11 Reacties

3 jaar geleden

Hallo, dat klopt idd. In het derde trimester gelden andere regels. Als jij het aangeeft bij je leidinggevende dat je de 1.5 m niet kan handhaven (en je daar niet fijn bij voelt), dan is hij/zij verplicht om een andere functie aan te bieden waar 1.5 m wel gehanteerd kan worden. Hopelijk heb je hier iets aan..

3 jaar geleden

https://www.veranderingenkinderopvang.nl/binaries/veranderingen-kinderopvang/documenten/publicaties/2020/04/24/protocol-heropening-kinderopvang/Protocol+Kinderopvang+%2815-5%29.pdf Dit klopt! Ik werk nu alleen tussendiensten op de groep, zodat ik geen oudercontacten hoef te doen. Ik ben nu 25 weken en ik ga vanaf 28 weken van de groep af om thuis en een dag op kantoor vervangende werkzaamheden te doen. De nieuwe richtlijnen van het RIVM zijn vanaf het 3e trimester van de groep af 😉 Groetjes!

3 jaar geleden

Ik ben nu 28 weken en werk in de kinderopvang. Mijn verlof is gewoon 2 weken eerder in gegaan (zou met 30 weken met verlof gaan ivm tweeling 😊).

3 jaar geleden

Hallo! Bedankt voor de reacties!! Mijn leiding gevende zegt dat ze wel de veiligheid kunnen bieden en dat ik zelf ook 1.5 afstand moet houden. Dus als ik om die redenen niet meer wil werken dat het dan werk weigering is. Zei zeggen dus dat ik om die redenen niet kan stoppen met werken. Raar he... terwijl bij jullie gewoon wel geregeld is. Eigenlijk zijn ze het ook gewoon verplicht of niet?? Dank alvast Groetjes

3 jaar geleden

Reactie op Famke1987

Hallo! Bedankt voor de reacties!! Mijn leiding gevende zegt dat ze wel de ...
Als het goed is geeft je verloskundige nu ook het officiële advies om van de groep te gaan, dit kun je via je arboarts opvragen als je leidinggevende moeilijk doet... belachelijk hoor! Zij volgen de richtlijnen dus niet van het RIVM dat ze volgens mij verplicht zijn wel te doen, zelfs de FNV heeft het op hun site vermeld. Op de groep kunnen zij geen 1,5 meter waarborgen, hoe denken ze dat te kunnen realiseren met kinderen? 🤔 Vervelend voor jou, dat ze het in deze onzekere en kwetsbare periode op werkweigering gooien! Ik zou het er niet bij laten zitten...

3 jaar geleden

Dit staat er op de site van het RIVM:

3 jaar geleden

Reactie op chris_vdv

Als het goed is geeft je verloskundige nu ook het officiële advies om van d ...
Neej klopt ook idd!! Ik heb dit ook met mijn verloskundige besproken! Zei vind dit ook belachelijk en zei ook dat ik er nog wat van moest zeggen! Maandag heb ik nog weer een gesprek, zal het daar ook zeker in aan geven weer! Het RIVM zegt het niet voor niks en het staat idd ook in het protocol nu! Bedankt voor het mee denken! Groetjes

3 jaar geleden

Erg vervelend dat je in deze positie gedrukt wordt op je werk. Succes met het gesprek morgen en hopelijk is het daarna ook 'afgesloten'.

3 jaar geleden

Reactie op Famke1987

Neej klopt ook idd!! Ik heb dit ook met mijn verloskundige besproken! Zei ...
Succes met je gesprek!!

3 jaar geleden

En... hoe is het gegaan?

3 jaar geleden

Nou met het hele corona gebeuren helaas weinig! Maar ga halve dagen werken! Dit meer ivm lichaamlijke klachten! Nou ja ik laat het maar los. Nog 7 weken halve dagen werken en dan verlof! Bedankt voor het vragen