26 Reacties

4 jaar geleden

Hier hetzelfde...lees even mee...

4 jaar geleden

Wij zijn toen over gestapt naar een peuter bedje.. was even 1,5 week pittig. Slaapt nu beter dan ooit en gaat zelf in bedje liggen ect. Misschien jou kindje ook aan toe? Mijn zoontje is 19 maanden

4 jaar geleden

Misschien niet moe genoeg? Middagdutje iets inkorten?

4 jaar geleden

Of zou het toch ook met verlatingsangst te maken hebben? Peuterbed gaat hem nog niet lukken vrees ik. Advies is dacht ik vanaf 2,5 jaar, dus denk dat ik dat nog niet aandurf.

4 jaar geleden

Reactie op Mary83

Of zou het toch ook met verlatingsangst te maken hebben? Peuterbed gaat he ...
Dat heeft ons zoontje ook gehad paar weken geleden. Er bij blijven zitten hielp goed. Nu alleen nog deur open laten.

4 jaar geleden

Doet hij nog een middagdutje? Mijn jonge is ook 21 maandjes maar k merk dat als hij 'smiddags te laat in slaapt valt hij dan ook langer doorgaat zefs tot half 11 is voor hem dan geen probleem 😅Hij doet zelden nog middagslaapjes 'n ligt dan meestal rond half 8 / 8 uur in z'n bedje. Standaard ritueel slaap muziekje aan op grote tv da daag zeggen tot morgen dan na z'n kamertje mama kusje geven en dan samen de lamp uit doen daarna is hij zo vertrokken voorheen moest ik hém egt inslaap wiegen. Nu ga ik erlangs liggen tot hij slaapt, ik doe et langzaamaan steeds en stapje verder want hij heeft heel erg lang last van verlatingsangst gehad. Dat terwijl hij nooit alleen was want hij slaap bij ons. Het komt allemaal goed. Succes

4 jaar geleden

Hier echt precies hetzelfde verhaal! Dezelfde leeftijd, ging eigenlijk heel braaf slapen en bijna nooit gedoe. Nu sinds een paar dagen elke avond drama! Als ik erbij blijf of vaak kom troosten wordt het eigenlijk alleen maar erger en duurt het langer. Ik merk dat laten huilen toch het best werkt, ze komt dat het snelst tot rust. Maar in slaap komen duurt minstens een uur... Zelf denk ik dat t verlatingsangst is, omdat mijn moeder hier 2 weken was en dit weekend weg is gegaan. Daarna is het slechte inslapen begonnen, en ze huilt ook opeens als ik haar naar de opvang breng (was eerder nooit een probleem). Alsof ze zich opeens heeft beseft dat mensen weg kunnen gaan en daar nu bang voor is bij het slapengaan. Geen tips dus maar vooral herkenning. Ik denk dat het een fase is en probeer daarom zo min mogelijk aan ons vaste ritueel en gedrag te veranderen. Het komt vast goed, veel succes!

4 jaar geleden

Reactie op Mevrouw_W

Hier echt precies hetzelfde verhaal! Dezelfde leeftijd, ging eigenlijk heel ...
Ohhh ergens ook wel fijn die herkenning! We proberen niet teveel te veranderen, maar hij eindigt toch op een gegeven moment weer beneden op de bank omdat hij bijna stikt in zijn gekrijs 😬. Nouja, hopelijk gaat dit snel weer voorbij en pikt hij het weer wanneer we hem in bed leggen. Jij ook succes!

4 jaar geleden

Reactie op Sylvanaaww

Doet hij nog een middagdutje? Mijn jonge is ook 21 maandjes maar k merk dat ...
Ja hij slaapt nog tussen de middag en heeft dat nog echt nodig. Het maakt helaas niet uit of hij kort of lang slaapt; het naar bed brengen blijft een drama. 21.30 uur is hij er pas klaar voor. Best bizar, maargoed misschien maar even wat het is..

4 jaar geleden

Reactie op Mary83

Ja hij slaapt nog tussen de middag en heeft dat nog echt nodig. Het maakt h ...
Nja kort of lang maakt hier ook niet veel uit was meer in de zin als hij rond 1 uur slaapt of pas om half 3 dat maakt wel verschil hier. Het is en blijft soms even puzzelen. Ik héb van meerdere gehoord da het hysterisch huilen juist niet goed is want hier kunnen ze alleen ma vn getraumatiseerd worden, en aangezien het misschien verlatingsangst is. Had ik hem juist niet zo laten huilen maar dat is ieder voor zich en dat is het gene wat ikj gehoord héb. Wat doet hij als je met hem samen lekker op bed gaat liggen en vertelt dat et slaapjestijd is?

4 jaar geleden

Reactie op Sylvanaaww

Nja kort of lang maakt hier ook niet veel uit was meer in de zin als hij ro ...
Nee dat hysterisch huilen voelt echt niet goed, dus haal hem dan toch weer uit zijn bed. Beetje mopperen en dan in slaap vallen is prima, maar naar bed gaan hoeft geen drama te zijn. Dan pluk ik hem er wel weer uit.. Hij gaat meestal tussen 12.30-13.00 uur naar bed. Denk wel goede tijd..

4 jaar geleden

Reactie op Mary83

Nee dat hysterisch huilen voelt echt niet goed, dus haal hem dan toch weer ...
Ik snap je. Hoe gaat het smiddags dan? Leg je hem wakker in bed of? Probeer met je mee denken voor en oplossing. This gek maar mijn jonge slaapt beter sinds zijn middag dutje weg is. Is hij ziek of is hij en dag later na bed gegaan dan merk ik wel dat hij 'smiddags wilt slapen en dan laat ik hem ook gewoon maar anders ga ik hem niet wakker in bed leggen of iets. Snap je me dan? Misschien eens proberen 'n dag zonder middag dutje of heeft hij dit nog egt nodig dan had ik het zo gelaten. Manjolito wou zelf niet meer.

4 jaar geleden

Wij hebben dit ook een paar dagen gehad. Zoontje met dezelfde leeftijd. Hij is aan het testen tot hoever hij kan gaan. Wij hebben een paar avonden doorgezet. Niet uit bed halen. In bed leggen en een boekje lezen. Daarna alleen zeggen dat het slaap tijd is en welterusten zeggen. Als hij gaat huilen om de 3 minuten naar hem toe, neerleggen en zeggen dat het slaaptijd is. Dit zo doorpakken en over een paar dagen slaapt hij weer.. als het goed is🤣

4 jaar geleden

Reactie op II85

Wij hebben dit ook een paar dagen gehad. Zoontje met dezelfde leeftijd. Hij ...
Wat goed dat dat is gelukt! Ik vind het wel lastig als hij zo hysterisch is dat hij bijna stikt in het gekrijs om dit vol te houden.. hij is zo mega overstuur. Was jullie zoontje dat ook? Of meer wat mopperen?

4 jaar geleden

Reactie op Sylvanaaww

Ik snap je. Hoe gaat het smiddags dan? Leg je hem wakker in bed of? Probe ...
Wel fijn dat dat bij hem helpt! Als hij tussen de middag niet slaapt hebben we echt een hele vervelende middag met hem met veel gehuil. Ik vrees dat hij het nog wel nodig heeft..

4 jaar geleden

Reactie op Mary83

Wel fijn dat dat bij hem helpt! Als hij tussen de middag niet slaapt hebben ...
Pff lastig ik weet wat en hoe je je voelt. Af en toe weet je je geen raad meer maar geloof me opeens is er moment dat het allemaal goed komt. Ik weet makkelijk praten op het moment maar doorzetten mommy ze weten je precies hoe in te pakken. Succes

4 jaar geleden

Warme melk? Badje met lavendel/eucalyptus? Heel lang op je schouder laten hangen en wiegen, kriebelen in het haar, liedjes zingen en dan in bed leggen? Kamertje helemaal donker?

4 jaar geleden

Reactie op Mary83

Wat goed dat dat is gelukt! Ik vind het wel lastig als hij zo hysterisch is ...
Hij ging ook heel hard huilen en krijsen enzo en als we hem uit bed haalden en beneden waren was er niets meer aan de hand..

4 jaar geleden

Wij hebben dit nu! Ineens uit het niets is naar bed brengen een drama, ze wordt ook hysterisch als we samen naar bed gaan en ik me ogen dicht doe.. het lijkt alsof ze ergens bang voor is! Hoe gaat het nu met het naar bed brengen bij jullie? Hopelijk is het gewoon weer een van de vele fases haha

4 jaar geleden

Ohh zo herkenbaar mijn kleintje ging altijd prima naar bed hij is btw van augustus 2022 .. en nu ineens is het klaar.. gillen en hysterie als we weg gaan .. eerst hielp het als we de deur open lieten tijdens het slapen en het heeft zich uitgebreid met in de kamer zitten en wachten tot hij vertrokken is .. alles geprobeerd we hebben nu een nachtlampje met sterre vab de Hema 15 euro .. en dit verlegt een beetje de aandacht.. ook alles goed bekijken structuur voeding het ritueel het middag slaapje naar max 2 uur.. kamertje donkerder gemaakt.. al met al lijkt het beter te..maar goed ik blijf vast houden aan het is vast een fase en hoop t voor jou ook.. wellicht helpen deze kleine tips en ik lees mee :)succes