23 Reacties

2 jaar geleden

Hee, wij hebben dit ook maar prikken in de eerste luier altijd gaatjes, ik weet niet of je dit ook al eens geprobeerd hebt?

2 jaar geleden

Heb je al geprobeerd om van de romper minder knoopjes vast te doen? Dat heeft bij ons geholpen omdat de luier dan meer ruimte heeft om te groeien met al die plas 🤭 En heb je verschillende merken luiers geprobeerd?

2 jaar geleden

Wij hadden hetzelfde probleem. Na een tijdje zoeken en proberen is het een combi geworden van verschillende dingen: z'n laaste flesje melk (als hij gaat slapen) heb ik iets verminderd, hij krijgt een luierbroekje van Pampers Baby Dry (mt 6, overdag mt 5)aan, en z'n romper doe ik alleen met de middelste dicht. Hopelijk heb je er iets aan :-).

2 jaar geleden

Mijn zoontje is ook een echt buikslaper. Lekte ook regelmatig door. Wat bij ons helpt is idd van de romper alleen middelste knoopje dicht en een maat groter van de romper en luier. Hij draagt bij ons overdag maat 5+ van de kruidvat en in de nacht maat 6 van de kruidvat. Pampers werkte bij ons juist niet.

2 jaar geleden

Hier pampers baby dry ook een buikslaper. Geen lekkage

2 jaar geleden

Bij ons was het precies hetzelfde. Werd er gek van. Eerst fles verlaagd, hielp nog niks. Toen nóg een maat groter van luier. Overdag heeft hij maat 3 en 's nachts nu sinds 2 weken maat 5. Helpt echt, hij is tot nu toe elke nacht nog droog. En oja, romper lekker ruim idd! Hebben trouwens Etos luiers.

2 jaar geleden

Wij gebruiken ook pamperbroekjes baby dry night, maar deze week heeft ons kleintje telkens een uur langer geslapen en bijgevolg ook steeds met een flink lekkage wakker geworden. Hier vooral omdat het er langs boven uitloopt, ze slaapt al wel eens met haar billen omhoog 😂 en ze is een wriemeldoosje! We hebben nu een wasbare luier gekocht om over het pamperbroekje aan te doen. Die sluit wel mooi aan bovenaan en lekt niet.

2 jaar geleden

Kruitvat luiers nr 5 en romper alleen middelste knoopje vast maken hielp bij ons

2 jaar geleden

Hier waren de kruidvatluiers de uitkomst!

2 jaar geleden

Het middelste knoopje van het rompertje alleen vast maken deed ik inderdaad ook al. Ik heb nu van pampers baby dry night broekjes gekocht en afgelopen 2 nachten ging het goed.. heb ook al Kruidvat luiers geprobeerd, maar daar kreeg ze na 2 dagen super erge uitslag van dus daar ben ik mee gestopt. Hopelijk werken deze pamperbroekjes goed en anders gaan we weer op zoek naar iets anders 😅

2 jaar geleden

https://www.nappys.nl/booster-5-laags-houtskool-bamboe Dit was voor ons de uitkomst. Soort van wasbare inlegkruisjes ;-) die je in de luier erbij doet. Betekent wel dat je moet wassen, maar het werkt top!!

2 jaar geleden

Koop een wolbroekje, deze (gelanoliseerd) over de luier aandoen. Nooit meer doorlekken, wat een uitvinding die dingen! Wij hadden er ook heel erg last van maar nu standaard met ieder slaapje een wolbroek aan en het probleem is opgelost!

2 jaar geleden

Pampers werkte bij ons totaal niet. Wij gebruiken bon bebe luiers. Echt zelden dat er iets doorlekt.

2 jaar geleden

Reactie op LH1990

Koop een wolbroekje, deze (gelanoliseerd) over de luier aandoen. Nooit meer ...
Waar koop je zoiets? En is dat dan al gekanaliseerd?

2 jaar geleden

Wij hadden nooit problemen met de Etos Woezel en Pip luiers, maar ineens lekt ze enorm door. Denk dat ze op haar zij is gaan slapen. Het lekt echt in haar liezen, de luier zit niet eens heel vol ofzo en dan toch doorlekken elke dag opnieuw. Dus ga nu gewoon andere luiers proberen. Misschien is de kwaliteit veranderd.

2 jaar geleden

Luiers achterste voren aan doen zou misschien kunnen helpen?

2 jaar geleden

Reactie op Bitterbal

Waar koop je zoiets? En is dat dan al gekanaliseerd?
Ik heb ze bij Kidzstore gekocht. Wij hebben deze soort: https://kidzstore.eu/collections/wolbroekjes/products/anavy-wollen-optrekbroekje-oceaan Lanoliseren is echt super makkelijk, een klein beetje heet water in een beslagkom, een theelepeltje wolvet erbij (lanoline (heb je nog purelan liggen?)), een paar druppels afwasmiddel of shampoo zodat het kan emulgeren (je mengsel wordt wit als je het roert) en dan 1 liter lauw water toevoegen. Hier je wolbroekje in dompelen, zorgen dat het goed door en door nat is, 2 minuten laten rusten, uitknijpen en laten drogen. Dit kan wel even een paar dagen duren trouwens en het voelt heeeel vet (geweldig voor de huid van je kindje trouwens). Vervolgens kun je dit broekje ongeveer een maand gebruiken zonder te hoeven wassen tussendoor. Gewoon elke keer aan de lucht laten drogen/luchten. Je merkt het vanzelf als het weer tijd is om dit te herhalen, dan begint het broekje een beetje te ruiken en blijft het langer vochtig na een slaapje. Mijn man dacht steeds dat het heel complex was, dat lanoliseren, tot hij het zelf een keer moest doen met de instructies op het blikje lanoline en sindsdien doet hij het altijd, het is letterlijk 5 minuten werk. Wel praktisch dus om 2 broekjes te hebben, die net niet met elkaar in de pas lopen qua gebruiksperiode, zodat je altijd een broekje hebt als de ander een paar dagen moet drogen na een nieuwe invetsessie.

2 jaar geleden

Ik heb Kruidvat pants gekocht. Ze hebben een probeer verpakking van 6 stuks. En voor het eerst sinds tijdens was ze droog sochtends! Die randjes zijn bij de liezen veel dikker lijkt wel. Moet de komende 5 nachten nog even aanzien, maar anders ben ik om! Dus zeker een aanrader om even te proberen 2,50 en dan weet je het.

2 jaar geleden

Heb hier hetzelfde probleem, alleen die kleine van mij wilt snachts ook zo veel drinken soms van 2 tot 4 flesjes per nacht. Ook verschoon ik haar gelijk na het tweede flesje maar dit word heel vermoeiend heb ook iets van 7 slaapzakken aangeschaft zodat ze wel elke dag een schone aan kan zonder dat ik elke dag moet wassen. Weet iemand hoe ik die flesjes kan verminderen? Want ze blijft maar gillen anders, en anders eventueel tips met luiers 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Zvk

Heb hier hetzelfde probleem, alleen die kleine van mij wilt snachts ook zo ...
Misschien de melk afbouwen in de flesjes? Dat het steeds wateriger wordt en ze enkel nog een beetje water drinkt. En proberen overdag genoeg te laten drinken zodat het snachts geen dorst kan zijn. Het kan ook een gewoonte zijn geworden waar je doorheen moet. Mijn dochter drinkt al heel lang niks meer snachts.