15 Reacties

3 jaar geleden

Druppeltje olijfolie in elke fles. Doen wij ook bij onze dochter. Mocht hij goed drinken, kan je ook op een voedingsfles 10ml extra water toevoegen voor een tijdje.

3 jaar geleden

Ik gebruik orthica Orthiflor start om de darmflora te stimuleren en de ontwikkeling van de darmen. Sindsdien geen krampen meer en 5x per dag ontlasting.

3 jaar geleden

Reactie op Jaimy Weterings

Druppeltje olijfolie in elke fles. Doen wij ook bij onze dochter. Mocht hij ...
Maakt het uit wat voor olijfolie? De classic waar je mee bakt, of de extra vierge?

3 jaar geleden

Reactie op Jaimy Weterings

Druppeltje olijfolie in elke fles. Doen wij ook bij onze dochter. Mocht hij ...
Heb een pediater in de familie en die raadt dit af. Als je extra water toevoegt aan de melk, krijgt de baby onvoldoende voedingsstoffen binnen. De maag van een baby is slechts enkele ml groot, dus gaat daarom niet meer melk drinken maar verdunde voedingsstoffen binnen krijgen. Ook olie zou ik persoonlijk niet toevoegen op deze leeftijd. Dokters raden toch altijd exclusieve melkvoeding aan onder de 4 maand (tenzij bij hevige reflux). Olie werkt ook eerder constiperend (volgens mijn gynaeco en onderstaande link https://www.24baby.nl/baby/babykwaaltjes/obstipatie-baby/), dus ben ook niet overtuigd dat dit zou helpen. Experimenteren op zo een jonge leeftijd kan gevaarlijk zijn. Ik raad je daarom aan in overleg met je pediater op zoek te gaan naar een andere melkvoeding. Zij gaan jou hierin het beste kunnen begeleiden. Veel succes!

3 jaar geleden

Reactie op rvvaeren

Heb een pediater in de familie en die raadt dit af. Als je extra water toev ...
Kleine correctie enkele 100ml groot uiteraard :)

3 jaar geleden

Wij kregen bij mijn eerste de tip vanuit het ziekenhuis om mais olie in de fles te doen, paar druppels.

3 jaar geleden

Mijn zoontje is 3 weken oud, en sinds de overgang van meconium naar normale ontlasting heeft hij last van obstipatie. Waardoor dus ook veel last van krampen buikpijn en huilen. Hij maakte eerst 1 keer per 2 dagen ontlasting met hulp.. Op advies van het CB zijn we begonnen met het mixem van de voeding: 2 schepjes nutrilon omneo en 2 schepjes nutrilon standaard. Nu maakt hij dagelijks met veel moeite en wat hulp ontlasting... spontaan een poepluier tegenkomen zit er na 1.5 week nog steeds niet in. Iemand nog andere tips?

3 jaar geleden

Onze kleine had daar ook last van, wij zijn overgestapt naar extra care van de Kruidvat. Nu elke dag 1 x een goede luier vol.

3 jaar geleden

Reactie op mmrtna

Mijn zoontje is 3 weken oud, en sinds de overgang van meconium naar normale ...
Osteopaat zou hulp kunnen bieden. Ik was er heel sceptisch over maar na alles geprobeerd te hebben (mixen voeding, andere flessen, mineraalwater ipv kraanwater, extra water, pittenzak etc etc) ga je alles proberen. Het heeft iets verlichting gebracht. Vanwege lange bevalling en 1.5uur persweeën heeft de kleine veel last van de zenuwen in haar nek. Die staan weer in verbinding met spijsverteringskanaal ofzoiets. Hij heeft dit gemasseerd (let wel; dit is voor de meeste baby's echt niet leuk, want doet pijn) en het bood gelijk daarna verlichting. Ik mag volgende week met haar terug.

3 jaar geleden

Oh ja onze kleine is morgen 7 weken. En nee osteopaat is geen wondermiddel want krampjes zijn er nog steeds en ontlasting gaat nog moeizaam, maar is wel 1x per dag ipv eens per 2 dagen

3 jaar geleden

Reactie op Senorita

Onze kleine had daar ook last van, wij zijn overgestapt naar extra care va ...
Wij zijn nu ook een week overgestapt wegens krampjes en geen ontlasting maar ik zie merk geen verschil,en ze krijgt druppels van de kruidtvat 😭

3 jaar geleden

Hier ook moeilijk ontlasting, Kruidvat diervoeding voor krampen gekocht gaat nu veel beter duurde wel even voor we verschil zagen hoor. En als ze echt veel pijn had hielpen we haar door met wat babyolie het los te masseren zachtjes op de rug en buik masseren. Was een tip van de kraamzorg. En als ze verkrampt waardoor je niet haar beentjes kan buigen ook de voetjes lekker mee masseren zodat je nog onder de massage kan fietsen met de beentjes. Oh en 10 ml extra water toevoegen aan de voeding zou ook nog kunnen helpen met losmaken of wat olijfolie bij de voeding(ook een tip van kraamzorg die olijfolie)

3 jaar geleden

Krampjes en moeilijke ontlasting hoort erbij in deze periode. 1x per dag is volgens mij gewoon prima, met borstvoeding kan het vaker zijn. Wordt vanzelf beter. Ik heb eerste 2 weken bv gegeven en toen in 1x over naar kv. Nu, met 7 weken, zijn de krampjes en ontlasting een stuk beter. Heeft even geduurd, maar werd mij geadviseerd door consultatiebureau om niet te snel over te stappen naar andere voeding. Geduld hebben.

3 jaar geleden

Olie werkt toch juist obstiperend?? Hier hebben wij een siroop (lactulose) van de dokter gehad.. forlax bestaat ook maar is allemaal op dokters recept. Dat ga je niet krijgen als hij gewoon 1x per dag poept (dat is heel normaal) en krampjes horen erbij