5 Reacties

2 jaar geleden

Ik denk dat het sowieso niet bevorderlijk is dat je je kindje laat inslapen bij jullie in bed en daarna overtilt naar haar eigen bed. Zo leert ze af om in te slapen in haar eigen bed en maak je het ‘probleem’ alleen maar groter, lijkt mij. Verder denk ik dat het een fase is waarin je; zoals altijd; consequent moet blijven.

2 jaar geleden

Reactie op frummeltje-24

Ik denk dat het sowieso niet bevorderlijk is dat je je kindje laat inslapen ...
Dit denk ik ook om eerlijk te zijn, wij laten het overdag voor wat het is. Als hij slaapt slaapt die vaak op de bank, en anders gaat hij savonds om half 8 naar bed maar slaapt wel tot 9 uur volgende ochtend (soms zelfs langer). Maar savonds heeft hij dat een tijdje terug ook een paar keer geprobeerd, maar telkens volgehouden en nu gaat hij weer gewoon lekker slapen. Hij slaapt trwns met zijn bumba knuffeltjes, dat helpt hier enorm.

2 jaar geleden

Volgens mij een fase. Mijn zoontje gaat de laatste tijd ook steeds later slapen. Hij gaat niet huilen maar blijft gewoon spelen en is super actief. Wordt dikwijls ook 22u. En dan midden in de nacht krijgt hij ook zo'n moment, dat hij echt wakker is en wil spelen. Dit duurt makkelijk 2u eer hij eindelijk weer toegeeft aan slaap. In de ochtend wil hij dan niet wakker worden. Zijn middagdutjes zijn redelijk ok. Mijn zoontje slaapt nog bij mij, hij start in zijn bed, en eindigt in dat van mij. Op zich is hij altijd een goede slaper geweest, en ik denk niet dat je fout doet door haar bij jou in slaap te doen en daarna weg te leggen. Mijn zoontje slaapt prima in de opvang 4 dagen per week. Dus ik geloof niet dat ze alleen slapen gaan afleren. Soms hebben ze jou gewoon nodig.

2 jaar geleden

Het is een fase. Mijn dochter is nu 7 maanden en slaapt ook nu elke dag om 10 11 uur terwijl ze al 9 uur slaap krijgt.

2 jaar geleden

Yep hier nog eentje, mijn zoontje van 17 maanden heeft de laatste tijd ook dit probleem. Wordt vroeg in bed gelegd maar hij is niet moe, heel actief en speelt de heletijd in zijn bedje. Soms wordt hij dan rond 5/6 wakker en soms slaapt hij door tot 8/9