15 Reacties

2 jaar geleden

Zou kunnen maar t zou ook gewoon kunnen dat t n sprongetje is tandjes enz ..ook is ieder kind anders ...je hebt geluk gehad met 2 kinderen die doorslapen maar t is voor n kleine niet normaal dat ze doorslapen dus maak je niet druk je doet niks fout je hebt gewoon n normaal kind ...( Slaap cyclus is 1 uur dus zelfs n kind wat ieder uur wakker wordt is normaal

2 jaar geleden

Wat een droppie 🥰 Ons zoontje slaapt ook nog niet door en slaapt bij ons in bed. Ik heb het idee dat hij wel zou kunnen doorslapen op zijn eigen kamer, maar die hebben we nog niet. Het kan ook zijn dat ze wakker wordt juist omdat ze melk krijgt (borstvoeding?). Ik heb bij mijn zoontje gemerkt dat nu ik af en toe 'nee' zeg tegen borstvoeding in de nacht, hij ook minder vaak wakker wordt. Is even doorzetten maar ze wennen over het algemeen snel daar aan. Is ze verder wel rustig en gezond? Bij ons hadden/hebben allergieën namelijk veel invloed op zijn slaap. Dit is bij ons te herkennen aan slechte darmen, huilend wakker worden binnen slaapcycli (dus na 30 min bijvoorbeeld) en eczeem.

2 jaar geleden

Mijn zoontje, ook van 5 augustus, identiek verhaal. Slaapt ook bij mij. Zijn bedje staat tegen mijn bed met die kant ook open. Hij slaapt het eerste deel van de nacht in zijn bedje. Maar wordt ook gemiddeld 2 a 3 keer zeurend wakker. Soms gewoon tutje, en wil hij bij mij liggen. Maar soms ook klaar wakker en wil hij spelen, en duurt het ook een tweetal uur eer ik hem weer in slaap krijg. En dikwijls is het ook dat hij een flesje wil en slaapt hij erna weer door. Hij heeft tussen zijn 10 en 12 maand af en toe doorgeslapen, maar sindsdien zo goed als niet meer. Overdag slaapt hij ook prima en doet niet moeilijk als ik hem in zijn bed leg. Probeert soms wel, maar geeft uiteindelijk zonder drama toe. Ik denk dat we gewoon pech hebben, en wat geduld moeten hebben. Er zal wel een moment komen dat ze wel goed doorslapen. Helaas is dit slopend voor ons hé, ik ben doodop door die gebroken nachten. Maar ja, niet veel aan te doen. En ben ervan overtuigd dat indien hij op zijn eigen kamer ligt, ik ook nog uit mijn bed zal moeten, en dat vind ik nog erger.

2 jaar geleden

Ik denk dat er misschien wel iets mee te maken heeft. Ons zoontje slaapt sinds hij 4 maanden oud is op zijn eigen kamer. Eerste paar weken op mij, daarna in co sleeper en na 4 maanden werd hij zo onrustig snachts dat hij veel meer rust kreeg op zijn eigen kamer. Hij sliep daar gelijk goed door. Hij ligt nu soms bij ons snachts vooral als hij niet fit is, maar slaapt dan echt wel meer onrustig. Ik denk dat dat komt omdat hij ook onze "slaap" geluiden hoort. Overigens ik heb de babyfoon naast mijn oor liggen dus als hij snachts iets heeft in zijn eigen kamertje ben ik er gelijk bij. Maar dit gebeurt vrijwel nooit.

2 jaar geleden

Geef je nog borstvoeding? Mijn dochter van aug2020 slaapt door sinds ze 14 maanden oud is. Daarvoor kwam ze om de 3 uur.. Ze slaapt van 19-7 door. Herrrlijk! Eindelijk! met 14maanden ben ik gestopt met borstvoeding. (Ze weigerde daarvoor de fles) Sinds ik gestopt ben drinkt ze zonder problemen uit de fles! Ik zou proberen om haar de fles te geven en haar in haar eigen kamer te laten slapen.. Snachts als ze komt hoeft ze niet altijd de fles, sochtends als ze wakker wordt geef ik ze wel.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is ook van 5 augustus. En slaapt ook nog niet echt door. Hij heeft wel een paar maanden vrij goed geslapen, met af en toe kort wakker worden, maar viel zelf terug in slaap (ik wacht altijd een minuut of 2 voor ik tot bij hem loop om te horen of hij gewoon eventjes an het neuten is of degelijk begint te huilen). Maar de laatste 2 weken, moet ik ook weer z'n handje vasthouden vooraleer hij weerin slaap valt. Hij wordt 1 a 2 keer wakker ´s nachts. Hij slaapt in zijn eigen kamer, als sinds hij 6 maanden is. We nemen hem soms bij ons in bed, wanneer we zelf ook beetje slaap nodig hebben. 😅 Hij heeft dit vaak met periodes van een paar weken aan een stuk, dus denk dan dat hij misschien in een sprongetje zit, of misschien veel droomt? 🤔

2 jaar geleden

Mijn zoontje is van 13 augustus en slaapt vanaf 3 maanden eigenlijk altijd tussen de 10 en 14 uur per nacht. Ik besef me uit de verhalen dat ik gezegend ben. Er zijn geen magische tips of antwoorden om dit op te lossen en ieder kind is anders. Wel kan ik delen welke regels en afspraken ik samen met papa gemaakt hebt en die voor ons dus altijd gewerkt hebben. Al vond ik het huilen in begin echt een martelgang. 1. Ik haal hem nooit uit bed. Tenzij ik onraad vermoed als lekkage of ziek of wat het ook is dat zijn gedrag/huilen anders maakt. 2. Het is niet leuk en gezellig als we komen. Het is gewoon niks. Ik ben niet boos of gemeen of wat maar ik praat vrijwel niet of fluister heel zachtjes dat hij echt moet gaan slapen. Ik stop hem in speen en knuf erbij, en ben weer weg. 3. Als hij het direct op een krijsen zet dan kijk ik op de klok en spreek met mezelf of partner af. Over 5 min gaan we weer even. En daarna 10 en daarna 15 en daarna 20. (De 20 hebben we nooit gehaald dan was hij al vertrokken) Ik benijd jullie niet. Het is na al deze tijd echt vast en volhouden. De aanhouder wint. Maar het gaat vast lukken. Daarbij is mijn zoontje zelden ziek en kan ik dus niet spreken voor kinderen waarbij vermoeden is van onderliggende problemen. Voor alle duidelijkheid. Mij zoontje weet dat ik kom alleen bepaal ik wanneer en dat het echt alleen is om hem weer terug in bed te leggen of de luier te controleren. (Bij langdurig huilen) Inmiddels is het bij het eerste teken van onraad dat ik direct bij hem sta en meestal is het een droom of is hij zijn speen kwijt en slaapt hij al weer voordat ik de kamer uit ben. Heel veel succes allemaal!

2 jaar geleden

Reactie op KimmyV

Mijn zoontje is van 13 augustus en slaapt vanaf 3 maanden eigenlijk altijd ...
Hier precies het zelfde. Haha heel bijzonder maar wij doen jullie punten ook precies het zelfde! Voordat die 5, 10, 15, 20 minuten regel. Maar wij komen ook nooit bij de 20 😂

2 jaar geleden

Heel herkenbaar. Ook vaak uren wakker 's nachts. Onze dochter slaapt ook niet door. Sommigen doen het wel en bij anderen kan het land duren..

2 jaar geleden

Reactie op KimmyV

Mijn zoontje is van 13 augustus en slaapt vanaf 3 maanden eigenlijk altijd ...
Bedankt voor de tips! Ik heb ook oprecht het idee dat deze soort van strenge aanpak het beste werkt, maar ergens werkt het bij mij tegen mijn instinct in... Als hij wakker wordt wil ik hem gewoon knuffelen en zeggen dat alles oké is. Misschien help ik mijzelf meer daarmee dan dat ik hem help. Zeker op deze leeftijd. Ik heb het voornemen om het strenger aan te pakken zodra hij zijn eigen kamer heeft (we zijn op zoek).

2 jaar geleden

Reactie op Mc43

Bedankt voor de tips! Ik heb ook oprecht het idee dat deze soort van streng ...
Graag gedaan! Veel succes ermee. Kleine tip is misschien om het niet te zien als streng maar als duidelijkheid.

2 jaar geleden

Reactie op KimmyV

Mijn zoontje is van 13 augustus en slaapt vanaf 3 maanden eigenlijk altijd ...
Dit zijn de regels die we doen sinds hij in zn eigen kamer slaapt, dus vanaf 6maanden. En toch hebben we periodes waar hij goed doorslaapt en periodes waar hij wakker wordt en huilt totdat je zijn handje vasthoud of even knuffelt. Daarom denk ik dat hij soms wat nare dromen heeft of zo. Maar ja, het is niet zo vaak, hij slaapt vaker door dan dat hij moelijke nachten heeft. Deze week zit hij in een periode waar de nachten wat moeilijker zijn. En dat was al lang geleden. Denk dat het ook beetje van het kind afhangt allemaal.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is van 28-8-20. Hij slaap ook niet door. Ik kan er soms zelfs om het uur heen. Ik heb begrepen dat de cyclus van die kleintjes een uur duurt dus is niks aan te doen. Hij slaap pas goed en door als die naast of op mij ligt. Ik ben zelf druk bezig om hem te laten wennen op ze eigen kamer te slapen. Dat gaat goed tot eind vd avond en dan is het drama elke avond. Hij heeft een sterk karakter en gaat gewoon uren door als het aan hem ligt. Denk dat het verschillend is per kleine hoe die slapen, ene hebben geluk andere hebben meer moeite. Heel veel succes met je prachtige meid!

2 jaar geleden

Reactie op NiniLovesIvary

Mijn zoontje is van 28-8-20. Hij slaap ook niet door. Ik kan er soms zelfs ...
Och klinkt precies als mijn zoontje van 23-08-2020🙈

2 jaar geleden

Reactie op NiniLovesIvary

Mijn zoontje is van 28-8-20. Hij slaap ook niet door. Ik kan er soms zelfs ...
Hier ook heb de 5-10-15-20 methode geprobeerd maar na 3 uur krijsen en schreeuwen vond ik t wel welletjes..had zelfs al de bovenburen aan de deur of ik m'n kind wat aandeed en of ie misschien honger had pffff t zal wel gaan hoor wanneer ze er klaar voor zijn de een eerder als de andere ...succes allemaal 😉🤗