44 Reacties

3 jaar geleden

Leuk topic! Ik begin met kwark met fruit erin of havermout. 10 uur een appel of peer. 12 uur boterham 15 uur snack 18 avond eten 21 uur fruit Soms draai ik 15 en 21 om... Ik eet veel kleine porties ivm misselijkheid...

3 jaar geleden

Hoi, ik eet nog steeds redelijk hetzelfde als voor de zwangerschap. Op de dingen na die nu beter niet kunnen natuurlijk 😉 wel wat meer verdeeld over de dag. Ik merk heel erg dat ik sneller last van mijn maag krijg met grotere hoeveelheden. Denk dat ik hierin niet de enige zal zijn.

3 jaar geleden

‘S ochtends zelfgemaakte granola met yoghurt en fruit. Glas water en glas thee erbij. Rond koffietijd cappucino/koffie met iets lekkers. ‘S middags leftovers van de avond ervoor, of 2 boterhammen of 3 crackers. Meestal belegd met vleeswaren/kaas en 1 met bijv hagelslag. Daarbij water en thee, soms een glas optimel. In de namiddag wisselend, merk dat ik dan erg zin heb in snoepen maar probeer het zo gezond mogelijk te houden met nog een cracker, of iets van tomaat/komkommer. ‘S avonds normaal eten en ook altijd iets van griekse yoghurt na. Drink verder alleen maar thee of water 😃.

3 jaar geleden

Ik heb eigenlijk alleen in mijn eerste trimester anders gegeten omdat ik toen sneller misselijk werd. Nu eet ik wat voor mij normaal is, en probeer ik wat extra fruit te eten. In de ochtend heb ik vaak nog niet zo’n eetlust (normaal voor mij) 10u; 2 of 3 boterhammen of yoghurt met muesli 13u 2 boterhammen, wat fruit of groente 16u koekie😁 en soms ook nog fruit 19u vol bord avond eten, soms een toetje of fruit 21u snack😜

3 jaar geleden

In principe hetzelfde als voor de zwangerschap maar probeer wel meerdere kleine porties te eten. Zit snel vol maar ook snel weer "honger" Ochtend begin ik met een boterham met kaas/vleeswaren of een bakje Griekse yoghurt. Tussendoor Fruit of boterham Lunch 2 boterhammen of 3 Crackers met kaas/vleeswaren Tussendoor vaak zin om te snoepen. Soms eet ik Fruit en anders een lekkere koek ofzoiets Diner gewoon zoals altijd In de avond vaak nog een bakje Griekse yoghurt

3 jaar geleden

Zijn er ook dames die niet hetzelfde eten als voor hun zwangerschap? Ik merk dat ik daar lichtelijk onzeker van wordt, aangezien ik beduidend meer trek heb nu ik zwanger ben! Mijn eetpatroon veranderd elke paar weken, soms wordt het gezonder en soms ook niet. Zo had ik in het eerste trimester vooral trek in vette hap en tussen de 20 en 24 weken had ik enorme cravings naar brood met eiersalade en at ik sowieso veelal koolhydraten. Nu sinds een week of 2 is dat weer omgeslagen. Momenteel eet ik het volgende: - 's ochtends yoghurt met rood fruit en granola - tussendoor 2 crackers met wisselend beleg (vaak smeerkaas en een plakje kipfilet) - voor de lunch 3 koolhydraatarme boterhammen met wisselend beleg en een glas optimel - tussendoor verschilt. Soms 1 tussendoortje, soms 2. Laatste dagen zijn dat worteltjes met dip, bietjes, augurken met wat blokjes kaas, of fruit. - avondeten verschilt - tussendoor redelijk dezelfde dingen als mijn tussendoortje 's middags; ik wissel dan wel af. Moet zeggen dat ik het wel lastig vind om niks extra's te nemen, ik heb de hele dag door trek. Je zou me wakker kunnen maken voor bv een boterham met pindakaas en hagelslag!

3 jaar geleden

Ik eet voornamelijk veel meer fruit. Al weken lang maak ik in de avond een bakje klaar met een gesneden appel, Minneola, aardbeien en frambozen en soms druiven. Dat is standaard nu mijn avond snack geworden. Afgelopen 2 week wel heel veel cravings gehad zoals chocolade maar daar heb ik 1x aan toegegeven en toen een zak blauwe M&m's helemaal opgegeten. Avond en middag is eigenlijk hetzelfde als voorheen, cornflakes of brood in de ochtend en middag. Avondeten is wisselend, soms spaghetti dan weer nasi, of gekookte aardappelen met groente of patat met mayo waar ik elke dag nu wel zin in heb😂. Maar niet aan toe geef. 😅

3 jaar geleden

Mijn vriendin eet voornamelijk brood met ei in de ochtend dan in de middag eet ze ook een paar sneetjes brood met voornamelijk kaas en dan eet ze tussendoor nog wel een paar dingetjes voornamelijk augurken en in de avond eet ze heel afwisselend maar meestal kook ik wel gezond voor haar

3 jaar geleden

Smorgens: yoghurt met muesli of een potje cornflakes Smiddags: paar sneetjes brood met was kaas / of salades zoals kipcurry, eiersalade 4-uurtje: meestal een stuk fruit of een granenkoek Savonds: probeer gevarieerd te eten, kip, zalm, pastas en veel groenten Door heel de dag drink ik ook 2,5 L water 😊

3 jaar geleden

Ochtend: 2 sesamcrackers met kaas Rond 10uur: fruitreep of belvita koekjes Lunch: Flinke bak griekse yoghurt Rond 15uur: als ik behoeftig ben een digestive, anders niets Avondeten: normaal, afwisselend pasta/rijst/aardappel met groente en meeste dagen ook iets van vlees 'S avonds: eventueel paar tuc koekjes, soms ook niks

3 jaar geleden

Reactie op Cheeell

Zijn er ook dames die niet hetzelfde eten als voor hun zwangerschap? Ik mer ...
Nee joh, niet onzeker van zijn!! En die cravings zijn er ook niet voor niets! Gewoon aan toegeven maar er op letten dat je dan bv gewoon brood of een banaan ofzo pakt.. en ik ben zelf iemand die gewoon elke avond chips eet, nou kan ik het hebben, want ik weeg ook nu pas 53 kg, en begin zwangerschap 51, maar laat het dus zéker niet staan nu;)

3 jaar geleden

Ochtend: havermout met twee stuks fruit Lunch: salade 🥗 of twee boterhammen met soep Avondeten: wisselend, altijd nog veel groenten.

3 jaar geleden

Reactie op Cheeell

Zijn er ook dames die niet hetzelfde eten als voor hun zwangerschap? Ik mer ...
Is wel herkenbaar 😊 heb ook veel trek in andere soorten beleg gehad begin van de zwangerschap. Dat is nu weer redelijk hetzelfde als voorheen. Maar toch ook ineens vreetbuien. Kan ze redelijk onderdrukken, maar eet daardoor soms meer dan ik zou moeten 🤗

3 jaar geleden

Sochtends eet ik of 2 brood met een stuk fruit er bij, of magerekwark met musli en fruit of warme haver met een banaan er door, rond half 12 eet ik, of 2 crackers of 2 broodjes met een stukje fruit, dan begint het hahah soms eet ik 2 koekjes en 2 snoepjes er bij, dan rond half 3 eet ik soms groente of fruit of cracker of een boterham, en dan rond 5 uur half 6 avond eten maar vaak alleen heel veel groente en een stuk vlees. Savonds snaai ik dus iets, soms 2 koekjes nog bij een kop thee, soms een bakje yoghurt met wat honig of soms 2 boterhamen soms chips soms snoep.

3 jaar geleden

Hier het zelfde als normaal. Alleen moet ik tegenwoordig ontbijten voor ik de deur uit ga anders wordt ik niet goed. Ontbijt: yoghurt met muesli of 2 volkorencrackers met kaas. Tussendoor halve komkommer in stukjes gesneden. Lunch: left over van de vorige dag, 2 broodjes met wisselend beleg (craving op het moment wit bolletje met verse aardbeien 🍓). Tussendoor: appel of een koekje. Avondeten: wisselt enorm maar meestal gezond (aardappels, groente, vlees of pasta of oosters). Uurtje later toetje (vla of iets). Soms nog een extra ijsje. In het weekend chips. Daarnaast max 2 koppen koffie op een dag en water of thee.

3 jaar geleden

Heel veeel aardbeien Verse sinasappelsap Afbak crossantjes alle 4 in 1 keer op. Witlof met kaas wat ik eerder nooit lustte.. Oreo koekjes met laagje chocola 🤤 Melk, yogi drink framboos Zure matten

3 jaar geleden

Reactie op Mommylisa

Heel veeel aardbeien Verse sinasappelsap Afbak crossantjes alle 4 in 1 keer ...
😂😂😂😂😂

3 jaar geleden

Smorgens youghurt en fruit Smiddags soep met boterhammen met kip of Nutella de laatste tijd Avondeten normaal als anders (aardappelen, vlees, groenten of iets met rijst of pasta) Tussendoor een koekje De laatste tijd enorm veel gezondigd en het avondeten durven vervangen door frietjes van de frituur of afhaalpizza 😬

3 jaar geleden

Ik ben nu 26 wkn en 2 wkn geleden bleek dat ik zwangerschaps diabetes heb. Moet nu dus een 'dieet' volgen. Ik heb een bmi van (inmiddels helaas) 39 dus ik mag veel! Moet met name de koolhydraten in de gaten houden. Diëtiste heeft dit opgesteld voor mij persoonlijk. Ontbijt: 250gr skyr naturel, 30gr havermout, 10 gr lijnzaad Tussendoor: 1 snee brood met bijv 30gr kaas of 15 gr pindakaas. En 10gr mmargarine. Lunch: meestal salade van zo'n 200gr ijsbergsla, tomaat, komkommer, fetakaas, gekookt ei etc. Met een klein beetje dressing of azijn/olie. Tussendoor: snee brood als tussendoor 1 of bijv een klein handje ongezouten noten, stuk fruit, beperkt ijskoffie zonder extra suiker. Diner: normaal maar koolhydraten een beetje beperken. Dus veel groente, stukje vlees/vis/vleesvervanger en 100gr pasta/rijst of 150gr aardappelen. Tussendoor: bakje yoghurt of skyr met bijv aardbeien. Of gemengt vla/yoghurt. Verder veel water of thee. Ik mag 2400 kcal waarvan 210gr koolhydraten. Opzich niet echt beperkt wat ik mag eten maar echt slecht eten of vreetbuien zitten er niet meer in... ik hou alles bij via de yazio app.

3 jaar geleden

Wat leuk om te lezen hoe verschillend iedereen eet!