37 Reacties

3 jaar geleden

Ja weet waar je het over hebt! Wij hebben een leverziekte in de familie, die ook jeuk oplevert tijdens de zwangerschap en waar de galzuren regelmatig moeten worden gecheckt. Ben nu 31 weken en heb gelukkig tot nu toe niks...Het is ook niet zeker of ik het heb.. Wanneer begon het bij jou de jeuk?.. Sterkte ermee!!

3 jaar geleden

Ja hier! 2 keer gehad.. nu voor de 3e keer waarschijnlijk... sinds 2 dagen jeuk onder mijn voeten dus ik voel de bui al hangen...

3 jaar geleden

Verschrikkelijk he... De eerste x geschreeuwd of ze me wat konden geven of laten slapen. De eerste zwangerschap 30/31 weken. De 2e nu 28,5 week...

3 jaar geleden

Heb het gehad bij mijn dochter vanaf 34 weken. Bij mijn zoon heb ik het niet gekregen en nu afwachten of ik het terug krijg is sowieso 50/50 zei de gynaecoloog. Ook toen ingeleid op 37weken en werd gek van de jeuk kon amper slapen. En 10 dagen voor bevalling in ziekenhuis moeten blijven zodat ik 3 keer per dag aan de monitor kon. Ik hoop echt dat ik het niet krijg deze keer🤲🏼. Succes iedereen. Tanden bijten

3 jaar geleden

Heb het gehad bij mijn dochter vanaf 34 weken. Bij mijn zoon heb ik het nie ...
In het ziekenhuis?? 🤨 waarom?? Als je waarden te hoog zijn gaan ze toch inleiden.. arme jij!

3 jaar geleden

Reactie op Mamaromy

In het ziekenhuis?? 🤨 waarom?? Als je waarden te hoog zijn gaan ze toch in ...
Ja in België is dat zo. Ze Houden je in het ziekenhuis tot ze je inleiden. Zodat ze je elke dag aan de monitor verschillende keren kunnen doen. Zodat ze horen Dat de baby ok is. Geloof mij 10 dagen ziekenhuis en dan nog 4-5 dagen na de bevalling is was zo blij om buiten te gaan. Werd er een beetje depressief van niks te doen en niet buiten te mogen. 😩. Baby 2 40 weken gedragen zonder probleem. Nu weer spannend afwachten of er iets gebeurd of niks.

3 jaar geleden

Reactie op Lin93

Verschrikkelijk he... De eerste x geschreeuwd of ze me wat konden geven of ...
Wow. Sterkte.

3 jaar geleden

Reactie op Lin93

Verschrikkelijk he... De eerste x geschreeuwd of ze me wat konden geven of ...
Woow heftig! Ik werk zelf in het ziekenhuis waar ik veel te maken heb met patiënten met lever problematiek. Die hebben ook ondragelijke jeuk. Voor hen gebruiken we vaak zalven in de vorm van koelzalf. Het neemt de oorzaak niet weg en het is wel belangrijk dat ze je in de gaten blijven houden, maar het kan het wel wat dragelijker maken. Je kan dit vragen bij je huisarts. Strekte ermee!

3 jaar geleden

Reactie op Mandy993

Woow heftig! Ik werk zelf in het ziekenhuis waar ik veel te maken heb met ...
Helaas alle vormen zalf geprobeerd... Helpt 5 min en dan begint het weer.

3 jaar geleden

Maar heb je dan ook een uitslag aan je voeten wat jeukt of gewoon zomaar jeuk? Aan beide voeten?

3 jaar geleden

Reactie op Ghiz

Maar heb je dan ook een uitslag aan je voeten wat jeukt of gewoon zomaar je ...
Nee geen uitslag. Jeuk zit in je bloed als het ware, daarom is het zo extreem. Hoe meer je krabt hoe erger het word.

3 jaar geleden

Reactie op Lin93

Nee geen uitslag. Jeuk zit in je bloed als het ware, daarom is het zo extre ...
Idd, ik krabte Mijn benen open en voeten en handpalmen maakte me echt gek. Ik begon er ook in te knijpen om toch maar verlichting van de jeuk te krijgen maar tevergeefs... sterkte

3 jaar geleden

Idd, ik krabte Mijn benen open en voeten en handpalmen maakte me echt gek. ...
Raar wat het met je doet he? Ik kneep op een gegeven moment mezelf ook om maar iets verlichting te krijgen. Je word er echt letterlijk "GEK" van. Blijkbaar hebben er toch meer mensen last van dan ik dacht! Is nog steeds vrij onbekend allemaal.

3 jaar geleden

Reactie op Lin93

Raar wat het met je doet he? Ik kneep op een gegeven moment mezelf ook om m ...
Ja idd echt raar🙁

3 jaar geleden

Reactie op Lin93

Helaas alle vormen zalf geprobeerd... Helpt 5 min en dan begint het weer.
Wisselbaden helpen ook vaak wel even. Verder luchtige kleding (linnen) kou op de huid.. Maar t is afzien 😭

3 jaar geleden

Idd, ik krabte Mijn benen open en voeten en handpalmen maakte me echt gek. ...
Herkenbaar.. Ik kneep idd ook vaak.

3 jaar geleden

Ik ben hier vandaag voor geprikt.. hoop echt dat ik het niet heb! Heb dus veel jeuk onder mn voeten en een beetje geelzucht

3 jaar geleden

Ik ben hier vandaag voor geprikt.. hoop echt dat ik het niet heb! Heb dus v ...
Sterkte! Ik hoop dat het meevalt.. probeer vetarm te eten en veel te drinken!

3 jaar geleden

Ja hier ook! Waarde van 85. Nu spannende weken wachten tot 37 weken. Momenteel 31 weken

3 jaar geleden

Hoe is het met iedereen hier? Ik ben gisteren voor de 2e keer geprikt. Heb onwijs jeuk maar 2 weken geleden was er niks aan de hand... vanacht voor t eerst ook wakker gelegen van de jeuk. Ben benieuwd dat de gynaecoloog zo zegt