18 Reacties

3 jaar geleden

Vk bellen!

3 jaar geleden

Hier ook! En super misselijk.. ik merk dat mijn lijf aan het werk is voor de bevalling. Ben nu 36 weken en 4 dagen🙈

3 jaar geleden

Ja, dat heb ik ook. Buik doet er ook helemaal zeer van.. (spierpijn achtig...)

3 jaar geleden

Ik ken het... Ik ben nu 34+3 en al een week flinke harde buiken bij wat voor activiteiten dan ook. Rust, rust, rust is het advies dat ik kreeg. Maar ik merk wel dat ik het lastig vind om een balans te vinden in rust en activiteiten. Want helemaal niks meer doen, is ook niet de beste optie. Toitoitoi met de laatste loodjes!

3 jaar geleden

Geen ervaring, maar heb wel vriendinnen gehad die dit ook hadden en blaasontsteking bleken te hebben. Misschien goed om voor de zekerheid te checken..? Sterkte!

3 jaar geleden

Yep ..had ee ngeplande keizersnee voor 14 juli staan Op 11 juli voor eerst bloedverlies was 36 weken 5 dagen...met voor en kaagliggende placenta geen bloedverlies gehad rest van zwangerschap...voorgaand hele week veel harde buiken...opgenomen en bleek al wee activiteit te hebben om de 5 minuten..ook de kleine bewoog na 2 drukke dagen minder... Uiteindelijk een spoedkeizernee op 12 juni p zondagnacht (wat niet vaak gebeurd) is de kleine geboren met 36 weken en 6 dagen dus 1 dag prematuur..kleine maakt het goed had een score van een 9!! Bij twijfel bel je verloskundige had geen idee dat ik weeen had dacht last van mijn darmen(oudste alleen rugweeen gehad)

3 jaar geleden

Ik ben nu 34w ook continue harde buiken. Moet vandaag urine laten testen op blaasontsteking. De vk raade ook aan om magnesiumpillen te slikken of producten waar magnesium inzit te eten zoals bananen bijv

3 jaar geleden

Ik herken het wel! Hier 35+4 van twins en heb zelfs gister even het ziekenhuis gebeld. Het advies daar is om te rusten en te rusten en te rusten en goed je harde buiken te timen. Als er meer dan 7 in een uur zitten (iets sneller dan elke 10min) of als er echt een regelmaat in zit moest ik direct langskomen. Het kunnen harde buiken zijn, maar ook start van de bevalling🤷‍♀️...

3 jaar geleden

Herken de harde buiken wel, echt de hele dag door maar vooral in de avond! Daarbij voel ik de kleine ook heel goed.. zou toch even de vk bellen als je de kleine minder voelt, dat zou niet moeten toch?

3 jaar geleden

Hier ook gespannen buik in rust, maar ze begint ook groter te worden en meer plek in te nemen. Bij lichte activiteit ook harde buiken, maar ik vind deze niet pijnlijk & de dochter is heel hevig aan het bewegen hele dag door. Als je pijn hebt en je voelt je baby minder, toch eens laten controleren, better safe than sorry.

3 jaar geleden

Net de vk gebeld en mag zo langskomen. Ook urine laten controleren bij de huisarts. Vermoed zelf dat het te maken heeft met de laatste loodjes, maar zou het mezelf niet vergeven als het toch niet goed zou zijn met de baby.

3 jaar geleden

Ik heb ze vooral savonds. Kan er amper van in slaap komen😒nu 37+3

3 jaar geleden

Kan ook obstipatie zijn. Ga je elke dag af? K had ook last van harde buiken plus kramp. Ook onderzoek naar blaasontsteking, niks. Begon toen pas te beseffen dat ik niet elke dag af ging.

3 jaar geleden

Reactie op Sjer

Kan ook obstipatie zijn. Ga je elke dag af? K had ook last van harde buiken ...
Ontlasting gaat prima. Kan me wel voorstellen dat dat heel vervelend voelt met zo'n hoogzwangere buik!

3 jaar geleden

Naar de vk geweest en hartje klopte goed en baby was goed te voelen. Kreeg spontaan een harde buik, dus kon goed aangeven wat er door de dag heen gebeurt. Gerustgesteld en advies gekregen wanneer te bellen. Urine op kweek gezet ivm mogelijke urineweg infectie, maar lijkt ook goed te zijn. Kortom: het hoort erbij. Wat een nieuwe ervaring het (hoog) zwanger zijn 😊😊

3 jaar geleden

Ja! Elke week ctg controle omdat ie wat te klein is, dus lig dan een half uur rustig, maar blijk om de 5 min een harde buik te hebben al 3 weken! Merk het gelukkig zelf niet. De verpleegkundige gaf aan dat als je daarbij geen ontsluiting hebt of erge pijn dat het niet erg is.

3 jaar geleden

Mijn vliezen zijn gebroken bij 36+1. Weeen komen niet op gang, arts wacht tot 37 met inleiden. Had ook last van harde buiken, rugpijn. Midden in de nacht kwam de splash.