10 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter word in augustus ook 2 jaar. Wij hebben toen ze 1 jaar en 4 maanden was, wel een fase gehad en dat ze ook de fles ‘wilde’. Maar doordat wij die gaven ging ze er aan wennen en werd het ‘normaal’. Na gesprek met consultatiebureau toch op de conclusie gekomen dat ze ons aan het uittesten was. We mogen haar best er uit halen en wat water geven maar echt melk geven was toch echt niet meer de bedoeling. We waren er nog vroeg bij zij ze want dit was zo’n 3 of 4 weken aan de gang. En haar met langere tussenpozen laten huilen. Het was even doorzetten maar na 5 nachten was het over en geen melk meer gegeven.

één jaar geleden

Mijn zoon heeft er ook heel lang over gedaan om door te slapen. Zo vaak advies gevraagd aan CB, familie en andere moeders in mijn omgeving. Eigenlijk kwam het overal op hetzelfde neer ' jij bent de baas '. Ik stopte met melk geven snachts (dit heeft hij ook totaal niet nodig) en legde een matras naast zijn bed en troostte hem op die manier, ik wilde hem niet meer uit bed halen snachts en niet meer wat geven voor 7 uur sochtends. Ik raakte hem niet aan maar was wel in de buurt zodat hij wel weer zelf in slaap valt. Dit heeft mij 3 nachten gekost. En sindsdien slaapt hij door. Hij word soms nog wel wakker snachts maar huilt/kreunt niet langer dan 10 min en slaapt zelf weer verder.

één jaar geleden

Eens met Romylesley. Uiteindelijk moet je er doorheen en dan stopt het. Ons zoontje heeft een periode weken gehoest. Ik gaf dan wel is een druppeltje honing op zijn speen dat had vaak goed effect op het hoesten. Maar je raad het al. Hij riep snachts, mamaaaaa speeeeeen. Toen wist ik oke stoppen ermee. Ik heb gezegd dat het klaar is, honing is op. Na een paar dagen stopte het zeuren en werd hij niet meer wakker.

één jaar geleden

Hier ook zo. Sommige slapen al vrij snel door maar bij onze kindjes is dat niet het geval. Ik zou ook echt niet weten wat zou helpen 😅

één jaar geleden

Ons zoontje sliep pas door met 1,5 jaar toen ik stopte met borstvoeding. Ook zo'n gevalletje wakker worden om te drinken, terwijl hij het eigenlijk niet nodig had. Het is een gewoonte die ze zijn aangeleerd en toch een keer weer moeten afleren. Na een paar nachten 'nee' zeggen zou het echt beter moeten gaan. Succes!

één jaar geleden

Bij mijn zoon duurde het doorslapen ook heel lang, en hij slaapt nogsteeds niet elke nacht helemaal door (eind juli 2) met 1,5 jaar gestopt met borstvoeding, en toen ook met de nachtvoedingen. In het begin wel wat water gegeven omdat hij zo over de zeik ging. Toen vond ik een andere manier om hem te troosten en weer in slaap te sussen maar het wakker worden bleef. Paar maanden later gestopt met de speen, en rond die tijd leerde hij ook zelfstandig in slaap te vallen (tot die tijd zat ik er nog naast tot hij sliep). Dat gaf veel rust en langzaam begon hij steeds vaker door te slapen. Nu denk ik dat hij 2 van de 3 nachten niet meer wakker wordt.

één jaar geleden

Onze zoon wordt half juli 2 maar nog elke nacht meerdere keren eruit. Hij vroeg tot kort geleden ook om melk. Dit heb ik ook 1 op andere dag naar water omgezet. Dit werkte...

één jaar geleden

Wij hebben dit ook gehad maar merkten bij ca. 14 maand dat het een gewoonte was en het echt niet meer nodig was. Met hulp van een (digitale) slaapcoach waren we hier met 2 nachten vanaf en was het voorgoed klaar! Dus mijn advies, neem een professional in armen. Kost iets maar resultaat is verbluffend (snel)

één jaar geleden

Ik zette een fles Pyjamapapje (niet opgewarmd) in het bed van me oudste voor dat ik ging slapen als hij wakker werd kon hij het gewoon pakken. Na een ochtenden geen lege fles aantreffen heb ik het gewisseld voor water. Was heel goed voor mijn nachtrust. Me jongste leg ik met een fles drinken in bed en voor dr fles leeg is slaapt ze. Wat ook nog mee kan spelen het tijdstip. Als ik me oudste voor 22.00 in bed legde werd hij standaard om 24.00 wakker om tot minstens 5.00 te feesten. Maar als ik hem om 22.00 naar bed bracht sliep hij 12 uren achter elkaar. Hoop dat je er iets aan hebt.

één jaar geleden

Ons dametje slaapt gelukkig wel door, al voor haar eerste verjaardag, maar de flesjes afbouwen was wel lastig. Ze vindt het gewoon heerlijk. Overdag zeurde ze vaak om een flesje.... dit hebben we op een gegeven moment gewoon niet meer gedaan... het stopte toen vanzelf... effe volhouden. Ze heeft nu nog wel een laatste fles voor het slapen gaan maar omdat ze verder geen gewone melk drinkt vinden we het eigenlijk wel prima. Maar het is puur gewennig, succes!