34 Reacties

5 jaar geleden

Heb je al een ledikant in zijn kamertje staan? Die zou je ook gewoon naast het bed kunnen zetten. Misschien kan daar ook de zijkant vanaf?

5 jaar geleden

Mijn zoontje wilde vanaf z’n geboorte al niet in de chicco cosleeper en na 3 lange weken met veel huilen en vrijwel geen slaap het te hebben geprobeerd ben ik samen gaan slapen met m’n zoontje (nu 5 mnd). Ik ben alleenstaand dus heb ook het bed voor mij alleen. Ik zou het nu ook echt niet anders willen zolang ik nog bv geef. ‘s Nachts vind ik het ook ideaal want ik slaap nu al maanden eigenlijk top. Hij wordt ‘s nachts nog wel een aantal keer wakker, maar geen idee hoevaak want hij schuift gewoon aan bij de ‘open bar’ hahaha.

5 jaar geleden

Lekker bij je in bed nemen als jij dat fijn vindt. Kan me voorstellen dat dat met nachtvoeden goed werkt.

5 jaar geleden

Reactie op Maya Jade

Mijn zoontje wilde vanaf z’n geboorte al niet in de chicco cosleeper en na ...
Ja ik heb 3 maanden borstvoeding gegeven en ook een periode gehad heel in het begin dat hij bij mij lag in een soort nestje, was makkelijk om hem dan idd gewoon naar me toe te trekken en zo toch half beetje door te slapen. Ik moet eerlijk zijn, ik zou hem ook enorm missen als hij niet meer bij mij zou slapen 🙈 Hoe ga je dat binnenkort oplossen wanneer ze meer gaan bewegen? Tot nu blijven ze mooi op dezelfde plek liggen, maar dat zal niet lang meer duren. Ik heb een boxspring, dus best hoog vaan de grond.

5 jaar geleden

Reactie op Jaimy Weterings

Lekker bij je in bed nemen als jij dat fijn vindt. Kan me voorstellen dat d ...
Ja maar als ze gaan beginnen rollen etc, ben ik bang dat hij eruit zou vallen kruipen. Nu lukt dat nog perfect want beweegt nog alleen ter plaatse 😁

5 jaar geleden

Bij ons is de cosleeper met 5.5 maand ook te klein. De eerste drie dagen in haar ledikant op eigen kamer gingen prima. Daarna niet meer.elk uur wakker en troosten alleen met een tietje anders niet stil te krijgen. Gisteren heb ik bij de kaakchirurg een kies laten trekken en dat gejengel trok ik niet meer, dus tegen beter weten in haar mee in bed genomen uiteindelijk. Zij heeft vannacht van 00.00 tot 07.00 heerlijk geslapen...m'n man ook. Ik niet. Was veel te bang op haar te rollen. Dus lang verhaal kort...ik weet de oplossing ook niet. Maar ik blijf het ledikant wel proberen aangezien het de eerste drie nachten wel goed ging. Ik kreeg van een vriendin vandaag de tip om m'n voedingskussen anders weer in bed te nemen, dan kan ik ook niet op de baby rollen. Wie weet is dat nog een oplossing. Ik weet ook dat er grotere cosleepers bestaan. De reden dat die vanons niet meer werkt is dat ze in haar slaap de zijkanten gaat aaien.dat is een soort van gaas ...en in combinatie met die scherpe nagels wordt ze er zelf wakker van.

5 jaar geleden

Reactie op Issi

Bij ons is de cosleeper met 5.5 maand ook te klein. De eerste drie dagen in ...
Oooh dat doet mijn ventje ook, hij krabt aan het gaas, maar wel enkel bij het in slaap vallen, niet in zijn slaap. Hij krabt zo aan alles, overal, hij vind dat blijkbaar een fijn gevoel en ontdekt zo allerlei zaken. Ja, een borstvoedingskussen is altijd een goed idee. Natuurlijk als je man er ook bij ligt moet je zorgen dat je zelf ook nog wat plek heeft hé.

5 jaar geleden

Reactie op Miss V

Ja maar als ze gaan beginnen rollen etc, ben ik bang dat hij eruit zou vall ...
Onze zoon heeft een hele tijd in een babynest tussenin geslapen. 1 die aan de onderkant open kon. Die randen zijn dan een soort veiligheids beugels. Toen hij groter werd, rolden we een strandlaken op en deden we die onder ons hoeslaken, dan krijg je net zo'n rand. Misschien een idee?

5 jaar geleden

Reactie op Classkey

Heb je al een ledikant in zijn kamertje staan? Die zou je ook gewoon naast ...
Ja, hij heeft zijn bedje al in de kamer, helaas kan de zijkant er niet af. Anders had dat idd ook wel handig geweest. Ik heb ook een reisbedje, maar daarin liggen ze zo laag, vind ik precies ook niet leuk. Zeker omdat mijn bed extra hoog is.

5 jaar geleden

Reactie op Issi

Bij ons is de cosleeper met 5.5 maand ook te klein. De eerste drie dagen in ...
Wij hebben krabwantjes aan snachts, dat werkt wel voor het krabbelen aan de randen.🙈

5 jaar geleden

Campingbedje naast je bed neerzetten :) dat hebben wij gedaan. Wel eentje die je half hoog hebt qua matrasje zodat je niet hoeft te bukken. Matrasje erin en aanschuiven

5 jaar geleden

Reactie op Miss V

Ja, hij heeft zijn bedje al in de kamer, helaas kan de zijkant er niet af. ...
Onze cosleeper stond een tikje scheef waardoor ons zoontje ging schuiven.. dus geen succes. Wij hebben het ledikantje op de kamer gezet. Omdat we een vrij hoog bed hebben, hoef ik hem maar een stukje over het randje te tillen. Wel even goed overeind komen om te tillen, anders kreeg ik last van mijn arm 😅 Toch heel blij met deze oplossing want zo kan hij op onze kamer slapen en slaapt hij ook goed! Inmiddels is hij zes maanden en slaapt goed door, dus wij gaan binnenkort het ledikantje naar zijn kamertje verhuizen.. spannend!!

5 jaar geleden

Reactie op Maya Jade

Mijn zoontje wilde vanaf z’n geboorte al niet in de chicco cosleeper en na ...
Heerlijk! Lekker de natuur zn gang laten gaan 🥰 Fijn om te lezen hoe relaxed je hier mee omgaat 💙

5 jaar geleden

Reactie op Miss V

Ja ik heb 3 maanden borstvoeding gegeven en ook een periode gehad heel in h ...
Ja hij maakt me nu al elke ochtend wakker door in me gezicht te slaan en in me ogen te prikken hahaha, daarna draait ie zich op z’n buik en is t echt tijd om op te staan. Ik heb op Amazon deze ‘bed rails’ gevonden die ik binnenkort ga bestellen. Ik moet me er nog iets beter in verdiepen, maar dit is supermakkelijk in elkaar te zetten. In Amerika gebruiken veel mensen dit ook als ze met hun kinderen slapen die dan ook 1/2 jaar al zijn. Het ziet er niet echt uit, maar komende tijd ben ik niet iets anders van plan voor m’n zoontje of mezelf dus why not? 😁

5 jaar geleden

Reactie op Brenda41

Heerlijk! Lekker de natuur zn gang laten gaan 🥰 Fijn om te lezen hoe relax ...
Ja echt hoor! Het voelde voor mij al zo vertrouwd ook om te doen en hoe raar het ook klinkt, ik was helemaal niet echt bang ofzo dat er iets fouts zou gaan. Mijn moeder (die nu bij me woont) was heel sceptisch erover en kon gewoon niet slapen van angst dat er iets zou gebeuren terwijl ik met hem sliep. Tot ik online en op Facebook eindelijk herkenning vond en ‘Attachment Parenting’ had ontdekt. Er zijn allemaal groepen enzo met moeders die ook met hun baby ‘bedsharen’. Toen ik dat eenmaal aan m’n moeder liet zien was ze helemaal overtuigd en nu gaat het al 5 maanden top! Dit is een foto van het eerste artikel dat ik las over het ‘bedsharen’ met je baby.

5 jaar geleden

Reactie op Miss V

Ja ik heb 3 maanden borstvoeding gegeven en ook een periode gehad heel in h ...
Trouwens, Ik leg sowieso sinds het begin een groot kussen achter hem zodat ie ook niet in m’n slaap leuk van het bed aan t rollen en draaien is hahaha

5 jaar geleden

Reactie op Classkey

Heb je al een ledikant in zijn kamertje staan? Die zou je ook gewoon naast ...
Dit hebben wij dus gedaan...werkt prima 👍

5 jaar geleden

Reactie op Maya Jade

Ja hij maakt me nu al elke ochtend wakker door in me gezicht te slaan en in ...
Ja ik heb dat soort dingen op wish ook al zien passeren, misschien moet ik me er ook eens in verdiepen. Het is wel fijn om ze zo dicht bij je te hebben. Hopelijk wordt het dan later geen probleem om hem toch in zijn eigen bedje te krijgen. En ander ja, dan moet papa maar in de logeerkamer blijven hé 😂

5 jaar geleden

Reactie op Maya Jade

Ja echt hoor! Het voelde voor mij al zo vertrouwd ook om te doen en hoe raa ...
Ik was ook niet bang hoor. Je doet het gewoon op een voorzichtige manier. Trouwens wij moeders slapen heel bewust, en weten gewoon dat die daar ligt. Heerlijk gewoon.

5 jaar geleden

Reactie op Miss V

Ja ik heb dat soort dingen op wish ook al zien passeren, misschien moet ik ...
Ja, het is zooo fijn! Ik kijk ook elke avond er weer naar uit om naast hem te komen liggen. Ik voel z’n buikje op en neer gaan, ik voel z’n handjes soms naar m’n gezicht graaien of aaien. Tis echt geweldig. De meningen zijn er wel erg over verdeeld, maar als je het eenmaal hebt gedaan en alles gaat gewoon goed dan ben je verkocht! Ik heb wel van veel ouders gelezen die ook samen sliepen met hun kinderen dat ze later wel gewoon alleen konden slapen, vooral ook omdat ze het konden uitleggen, nu kan dat nog niet. En meestal wilden de kinderen/peuters zelf ook niet meer bij hun ouders slapen, maar ‘zelluf’ slapen hahaha