt iets verkeerds gegeten Of zoals vaak heb je een virus opgelopen.. Blijf vooral veel drinken en gezond eten niet zoals normaal dus beschuit om diarree te remmen want je bent zwanger en je hebt gezonde voeding nodig. Wel kun je beter fruitsappen, suikers enz weg laten!! Heel veel beterschap en het komt vanzelf goed 😊

4 jaar geleden

Reactie op Maeve266

Krampen komen en gaan. Vandaag bij de vk geweest en die bevestigen weer dat ...
Oke:) gaan we daar maar even vanuit:) ik geef iig 21 januari bij vk wel even aan dan weten ze iig hoe en wat

4 jaar geleden

Reactie op Ilse0209

Oke:) gaan we daar maar even vanuit:) ik geef iig 21 januari bij vk wel eve ...
Ik snap je twijfels en je kan echt eerder contact opnemen. Daar zijn ze voor. Maar ik heb normaal heel erg pijn bij mijn menstruatie en mijn krampen kwamen daar erg in de buurt van. Heb het over me heen laten komen en blijf positief denken dat het er bij hoort. Maar toch fijn dat ik vandaag bevestiging heb gekregen dat 50% van de vrouwen veel krampen hebben en de andere weer niet. Net zoals met menstruatie klachten. De een heeft alles en de ander niks. Daarbij is je lichaam aan het herschikken waardoor het ook je darmen kunnen zijn. Athans dat had ik...

4 jaar geleden

Reactie op Maeve266

Ik snap je twijfels en je kan echt eerder contact opnemen. Daar zijn ze voo ...
Heb even contact gehad met VS en zij gaf aan dat het wss de banden van me baarmoeder zijn die aan het groeien zijn. Ik mag bij pijn een paracetamol innemen.

4 jaar geleden

Reactie op Ilse0209

Heb even contact gehad met VS en zij gaf aan dat het wss de banden van me b ...
Dan ga je die nog wel vaker voelen. Warme kruik geeft ook verlichting. Bij mij in ieder geval.

4 jaar geleden

Ik ben (volgens mijn berekening) 5+6 en heb ook last van de menstruatie achtige krampen zoals ik ze noem. Zit diep in mijn onderbuik en heb het bijna de hele dag. Daarnaast ook wel een last van mijn liezen. Verder lig ik nu op bed want voel me behoorlijk misselijk. 🙈

4 jaar geleden

Hey meiden, hebben jullie misschien tips tegen mega buik krampen? Ik slaap amper en op werk is ook echt een kriem!

4 jaar geleden

Ben blij dit allemaal te lezen want ik heb sinds vanmorgen heel vroeg het zelfde. Heel vreemd nummer 3 bij ons op komst maar nu zo onzeker kan me niet meer herinneren dat ik dat bij de eerste 2 ook zo had.

4 jaar geleden

Heb ik met 6 weken ook gehad. Was na een klein weekje weer over. Had het vooral snachts. Nu morgen 9 weken en daar geen last meer van. Bij twijfel bel je verloskundige. Die stellen een aantal vragen.

4 jaar geleden

Hopelijk gaat die angst zakken als ik de eerste echo weer gehad heb en het hartje heb horen kloppen.