18 Reacties

5 jaar geleden

Ik volg even, hier precies hetzelfde verhaal 😅

5 jaar geleden

Is het niet sws slecht om je kindje te laten zitten terwijl hij of zij nog niet zelf los kan zitten?

5 jaar geleden

Nee, van wat ik weet is dit niet goed. Omdat ze dan spieren gebruiken die eigenlijk nog niet sterk genoeg zijn. Het is beter om ze te laten liggen, dan leren ze op een natuurlijke manier de spieren gebruiken. Eerst rollen en kruipen en dan zitten als ze er zelf aan toe zijn. Dus ook niet met kussens in de rug oefenen enzo.

5 jaar geleden

Bij onze oudste zette we der hem in maar niet langer dan 10 minuten tot dat die stevig genoeg was , bij ons rade ze het aan omdat die dan eens recht kon zitten aangezien die lang in gips en speciale schoenen zat door zijn klompvoetjes

5 jaar geleden

Reactie op BBS2020

Is het niet sws slecht om je kindje te laten zitten terwijl hij of zij nog ...
Ik lees dat van zodra ze hun hoofdje stabiel kunnen houden, dit stoeltje gebruikt zou mogen worden... maar geen idee dus

5 jaar geleden

Wij hebben er ook één gehad. Superleuk! Leren zitten zou ik overigens niet met een stoeltje doen... die van ons probeert te zitten door zich op te trekken. Eigen wil en eigen kracht dan. Met 12 weken en ruim 6 kilo is hij overigens nu de bumbo al ontgroeid... hij past er niet in en kan nog niet eens zitten 😅

5 jaar geleden

Had geen idee wat een bumbo stoeltje was, ik zocht het even op, maar ik zou dit zelf persoonlijk nóóit gebruiken als mijn kind nóg niet zelfstandig kan zitten. Lijkt me zeer ongezond. Ga eens van jezelf uit, mocht je nog niet zelfstandig stevig kunnen zitten. Wil je nekspieren trainen, leg hem/haar gewoon op zn buik. Anders zou ik het niet doen. Ze verzinnen steeds iets nieuws, maar dat hoeft niet beter te zijn.

5 jaar geleden

Een baby kan niet voor niks nog niet zelfstandig zitten. Daar gaan ze langzaam naartoe werken door steeds nieuwe spieren te leren gebruiken. Door de geforceerd te laten zitten (kan ook in de hoek van de bank etc) ontneem je ze de kans om zich te ontwikkelen zoals een baby zich hoort te ontwikkelen.

5 jaar geleden

Ik heb de Bumbo in mijn handen gedrukt gekregen van mijn schoonzus. Niet wetende wat ik er mee moet. Nu ik echt even gezocht heb wat het doet met je kindje word ik er persoonlijk niet heel vrolijk van. Ik ga hem dan ook terug geven. Mijn zoontje gaat vanzelf wel een keertje zitten en daar is het nu gewoon nog veel te vroeg voor. Het forceren lijkt me niet goed. Maar jij moet uiteraard doen waar jij je goed bij voelt 😉

5 jaar geleden

Wij gebruikten hem bij de oudste (toen deze al zelfstandig kon zitten) voor onder de douche🤣 de jongste is nu net 9 weekjes.. dus nog geen denken aan.

5 jaar geleden

Reactie op WHJ

Ik heb de Bumbo in mijn handen gedrukt gekregen van mijn schoonzus. Niet we ...
Hier precies hetzelfde, ding staat nu op de kast stof te happen 🤭

5 jaar geleden

Heel even kan geen voor bijvoorbeeld de hapjes strax, maar verder zouden het niet doen ivm de heupjes

5 jaar geleden

Reactie op Tientie

Wij gebruikten hem bij de oudste (toen deze al zelfstandig kon zitten) voor ...
Wij hebben er ook een gekregen en dacht gelijk..als ze straks kan zitten idd mooi mee onder de douche 😂

5 jaar geleden

Oh ik wil er ook 1 gaan halen voor mijn zoontje dacht ideaal als die zelfstandig kan zitten. Maar ik twijfel nu wel.

4 jaar geleden

Reactie op Miss Azerty

Oh ik wil er ook 1 gaan halen voor mijn zoontje dacht ideaal als die zelfst ...
Als hij zelfstandig kan zitten is het geen probleem. Gaat erom dat hij niet "zelfstandig" zit, voordat zijn spieren dit aankunnen

4 jaar geleden

ik heb op een kinderdagverblijf gewerkt waar ze zo'n zitstoeltje hadden en gebruikten voor kindjes die bijv. achterliepen in ontwikkeling om te stimuleren andere spieren te gebruiken. of als het consultatiebureau het adviseerde te gebruiken voor een speciale reden

4 jaar geleden

Hier hebben we er ook eentje. Het is vanaf 3 maandjes. Ik gebruik hem meer bij bijvoorbeeld als je ff iets moet doen en ze kan nog niet liggen (na de voeding moet ze altijd ff 15 minuutjes rechtop) Bijvoorbeeld met koken, ff douchen etc. Is nog gezellig ook 🤓 Net als een maxicosi, handig ding maar ook daar mag ze geen uren in. En aangezien ze amper in de maxicosi zit denk ik dat elke dag een paar minuutjes in de bumbo ook geen kwaad kan. Ze oefent genoeg elke dag elke dag in de box.

4 jaar geleden

Ik werk in de kinderopvang en heb regelmatig tijdens cursussen gehoord hoe slecht de bumbo stoel is! Ze worden geforceerd in een soort van zithouding gezet maar zitten dan nog niet op hun billen maar hangen er meer in, dit is ook slecht voor de rug. Ik zou hem daardoor zelf nooit gebruiken.