Zijn er ook dames die niet hetzelfde eten als voor hun zwangerschap? Ik merk dat ik daar lichtelijk onzeker van wordt, aangezien ik beduidend meer trek heb nu ik zwanger ben! Mijn eetpatroon veranderd elke paar weken, soms wordt het gezonder en soms ook niet. Zo had ik in het eerste trimester vooral trek in vette hap en tussen de 20 en 24 weken had ik enorme cravings naar brood met eiersalade en at ik sowieso veelal koolhydraten. Nu sinds een week of 2 is dat weer omgeslagen.
Momenteel eet ik het volgende:
- 's ochtends yoghurt met rood fruit en granola
- tussendoor 2 crackers met wisselend beleg (vaak smeerkaas en een plakje kipfilet)
- voor de lunch 3 koolhydraatarme boterhammen met wisselend beleg en een glas optimel
- tussendoor verschilt. Soms 1 tussendoortje, soms 2. Laatste dagen zijn dat worteltjes met dip, bietjes, augurken met wat blokjes kaas, of fruit.
- avondeten verschilt
- tussendoor redelijk dezelfde dingen als mijn tussendoortje 's middags; ik wissel dan wel af.
Moet zeggen dat ik het wel lastig vind om niks extra's te nemen, ik heb de hele dag door trek. Je zou me wakker kunnen maken voor bv een boterham met pindakaas en hagelslag!